FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16.11.2004, 09:53
coupe74's Avatar
coupe74 coupe74 is offline
Kielletään kaikki!
 
Join Date: Jan 2004
Location: Hankasalmi
Posts: 1,533
coupe74 on oikealla tiellä
Ihme visioita taas.. lämpökamera??

niin tuli mieleen kun ainakin näissä c3 malleissa on aika herkkä lämpöongelmille tuo ahdas keula että tuota noin jos ajaisi esim 50 km/h ja ottaisi lämpökameralla kuvan niin saisiko siitä mitään selkoa??

ajatushan oli että ehkä siten pystyisi huomaamaan muutukset viritettäessä jäähdytystä/ilman virtauksia

esim: suuremmat kidukset/ ilmaohjaimet/reiät konepeitossa (l8ymymym... :joy:

tuhoon tuomittu ajatus

:writers_block:
Reply With Quote
  #2  
Old 16.11.2004, 11:05
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,906
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Hmm... Mä käyn nyt taas miettimään kirjoituksen tahtiin... Lämpökamerallahan ei näe ilmamassan liikettä, ainakaan suoranaisesti. Mutta sen sijaan sillä saattaisi saada näkyviin poistoaukkojen lämpötilaerot. Eli toisinsanoen kuvassa saattaisi näkyä poistuuko kiduksista tms kuinka paljon ilmaa. Tällähän saattaisi osittain saada selville sen kuinka paljon ilmaa konetilasta vaihtuu...

Toisaalta lämpökamera ilmoittaa vain lämpötilamuutoksen. Jos ilmaa poistuu vain vähän ja hitaasti konetilasta on sen lämpötila suurempi, koska se on ehtinyt lämmetä konehuoneessa. Jos ilmanvaihto on parempi ei ilma ehdi lämmetä paljoa ja näyttäisikö lämpökamerakuva silloin "huonompaa" tulosta...

En ole päässyt kovin paljon lämpökameran kuvien kanssa leikkimään, joten tuo höpinä on vain omaa ajatuksen juoksua... Olisiko jollakulla parempaa tietoa? Jos jollain pääsisi mittaamaan konehuoneen läpi virtaavan ilman määrää niin tutkimus olisi mielenkiintoinen!
Reply With Quote
  #3  
Old 16.11.2004, 11:50
ZL1's Avatar
ZL1 ZL1 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Finland, Espoo
Posts: 4,980
ZL1 on oikealla tiellä
Re: Ihme visioita taas.. lämpökamera??

Quote:
Originally Posted by coupe74
niin tuli mieleen kun ainakin näissä c3 malleissa on aika herkkä lämpöongelmille tuo ahdas keula että tuota noin jos ajaisi esim 50 km/h ja ottaisi lämpökameralla kuvan niin saisiko siitä mitään selkoa??

ajatushan oli että ehkä siten pystyisi huomaamaan muutukset viritettäessä jäähdytystä/ilman virtauksia

esim: suuremmat kidukset/ ilmaohjaimet/reiät konepeitossa (l8ymymym... :joy:

tuhoon tuomittu ajatus

:writers_block:
Killitä vaan tiukkaan sitä water temp mittaria - minusta ainakin aika rajusti saa virittää ennenkö tulee ongelmia jos vaan jäähdytyssyteemi on normaalikunnossa.
Reply With Quote
  #4  
Old 16.11.2004, 12:18
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,760
WBBC on oikealla tiellä
Kannattaa laittaa samantien niin leveä ja tehokas jäähdytin kuin löytyy.
Jos käyttää viskoflektiä niin oikeanlainen potkuri ja tiivistetty tuulitunneli pitää olla.
Ruuhkatilanteita varten voi laittaa lisäksi yhden napista kytkettävän sähkötuulettimen jäähdyttimen etupuolelle puskemaan ilmaa.

Jos laittaa pelkästään sähköflektit niin mahdollisimman tehokkaat mallit 2 kpl.

