View Full Version : Nyt kukkuu!
Harri -76
14.07.2006, 13:44
Kone ekan kerran käynnistetty ja nokka ajettu sisään. Nyt hymyilyttää... maalaus ensiviikolla ja samoin 4-pistesuuntaus. Ja nyt uskaltaa luvata, et auto on Kuopiossa(mökin just varasin). Vaan viel on yksi ongelma. Miten saan vilkut piuhotettua niin, et ne toimii? Mulla on sit ne alkuperäiset kaaviot, mut en nyt niitä hae.
Kone ekan kerran käynnistetty ja nokka ajettu sisään. Nyt hymyilyttää... maalaus ensiviikolla ja samoin 4-pistesuuntaus. Ja nyt uskaltaa luvata, et auto on Kuopiossa(mökin just varasin). Vaan viel on yksi ongelma. Miten saan vilkut piuhotettua niin, et ne toimii? Mulla on sit ne alkuperäiset kaaviot, mut en nyt niitä hae.
Onneksi olkoon....uskaltaisiko kainosti kuvia kysellä? Vai tuleeko vasta valmiista taideteoksesta?:-k
Se on hieno hetki nuo ensi savut....
Harri -76
14.07.2006, 13:58
Onneksi olkoon....uskaltaisiko kainosti kuvia kysellä? Vai tuleeko vasta valmiista taideteoksesta?:-k
Se on hieno hetki nuo ensi savut....
Kyllä... teidän paree tulla Kuopioon!
Näin olisi tarkoitus...kun vain tietäisi jo elokuun duuneista:confused:
groovyjay
14.07.2006, 16:17
Hyvä Harri!!! Kauhein savotta rupeaa olemaan loppumetreillä, niin vaan voimia säätää kaikki viimeisen päälle niin hyvä tulee. Laita edes sisustasta ja tuulitunnelista kuvaa, meille jotka eivät ole kuopioon menossa. :cool:
Kun ei kerran kuvia heru, niin ihmetellään kuopiossa senkin edestä....;)
Hähhähhäää... olisitte tulleet Pieksämäelle. :tongue: Oli paperivedoksia kuvista näytillä.
Ja olipahan ihan käsittämätön duuni tehty. Rispektiä täältä :salut:
Fangio13
15.07.2006, 10:23
Juuri näin, ei muuta kun onnittelut jo tässä vaiheessa, loistavaa!!!:cool:
Hähhähhäää... olisitte tulleet Pieksämäelle. :tongue: Oli paperivedoksia kuvista näytillä.
Ja olipahan ihan käsittämätön duuni tehty. Rispektiä täältä :salut:
Samat sanat, oli hienoa päästä katselemaan kuvia etukäteen :cool:
Finnshark
23.07.2006, 14:58
:cheers: Hienoa! KUopiossa sitten ihmetellään joukolla! :cool:
Harri -76
26.08.2006, 10:35
No Kuopio tuli ja meni, mut autoa en saanut sinne... nyt on kuitenkin maalaus saatu valmiiksi ja kyllä hierominen kannatti! Tuli aivan mahtava värkki... niin ja se väri jota pintaan sohittiin on uudempien Vettejen värikartasta magnetic red! Osaa olla hieno maali, mutta armoton pohjille. Ne on oltava kunnossa! Ma menee lasit takasin paikoilleen ja sit enää sisusta kasaan... ehtis edes nyt vähän näillä sulilla pyörähellä niin tulisin onnelliseksi!
Corvette63
26.08.2006, 10:40
No Kuopio tuli ja meni, mut autoa en saanut sinne... nyt on kuitenkin maalaus saatu valmiiksi ja kyllä hierominen kannatti! Tuli aivan mahtava värkki... niin ja se väri jota pintaan sohittiin on uudempien Vettejen värikartasta magnetic red! Osaa olla hieno maali, mutta armoton pohjille. Ne on oltava kunnossa! Ma menee lasit takasin paikoilleen ja sit enää sisusta kasaan... ehtis edes nyt vähän näillä sulilla pyörähellä niin tulisin onnelliseksi!
