FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply

Thread Tools
Old 26.03.2008, 21:42
corvette 75's Avatar
corvette 75 corvette 75 is offline
Pyrkyri

corvette 75 on oikealla tiellä
Question 75 takavalojen maadoitus

olen uusimassa ja käymässä läpi 75takavalojen sähköjä.miten takavalojen maadoitus tulee??keulasta tulee yks maa ja kaikki liitetään siihen??nyt on niin laitettu (jenkeissä).olen poistanu kaikki rosvo ja apiko liitokset.olen juottanu liitokset ja laittanu kutiste sukan pääle.maadoitus on vaan tekemättä..
Reply With Quote
Old 27.03.2008, 10:02
Teemu's Avatar
Teemu Teemu is offline
Konkari

Teemu on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by corvette 75
olen uusimassa ja käymässä läpi 75takavalojen sähköjä.miten takavalojen maadoitus tulee??keulasta tulee yks maa ja kaikki liitetään siihen??nyt on niin laitettu (jenkeissä).olen poistanu kaikki rosvo ja apiko liitokset.olen juottanu liitokset ja laittanu kutiste sukan pääle.maadoitus on vaan tekemättä..

Muistaakseni takajohtosarjan maadoitus on takana rungossa. Takavalojen ja sivumarkkereiden maat vedetään yhteen ja tämä paketti ruuvataan takimmaiseen poikkipalkkiin kiinni.

Ei oo nyt sähkökaavioita, mutta niistä selviää !

Bensamittarilta tulee pelkkä signaalijohto eteen mittaristolle ja maadoittuu sieltä jostakin.

EDIT: bensamittari näkyy menevän maihin kanssa takarunkoon.

Last edited by Teemu : 27.03.2008 at 13:30.
Reply With Quote
Old 27.03.2008, 11:45
vet77's Avatar
vet77 vet77 is offline
roadster

vet77 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Teemu
Muistaakseni takajohtosarjan maadoitus on takana rungossa. Takavalojen ja sivumarkkereiden maat vedetään yhteen ja tämä paketti ruuvataan takimmaiseen poikkipalkkiin kiinni.

Ei oo nyt sähkökaavioita, mutta niistä selviää !

Bensamittarilta tulee pelkkä signaalijohto eteen mittaristolle ja maadoittuu sieltä jostakin.

Juuri noin oli maadoitus ainakin -77:ssa. Kuskinpuoleisessa rungon taka kulmassa. Auttoi aikoinaan ainakin tuon takavaloja, kun puhdisti ko. maadoituspisteen.
Old 06.04.2008, 19:44
remu71's Avatar
remu71 remu71 is offline
Satunnainen kävijä

remu71 on oikealla tiellä
sähköt hukassa

Quote:
Originally Posted by ippe73
Hitsin hyviä kaavioita ,jostain syystä en keksi mistä lämmityslaitteelle tulleepi virta ja minkä värisellä johdolla.Jokuhan voisi antaa pienen vinkin
Reply With Quote
Old 09.04.2008, 23:36
janiv's Avatar
janiv janiv is offline
Konkari

janiv tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Lämmityslaitteelle Vai lämppärin puhaltimen moottorille/kytkimelle? Oiskohan -74:sen sähkökaavion sivusta 9 mitään apua?
Reply With Quote
Old 12.04.2008, 10:03
remu71's Avatar
remu71 remu71 is offline
Satunnainen kävijä

remu71 on oikealla tiellä
jep

Quote:
Originally Posted by ippe73
Lämmityslaitteelle Vai lämppärin puhaltimen moottorille/kytkimelle? Oiskohan -74:sen sähkökaavion sivusta 9 mitään apua?
Tietysti puhaltimen kytkimelle ja sieltä puhaltimen moottorille.Haynessin kirjasta löyty selkeempi kaavio johtojen väreillä ,nyt tuntuu toimivan
Reply With Quote
Old 12.04.2008, 11:31
Pantse's Avatar
Pantse Pantse is offline
Amatööri

Pantse on oikealla tiellä
Voi helvata noita sähköjä... Yhden asian kun korjaa niin toisesta suunnasta alkaa mättää. Vaihtelin uuden valokytkimen palaneen tilalle eilen ja selvisi että nyt jossain on sitten jonkin sortin oikosulku kun tuo taka- ja sivuvalojen sulake (tail) palaa koko ajan. Eli pitää siis käydä ilmeisesti läpi kaikki noi kyseisen sulakkeen takana olevat kaapelit. Syy tähän lienee siis että jossain on johto, jossa on kuori rikki tai joka on irti? Mites sitten itse sulaketaulu? Sitä en haluaisi kyllä irroitella.

Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools

Posting Rules