FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25.04.2008, 12:51
Lazze's Avatar
Lazze Lazze is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Espoo
Posts: 114
Lazze on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Budjettiviritystä?

Sanokaas moottorigurut, sopisko seuraavat palikat yhteen: '78 L48 vakioalakerta, L98 113 alukannet (58cc), joku sopiva virinokka (XE268H ok?), Edelbrock Torker II ja 1405 kaasari, pitkät peltisarjat ja tuplaputket?
Eli nykyiseen kokoonpanoon tulis alkuperäisten tilalle uudet kannet ja nokka.
Reply With Quote
  #2  
Old 25.04.2008, 17:06
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,719
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Mikä on vakiokansien palotilan koko ja myllyn puristukset niiden kera?
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #3  
Old 25.04.2008, 19:14
Lazze's Avatar
Lazze Lazze is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Espoo
Posts: 114
Lazze on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
76cc ja 8.2:1, joten olisko tuossa sen varaa puristuksien nousuun?
Reply With Quote
  #4  
Old 25.04.2008, 19:39
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,719
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Öööhäääh.... kun ei oikein tiedä mäntien speksiä niin menee vähän arvauksen puolelle mutta periaatteessahan me tiedetään bore, stroke, palotila ja puristus eli teoriassa pitäis pystyä laskemaan aika lähelle

Eli jos en ihan täysin väärin laske niin 58cc palotiloilla pitäis vielä pysyä alle 10:1 puristusten. Eli sinänsä tältä osin ihan ok. Mutta, joku viisaampi vois tarkistaa tämän.

En nyt ota muuhun kantaa kun niin kaukana omasta nykyisyydestä, joten muut kommentoikoot nokkaa jne.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #5  
Old 25.04.2008, 19:51
Lazze's Avatar
Lazze Lazze is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Espoo
Posts: 114
Lazze on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Tommoset tiedot löytyis:
http://www.vettefinders.com/78registry/1978spec.html
Reply With Quote
  #6  
Old 25.04.2008, 20:38
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,719
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Mä hain sitä, että paljonko ne männät on kuopalla. Mutta, teoriassa siis pitäis olla 113 kansilla joku 9.8:1.

Kovasti C3 ajan muistilohkoja puristellen: eikö joku Performer RPM imari istuis tohon nokkaan paremmin kiekkojen puolesta kuin Torker II? Tai toisinpäin: onko Torker II oikea imari aikomaasi käyttöön? Muistelen, että se on kiekkaimari (?).
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #7  
Old 25.04.2008, 21:05
Lazze's Avatar
Lazze Lazze is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Espoo
Posts: 114
Lazze on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Jaaha, tuosta männän kuopasta en löytänyt tietoa... Taitaisi siis ehkä olla turvallisempaa hakea 64cc kansia?

Eikös tuo Performer RPM ole korkeampi eli mahtuuko? En nimittäin missään tapauksessa halua reikää konemuoviin...
Reply With Quote
  #8  
Old 25.04.2008, 21:13
Fangio13's Avatar
Fangio13 Fangio13 is offline
Kohta tää lähtee lapasest
 
Join Date: Jul 2004
Location: Savo
Posts: 1,768
Fangio13 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Lazze
Jaaha, tuosta männän kuopasta en löytänyt tietoa... Taitaisi siis ehkä olla turvallisempaa hakea 64cc kansia?

Eikös tuo Performer RPM ole korkeampi eli mahtuuko? En nimittäin missään tapauksessa halua reikää konemuoviin...

Mahtuu ilman holea, itsellä Performer RPM + BG650DP + 3" putsari eikä ole holea konepeitossa... ja vette -77 oli kyseessä.
__________________
C3 -77
312 rwhp 5200rpm / 434 Nm 3500rpm
1/4 mile 13.7s / 171kmh
Savon Mahvia
Reply With Quote
  #9  
Old 25.04.2008, 22:00
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,719
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Lazze
Jaaha, tuosta männän kuopasta en löytänyt tietoa... Taitaisi siis ehkä olla turvallisempaa hakea 64cc kansia?

Älä vielä luovuta. Joku pystyy varmaan tarkistamaan nuo laskelmani eli jos joku muukin päätyy alle 10:1 puristuksiin niin ei pitäis olla ongelmaa. Ja paksummalla kannentiivisteellähän pystyy vähän totakin vielä laskemaan.

Quote:
Originally Posted by Lazze
Eikös tuo Performer RPM ole korkeampi eli mahtuuko?

Mulla oli Performer mun -77:ssa ja peitto oli vakio. Semmonen tavallisen korkea suodatin oli päällä, oisko ollut kanssa toi 3".
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #10  
Old 25.04.2008, 22:30
Lazze's Avatar
Lazze Lazze is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Espoo
Posts: 114
Lazze on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Joo, sikäli nuo L98-kannet olis kyllä kiinnostavat, että niitä vois näköjään saada tosi halvalla...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/86-87-88-Corvette-L98-Rebuilt-Aluminum-Heads_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33617QQihZ009QQit emZ190217319615QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

Toisaalta jos kone laukee noiden takia, niin sitten ei olekaan enää halpaa.

Ja mulla tosiaan on jo tuo Torker II (joku aikaisempi omistaja laittanut kiinni), joten toimisko joku muu nokka tuon kanssa paremmin?
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 11:54.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.