Hieno homma. Sitten kun joskus viitsit joskus kuvia laittaa, niin niitä pitää olla paaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaljon;)
Vai oisko jo nyt tosta maalauksesta kuvan paikka?;)
Hieno homma. Sitten kun joskus viitsit joskus kuvia laittaa, niin niitä pitää olla paaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaljon;)
Vai oisko jo nyt tosta maalauksesta kuvan paikka?;)
Kyllä nyt pitää jo saada KUVIA !!!
Kuopiossa ei Harria tullut jututettua :(
Mutta KUVIA !
Eikö se ny mee perille?
http://www.corvettevalley.com/images/smilies/smiley63.gif
poppamies
26.08.2006, 11:48
Eikö se ny mee perille?
http://www.corvettevalley.com/images/smilies/smiley63.gif
no kyllä se Harri on varmasti tehnyt mahtavaa jälkeä näkeehän sen jo kirjoitus asustakin.
Itse voisinkin kertoa kuinka vihdoin sain haettua kotiin -55 melko hyvässä orkkis kunnossa olevan veten, kuvia ei nyt vaan pysty laittaamaan, mutta ai että se on hieno.
no kyllä se Harri on varmasti tehnyt mahtavaa jälkeä näkeehän sen jo kirjoitus asustakin.
On on, nähtiinhän se paperikuvista. ;)
Harri -76
28.08.2006, 21:32
taas saatu konekuitu takasin paikoilleen ja suojaukset irti... hmm... on sit niin mahti fiiilis. Lisäksi sain nyt tuulilasin(uuden) ja takalasin(uuden) kiinni. Auton ilme muuttui ihan radikaalisti vain noiden lasien laiton vuoksi! Listat ja tiivisteet paikoilleen ja sillä jo hätäseen ajaa ilman sisustaa! Harmi kun aloitan yliopistossa to... haittaa harrastetoimintaa kuten eräässä biisissä anglian kaadon jälkeinen poliisin harjoittaman kortin takavarikointi.
groovyjay
29.08.2006, 17:28
Kuulostaa, että homma alkaa olemaan jo ihan kohdallaan! Toivottavasti saadaan nähdä edes vilaus tästä projektista, ennen kuin kasvetaan kaikki horsmaa ja öljy on loppunut maailmasta... :afro:
Harri -76
29.08.2006, 18:04
Kuulostaa, että homma alkaa olemaan jo ihan kohdallaan! Toivottavasti saadaan nähdä edes vilaus tästä projektista, ennen kuin kasvetaan kaikki horsmaa ja öljy on loppunut maailmasta... :afro:
Vastahan öljyä löyty lisää Puolan edustalta niin pirusti! Ja nuoriahan täs vielä ollaan... ainakin itse olen???... Laitan kuvia to/pe akselilla!!! Tää pitää...
Laitan kuvia to/pe akselilla!!! Tää pitää...
:cheers:
Jokos auto on siirtynyt JKL:ään? Ja jos ei, niin siirtyykö vielä ennen lumia?
Harri -76
29.08.2006, 19:56
:cheers:
Jokos auto on siirtynyt JKL:ään? Ja jos ei, niin siirtyykö vielä ennen lumia?
Ei ole TÄÄL Jyväskylässä paikkaa!
Corvette63
29.08.2006, 21:07
... Laitan kuvia to/pe akselilla!!! Tää pitää...
No niitä on odotettu!:cool:
Laitan kuvia to/pe akselilla!!! Tää pitää...Vo tätähän on odotettu, en vain usko ennenku näen;)
Ei ole TÄÄL Jyväskylässä paikkaa!
No kai sitä on sitten, kun auto on valmis, joku viikonloppu tai ilta ajettava Mikkeliin ;) Pakkohan se on luonnossa nähdä.
Jos menee tosi myöhään (lokakuu jne.), niin saako tulla muulla kuin Corvetella?
groovyjay
30.08.2006, 22:11
Vastahan öljyä löyty lisää Puolan edustalta niin pirusti! Ja nuoriahan täs vielä ollaan... ainakin itse olen???... Laitan kuvia to/pe akselilla!!! Tää pitää...
