#1
|
||||
|
||||
Budjettiviritystä?
Sanokaas moottorigurut, sopisko seuraavat palikat yhteen: '78 L48 vakioalakerta, L98 113 alukannet (58cc), joku sopiva virinokka (XE268H ok?), Edelbrock Torker II ja 1405 kaasari, pitkät peltisarjat ja tuplaputket?
Eli nykyiseen kokoonpanoon tulis alkuperäisten tilalle uudet kannet ja nokka. |
#2
|
||||
|
||||
Mikä on vakiokansien palotilan koko ja myllyn puristukset niiden kera?
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0 |
#3
|
||||
|
||||
76cc ja 8.2:1, joten olisko tuossa sen varaa puristuksien nousuun?
|
#4
|
||||
|
||||
Öööhäääh.... kun ei oikein tiedä mäntien speksiä niin menee vähän arvauksen puolelle mutta periaatteessahan me tiedetään bore, stroke, palotila ja puristus eli teoriassa pitäis pystyä laskemaan aika lähelle
Eli jos en ihan täysin väärin laske niin 58cc palotiloilla pitäis vielä pysyä alle 10:1 puristusten. Eli sinänsä tältä osin ihan ok. Mutta, joku viisaampi vois tarkistaa tämän. En nyt ota muuhun kantaa kun niin kaukana omasta nykyisyydestä, joten muut kommentoikoot nokkaa jne.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0 |
#5
|
||||
|
||||
Tommoset tiedot löytyis:
http://www.vettefinders.com/78registry/1978spec.html |
#6
|
||||
|
||||
Mä hain sitä, että paljonko ne männät on kuopalla. Mutta, teoriassa siis pitäis olla 113 kansilla joku 9.8:1.
Kovasti C3 ajan muistilohkoja puristellen: eikö joku Performer RPM imari istuis tohon nokkaan paremmin kiekkojen puolesta kuin Torker II? Tai toisinpäin: onko Torker II oikea imari aikomaasi käyttöön? Muistelen, että se on kiekkaimari (?).
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0 |
#7
|
||||
|
||||
Jaaha, tuosta männän kuopasta en löytänyt tietoa... Taitaisi siis ehkä olla turvallisempaa hakea 64cc kansia?
Eikös tuo Performer RPM ole korkeampi eli mahtuuko? En nimittäin missään tapauksessa halua reikää konemuoviin... |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Mahtuu ilman holea, itsellä Performer RPM + BG650DP + 3" putsari eikä ole holea konepeitossa... ja vette -77 oli kyseessä.
__________________
C3 -77 312 rwhp 5200rpm / 434 Nm 3500rpm 1/4 mile 13.7s / 171kmh Savon Mahvia |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Älä vielä luovuta. Joku pystyy varmaan tarkistamaan nuo laskelmani eli jos joku muukin päätyy alle 10:1 puristuksiin niin ei pitäis olla ongelmaa. Ja paksummalla kannentiivisteellähän pystyy vähän totakin vielä laskemaan. Quote:
Mulla oli Performer mun -77:ssa ja peitto oli vakio. Semmonen tavallisen korkea suodatin oli päällä, oisko ollut kanssa toi 3".
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0 |
#10
|
||||
|
||||
Joo, sikäli nuo L98-kannet olis kyllä kiinnostavat, että niitä vois näköjään saada tosi halvalla...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/86-87-88-Corvette-L98-Rebuilt-Aluminum-Heads_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33617QQihZ009QQit emZ190217319615QQrdZ1QQsspagenameZWDVW Toisaalta jos kone laukee noiden takia, niin sitten ei olekaan enää halpaa. Ja mulla tosiaan on jo tuo Torker II (joku aikaisempi omistaja laittanut kiinni), joten toimisko joku muu nokka tuon kanssa paremmin? |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|