Öljynlauhdutin ja thermotechiä pakosarjoihin.

Nokan alle vaikka rosteripellistä ilmanohjain

L-88 konepeitto ilman air boxia päästää kuuman ilman myös paremmin ulos konehuoneesta. Mutta Airboxihan tietysti tuo hieman enemmän tehoa.

Jos ei noilla eväillä pysy viileänä niin kone on ehkä vituilleen rakennettu?
Reply With Quote
  #5  
Old 16.11.2004, 12:36
coupe74's Avatar
coupe74 coupe74 is offline
Kielletään kaikki!
 
Join Date: Jan 2004
Location: Hankasalmi
Posts: 1,533
coupe74 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by WBBC
Kannattaa laittaa samantien niin leveä ja tehokas jäähdytin kuin löytyy.
Jos käyttää viskoflektiä niin oikeanlainen potkuri ja tiivistetty tuulitunneli pitää olla.
Ruuhkatilanteita varten voi laittaa lisäksi yhden napista kytkettävän sähkötuulettimen jäähdyttimen etupuolelle puskemaan ilmaa.

Jos laittaa pelkästään sähköflektit niin mahdollisimman tehokkaat mallit 2 kpl.

Öljynlauhdutin ja thermotechiä pakosarjoihin.

Nokan alle vaikka rosteripellistä ilmanohjain

L-88 konepeitto ilman air boxia päästää kuuman ilman myös paremmin ulos konehuoneesta. Mutta Airboxihan tietysti tuo hieman enemmän tehoa.

Jos ei noilla eväillä pysy viileänä niin kone on ehkä vituilleen rakennettu?

juuri näin oli tarkotus paitsi teipin meinasin korvata sillä pinnotteella mistä täälläkin ollut juttua ja airboxiahan ei tartte jos tekis vähän samaan tyyliin kun uudessa kasissa oli siinä -69ssä (ja se pumppukin pitäs ) sähkö flektit meinasin
Reply With Quote
  #6  
Old 16.11.2004, 12:38
coupe74's Avatar
coupe74 coupe74 is offline
Kielletään kaikki!
 
Join Date: Jan 2004
Location: Hankasalmi
Posts: 1,533
coupe74 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Finnshark
Jos ilmaa poistuu vain vähän ja hitaasti konetilasta on sen lämpötila suurempi, koska se on ehtinyt lämmetä konehuoneessa. Jos ilmanvaihto on parempi ei ilma ehdi lämmetä paljoa ja näyttäisikö lämpökamerakuva silloin "huonompaa" tulosta...


näinhän se taitaa olla ainakin maalaisjärjellä ajateltuna

Quote:
Originally Posted by Vesa
Killitä vaan tiukkaan sitä water temp mittaria - minusta ainakin aika rajusti saa virittää ennenkö tulee ongelmia jos vaan jäähdytyssyteemi on normaalikunnossa.

jep
Reply With Quote
  #7  
Old 16.11.2004, 13:22
Fangio13's Avatar
Fangio13 Fangio13 is offline
Kohta tää lähtee lapasest
 
Join Date: Jul 2004
Location: Savo
Posts: 1,730
Fangio13 on oikealla tiellä
Re: Ihme visioita taas.. lämpökamera??

[quote="coupe74"]niin tuli mieleen kun ainakin näissä c3 malleissa on aika herkkä lämpöongelmille tuo ahdas keula että tuota noin jos ajaisi esim 50 km/h ja ottaisi lämpökameralla kuvan niin saisiko siitä mitään selkoa??

Jos haluaa mielenkiinnosta käyttää lämpökameraa niin eihän sun tartte siitä kuvaa ottaa, lämpökameralla näet koko ajan reaalikuvaa, aivan kuin käyttäisit videokameraa (tietty ilman tallennusta!)...
Saikohan tuosta mitään selvää?

Kannatan myös water temp mittaria!
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 04:59.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.