Pari tuntia ja sit on jo to! En taida mennä ollenkaan koisaamaan, vaan odottelen kiltisti tilanteen kehittymistä! :cat:
Corvette63
30.08.2006, 22:40
:albino:
Ny on jo torstai! Ja mulla alkaa hävitä tekstit F5-nappulasta...
meinaako harri tehdä oharit?
Harri ei ole vielä googlella löytänyt netistä sopivia kuvia joita se voisi lähettää?
Haarrriii, Haaarrriiii, missä mennään kuvien kaa :confused:
Laitan kuvia to/pe akselilla!!! Tää pitää...
Niin, to/pe -yötäkö tuo nyt sitten tarkoittaa? Ja millä viikolla? Viikostahan ei sitten ollut mitään lupausta ;)
Harri -76
31.08.2006, 11:04
miten saan kuvien kokoa pienennettyä... ovat aivan liian isoja!!!
Itse olen pienennellyt Irfanview'lla http://www.irfanview.com/. Voi olla, että tuohon on parempiakin softia.
Jarmo
Minä olen pienennellyt just irfanviewillä ja tuon megan rajan alle on mulla jäänyt sopivasti 1024x768 resolle pienennetyt kuvat.
saksilla :confused:
Aika hyvä teaseri :afro:
Puoli vuotta odoteltu kuvia ja nyt ne on sit liian isoja... ;)
Corvette63
31.08.2006, 14:51
Lähetä vaikka mulle sähköpostina, niin mä voin laittaa ne tänne:D tai Groovyjalle tai Finnsharkille tai jollekkin niin saadaan kuvia kehiin! HETI!
Read this:
http://img.photobucket.com/albums/v504/RomanBlackhand/lackofpics.jpg
:D
Kohta menee uskottavuus;) Toivottavasti odotus palkitaan...
Harri -76 on kuulemma toinen bannattu käyttäjä juurikin tälläisen kuvilla härnäämisen takia
Harri -76
31.08.2006, 18:53
Aholalle nyt laitettu postia... toivottavasti meni perille!!!
Corvette63
31.08.2006, 19:06
Aholalle nyt laitettu postia... toivottavasti meni perille!!!
No nyt GJ niitä kuvia!;)
Harri -76
31.08.2006, 19:08
Lähetä vaikka mulle sähköpostina, niin mä voin laittaa ne tänne:D tai Groovyjalle tai Finnsharkille tai jollekkin niin saadaan kuvia kehiin! HETI!
Laitatko osotteen niin laitan myös sulle... jos vaik niit lopulta sais tänne...
Corvette63
31.08.2006, 19:18
Laitatko osotteen niin laitan myös sulle... jos vaik niit lopulta sais tänne...
Katos yv...;)
Harri -76
31.08.2006, 19:39
Katos yv...;)
Laitahan vastausta... saitko kuvat?
Corvette63
31.08.2006, 19:43
Tuli tuli, Malttakaa vielä 2 minuuttia!:pirat:
Corvette63
31.08.2006, 20:04
Asia on vieläkin työn alla, kuvat on niin hemmetin isoja, että menee pienennysohjelmatkin tukkoon:D Prkl.
----EDIT----
Noissa on jotain tosi mystistä, oon vieny pienennys ohjelman läpi 3 kertaa ja vieläkin liian isot.
Corvette63
31.08.2006, 20:33
Noniin, kukahan epäili, että Harrilla ei ole ollenkaan projekteja käynnissä? Turhat epäilyt sikseen, vaan nyt näppäimistön päällystys kuolapussilla ja ämpäri leuan alle, nyt tulee kuvia!
http://img365.imageshack.us/img365/727/msn4ct8.png
http://img190.imageshack.us/img190/5023/msnal7.png
http://img297.imageshack.us/img297/3050/msn2az1.png
http://img366.imageshack.us/img366/3504/msn3sc9.png
Vähänhän noi kuvat tarkkuutta menetti tossa niitä jumpatessa, mutta siinä kaikki kuvat tältä erää. Thänks kuvista Harrille, todella hyvältä näyttää! Etenkin toi kone puoli on etenkin tosi :cool: !!!
