|
|
||||
|
||||
|
Runkonumeroiden meistaustekniikasta
Noniin.
Nyt on homma edessä. Eli ensin hiotaan paljas rauta esiin rungosta. Aika hankalassa asennossa joutuu moskalla lyömään. joku jatkovarsi auttaisi asiaa. Taidan ottaa hylsysarjan 20 cm jatkovarren avuksi ja laittaa meisti siihen koloon mikä tulee räikän päähän ja pamauttaa moskalla. Silloin ei myöskään tarvitse varoa sormia, vaan voi jysäyttää niin kovaa kuin ranteesta lähtee. Onko hyviä vinkkejä miten homma onnistuu kerralla. pokkauksen viereen kaiketi onnistuu parhaiten. Onko muita ideoita. Mulla on biltemasta haettu setti 8 milliä korkeita meistejä. |
|
|
||||
|
||||
|
Yritin meistää omaani, mutta tuli niin suttuista jälkeä huonon lyöntiasennon vuoksi. Kävin sitten kysymässä konttorilta mitä mieltä ovat kaiverretusta numerosarjasta ja lupasivat hyväksyä.
Eli semmosella kovaäänisellä sähkökäyttöisellä kaivertimella tein.
|
||||
|
||||
|
Edelleenkään mä en ymmärrä mitä virkaa koko runkonumerolla on. Jos se puuttuu niin sitten vaan kaivertaa tai meistaa uuden ja se sitten kelpaa.
Ja jos taas haluaa vaihtaa rungon toiseen niin siitä vaan hieman puikolla saumaa vanhan päälle ja hionta ja koria vastaava meistaus siihen päälle. Vaikka sen vanhan meistin nyt saisikin jollain röntgenillä tai metallurgisilla kokeilla selvillä niin mikä on todennäköisyys että näin tehtäisiin? Onko tää ihan vaan kyykyttämistä vai eikö tää vaan aukene mulle?
|
||||
|
||||
|
Quote:
Mulle sanottiin ettei kaiverrettu kelpaa. Lyövät numerosarjan molempiin päihiin AKEn leiman. Itellä oli aikamoinen jatkovarsiviritys ja joutui usean kerran takomaan samaan paikkaan. Lopulta onnistui.
|
||||
|
||||
|
Kaiverrettu kelpaa, kokemusta on.
|
||||
|
||||
|
Nonii, nyt on numerot hakattu. Ei olisi onnistunut ilman hylsysarjan jatkovartta.
Muutaman merkin sai paukauttaa muutaman kerran meisti hieman eri asennossa että koko merkki näkyy. Sitten kun on katsastaja hyväksynyt taideteoksen, vedän hieman venelakkaa päälle. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Tuossa kannattaa olla tarkkana, että meisti on samassa kohtaa, ettei tule vieriviereen erittäin epäselvät numerot tai kirjaimet. Itse jouduin kyllä myös pariin kertaan jotain merkkiä hakkaamaan. |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|