|
|
||||
|
||||
|
Tunkkia hankkimassa, vinkkejä
Piti aamulla säätää peruutusvalokatkaisija auton alta.... mutta ei!
Tuli iso painava Koivuselta 5 v sitten ostamani 2,5 tonnin tunkki tiensä päähän. Ei jaksa nostaa enää kärryä niin ylös että pukit mahtuu rungon alle. Eikä siinä vielä mitään, alaslasku tapahtuu vääntämällä nostokahvasta, ja siitä on tullut niin jäykkä, että ettei millään meinaa jaksaa vääntää sitä auki, ja sitten kun se aukeaa, niin alaslasku tapahtuu turhan ripeästi. Ei sinänsä harmita. Tuo oli aivan liian kömpelö ja iso mun talliin, eikä nostolautanen laskeudu tarpeeksi alas jokaista käyttötarkoitusta varten. Nyt pitäisi löytää laadukas mutta edullinen alumiinitunkki, joka nostaa tarpeeksi matalalta. Onko vinkkejä? Alumiininen sen takia että mulla on vain yhden auton talli, ja haluan kantaa tunkin kellariin silloin kun sitä ei tarvitse. Nostokapasiteettia pitäisi olla sen verran että jaksaa nostaa Vetten ylös etupalkista, Paljonkohan muuten mahtaa sb -69 painaa etupalkin alta, veikkaisin jotain 750 kg? |
|
|
||||
|
||||
|
Mulla on biltsun alumiini rallitunkki, nousee ainakin C4 (matala)ja kevyt on kantaa...
|
||||
|
||||
|
Joku jossain nummella asuva näsäviisas totesi, että hakumenetelmällä voi löytää jotain...http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=8493
|
||||
|
||||
|
Toi olis hyvä.
Pitääpä muuten tarkistaa paljonko on oltava tunkin max. nostokorkeus, että saa pukit mahtumaan rungon alle. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Köniin sellaisia viisastelioita...Muista WBBC että sen koivuselta ostetun tunkin voi huoltaa. Biltsun ei.... |
|
|
||||
|
||||
|
"Muista WBBC että sen koivuselta ostetun tunkin voi huoltaa."
Tuo kävi mielessä. Taitaa olla joku vuoto jossain tai nestevajaus? Mutta se jumittava alaslaskuratas on myös korjattava. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Miks siinä on sitten huolto-ohjeet ? Ja kun nostaa esim 10 kertaa vuodessa auton ylös/alas ja käyttöikä on vaikkapa 1000 käyttökertaa maks painolla 1500 kg niin yhden auton mies käyttää biltsunkin tunkkiva 100 vuotta...
|
||||
|
||||
|
: ) ohan se biltsu kakkaa, kieltämättä. Valiettavasti se on vaan niin että noita saa helpommin kuin laatuvehkeitä, kysynnän ja tarjonnan laki. Miljoona kärpästä ei VOI olla väärässä.
|
||||
|
||||
|
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
|
Quote:
Sitä en epäile etteikö sitä huoltaa voisi..ja varmasti on tulevaisuudessa ohjeet tarpeen mutta mistähän varaosat ? Mä kyllä tiedän mistä löytyy kaikki nippelit ja nappelit yli 15 vuotta vanhaan Nikeen. Mutta tärkeintä että jotain nostaa! |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|