:cool::cool::cool:
Kieltämättä odottaminen palkittiin:cool::cool:
On kyllä konehuone niin viimeisenpäälle timmi:cool::cool:
Sitten vain odottamaan kuvia valmiista autosta:afro:
Noniin, kukahan epäili, että Harrilla ei ole ollenkaan projekteja käynnissä?
minä epäilen vieläkin, mikään näissä kuvissa ei todista että kyseessä olisi Harrin auto :pirat:
minä epäilen vieläkin, mikään näissä kuvissa ei todista että kyseessä olisi Harrin auto :pirat:
*Repesin* :lol:
Harri -76
31.08.2006, 21:24
Asia on vieläkin työn alla, kuvat on niin hemmetin isoja, että menee pienennysohjelmatkin tukkoon:D Prkl.
----EDIT----
Noissa on jotain tosi mystistä, oon vieny pienennys ohjelman läpi 3 kertaa ja vieläkin liian isot.
Laitoin vielä joitain kuvia...
Näyttää hyvältä. Ei oo enää pitkä matka valmiiseen autoon.
:cheers: :-({|= :thumrigh: :sunny: :bounce: :thumleft: :salut:
Kunhan ei taas iske "Server is too busy at the moment. Please try again later."
"Server is too busy at the moment. Please try again later."
ton viestin nähtyäni multa jää aina 23 sydämen lyöntiä väliin, vaarallistako :confused:
Corvette63
31.08.2006, 22:37
Huomenna tulee;)
Corvette63
01.09.2006, 15:10
Huomenna tulee;)
Ja hetki on koittanut, lisää kuvia tulossa:
http://img220.imageshack.us/img220/5568/2si9.jpg
http://img102.imageshack.us/img102/9531/3bd7.jpg
http://img225.imageshack.us/img225/1560/5if7.jpg
http://img225.imageshack.us/img225/6492/6wb7.jpg
http://img102.imageshack.us/img102/5788/1uv1.jpg
http://img212.imageshack.us/img212/1008/4fj1.jpg
Edelleen tosi :cool:!
On se kyllä hieno! :thumrigh:
Mitens ei olisi kuvia lähtötilanteesta? Kiinnostaisi vaan sen takia, kun mulla varmaankin alkaa ensi viikosta alkaen oma C3 projekti...
Niin ja saa muutkin laittaa ennen - jälkeen vai onko sellainen topiikki jo?
Corvette63
01.09.2006, 15:50
Onko Harri sulla mitään visioita sisustan suhteen?
Eiks toi ookaan vielä valmis? :confused: Olis ollu kovasti race-henkinen sisusta.
Hyvältä näytää. Myös altapäin.
groovyjay
02.09.2006, 00:52
Uskottava se on! Vaikka väsytti sikana, niin noiden kuvien katsomisen jälkeen ei enää yhtään, on nimittäin niin hienoa jälkeä!
Harri, onko noi sun etumaskin ritilät vain maalattu hopiaksi vai ootko duunannu ne alumiinistä yms?
Corvette63
02.09.2006, 00:55
Uskottava se on! Vaikka väsytti sikana, niin noiden kuvien katsomisen jälkeen ei enää yhtään, on nimittäin niin hienoa jälkeä!
Oliko Nipan kyyti niin tylsää, ettei meinannut silmät pysyä auki? :rolleyes:
groovyjay
02.09.2006, 00:57
Oliko Nipan kyyti niin tylsää, ettei meinannut silmät pysyä auki? :rolleyes:
Niinhän se aina on, kurjuuden maksimoimiseksi nipa orjuutti mut vielä kytkimen lämmittäjäksi, tylsäää oli... NOT! Nipa menit muuten taas piikki paikalle viivan mitassa... ;)
MrT menit muuten taas piikki paikalle viivan mitassa... ;)
no tottahan toki mä sitä kautta himaan ajoin, kohtalaisen :afro: mustat raidat onnistu tulee :cool:
Eiks toi ookaan vielä valmis? :confused: Olis ollu kovasti race-henkinen sisusta.
