#1
|
||||
|
||||
Ihme visioita taas.. lämpökamera??
niin tuli mieleen kun ainakin näissä c3 malleissa on aika herkkä lämpöongelmille tuo ahdas keula että tuota noin jos ajaisi esim 50 km/h ja ottaisi lämpökameralla kuvan niin saisiko siitä mitään selkoa??
ajatushan oli että ehkä siten pystyisi huomaamaan muutukset viritettäessä jäähdytystä/ilman virtauksia esim: suuremmat kidukset/ ilmaohjaimet/reiät konepeitossa (l8ymymym... :joy: tuhoon tuomittu ajatus :writers_block: |
#2
|
||||
|
||||
Hmm... Mä käyn nyt taas miettimään kirjoituksen tahtiin... Lämpökamerallahan ei näe ilmamassan liikettä, ainakaan suoranaisesti. Mutta sen sijaan sillä saattaisi saada näkyviin poistoaukkojen lämpötilaerot. Eli toisinsanoen kuvassa saattaisi näkyä poistuuko kiduksista tms kuinka paljon ilmaa. Tällähän saattaisi osittain saada selville sen kuinka paljon ilmaa konetilasta vaihtuu...
Toisaalta lämpökamera ilmoittaa vain lämpötilamuutoksen. Jos ilmaa poistuu vain vähän ja hitaasti konetilasta on sen lämpötila suurempi, koska se on ehtinyt lämmetä konehuoneessa. Jos ilmanvaihto on parempi ei ilma ehdi lämmetä paljoa ja näyttäisikö lämpökamerakuva silloin "huonompaa" tulosta... En ole päässyt kovin paljon lämpökameran kuvien kanssa leikkimään, joten tuo höpinä on vain omaa ajatuksen juoksua... Olisiko jollakulla parempaa tietoa? Jos jollain pääsisi mittaamaan konehuoneen läpi virtaavan ilman määrää niin tutkimus olisi mielenkiintoinen! |
#3
|
||||
|
||||
Re: Ihme visioita taas.. lämpökamera??
Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
Kannattaa laittaa samantien niin leveä ja tehokas jäähdytin kuin löytyy.
Jos käyttää viskoflektiä niin oikeanlainen potkuri ja tiivistetty tuulitunneli pitää olla. Ruuhkatilanteita varten voi laittaa lisäksi yhden napista kytkettävän sähkötuulettimen jäähdyttimen etupuolelle puskemaan ilmaa. Jos laittaa pelkästään sähköflektit niin mahdollisimman tehokkaat mallit 2 kpl. Öljynlauhdutin ja thermotechiä pakosarjoihin. Nokan alle vaikka rosteripellistä ilmanohjain L-88 konepeitto ilman air boxia päästää kuuman ilman myös paremmin ulos konehuoneesta. Mutta Airboxihan tietysti tuo hieman enemmän tehoa. Jos ei noilla eväillä pysy viileänä niin kone on ehkä vituilleen rakennettu? |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
juuri näin oli tarkotus paitsi teipin meinasin korvata sillä pinnotteella mistä täälläkin ollut juttua ja airboxiahan ei tartte jos tekis vähän samaan tyyliin kun uudessa kasissa oli siinä -69ssä (ja se pumppukin pitäs ) sähkö flektit meinasin |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
näinhän se taitaa olla ainakin maalaisjärjellä ajateltuna Quote:
jep |
#7
|
||||
|
||||
Re: Ihme visioita taas.. lämpökamera??
[quote="coupe74"]niin tuli mieleen kun ainakin näissä c3 malleissa on aika herkkä lämpöongelmille tuo ahdas keula että tuota noin jos ajaisi esim 50 km/h ja ottaisi lämpökameralla kuvan niin saisiko siitä mitään selkoa??
Jos haluaa mielenkiinnosta käyttää lämpökameraa niin eihän sun tartte siitä kuvaa ottaa, lämpökameralla näet koko ajan reaalikuvaa, aivan kuin käyttäisit videokameraa (tietty ilman tallennusta!)... Saikohan tuosta mitään selvää? Kannatan myös water temp mittaria! |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|