valmista mäkin epäilin ekaks, mutta liika kuplamuovi paljasti sisutan kesken eräisyyden ;)
Corvette63
02.09.2006, 11:07
mustat raidat onnistu tulee :cool:
Epäilemättä:p
Epäilemättä:p
uskotaanko täällä nykyään ilman kuvia :confused:
Corvette63
02.09.2006, 11:14
uskotaanko täällä nykyään ilman kuvia :confused:
Ei...mutta noi sun viivan piirrot uskotaan, jopa ilman kuvia:p
Ei...mutta noi sun viivan piirrot uskotaan, jopa ilman kuvia:p
täytyy varmaan siitä huolimatta dokumentoida ne :pirat:
Harri, onko noi sun etumaskin ritilät vain maalattu hopiaksi vai ootko duunannu ne alumiinistä yms?
Kyllä ne valojen ritilät on ihan itte kuulemma väsätty. Kehykset on alkuperäiset. Tuli eilen puhetta asiasta :)
Eiköhän siitä hieno peli tule. Mitä nuo keulan valot on? mihin katosi alkup.hienot parkit/vilkut? aargh abicoliitoksia! sivuputket on kyllä muskelia tossa korimallissa, ugh!
Finnshark
02.09.2006, 15:46
Näyttää aivan sairaan hienolta! Kyllä kannatti kuvia odotella! Tuo parkki/vilkkumuutos on myös erittäin mielenkiintoinen... :cool: Tämänkin tahtoo nhdä vielä joskus livenä!
Harri -76
03.09.2006, 16:20
Visiot on ja toteutus on jo käynnissä... mutta ensitalven aikana se selvinnee tarkemmin!
Harri -76
03.09.2006, 16:22
Tein noi ritiliköt alumiinista, mutta niinkuin tuossa Yorkki jo aiemmin totesi, niin säilytin vanhojen ritilöiden kehykset ja leikkasin ne ritilät vain pois. Itse tykkään toteutuksesta ja sain samalla valot piiloon... ne eivät näy sieltä kunnolla vähän matkan päästä. Valoina mulla on sielä hellan huomiovalot ja noi viirut on sit vilkut eteenpäin...
Harri -76
03.09.2006, 16:27
Eiköhän siitä hieno peli tule. Mitä nuo keulan valot on? mihin katosi alkup.hienot parkit/vilkut? aargh abicoliitoksia! sivuputket on kyllä muskelia tossa korimallissa, ugh!
Vanhat ritiliköt oli jo siinä kunnossa, et päätiin päästee ne autuaammille metsästysmaille! Samoin ne valot oli ihan sieltä... ja niillä ei lain mukaan saisi ajaa... Abicot... mitkä niis vikana??? ja kuvassa näkyvät ovat vain kytkimiä varten! Kun tuli noi sähköt tehtyä kokonaan itse niin tuli ihan mukavasti sähkötöistä opittua ja tein niistä omanlaiset... joten myös ymmärrän niitä! Löytyy myös uudet sähkökaaviot noille mun tekeleille!
Abicot... mitkä niis vikana??? Löytyy myös uudet sähkökaaviot noille mun tekeleille!
Abikoissa lienee vikana se, että minä ainakin yhdistän ne epävarmoihin liitoksiin ja itsetehtyihin kötöksiin joista hetken päästä kukaan, ainakaan uusi omistaja, ei tiedä yhtään mikä menee mihin ja mistä tulee. Monestihan se on niin, että otetaan vaan ryöstäjällä jostain johdosta sähköä johonkin ja sillä selvä. Siinä sitä sitten riittääkin ihmettelemistä, kun joku ei toimi.
Sinun tapauksessasi ei taida kuitenkaan olla ihan niin. Tuo on kyllä hienoa, että joku jaksaa vaivautua myös dokumentoimaan tekemiään muutoksia. Kun itse tekee ja piirtää sähkökaaviot niin luultavasti sekunnissa tietää missä vika, jos joku sähköosa ei toimi. Ellei kolmen vuoden päästä muista mitä teki, niin sehän on helppo katsoa siitä ajan tasalla olevasta kaaviosta.
Harri -76
03.09.2006, 17:40
Abikoissa lienee vikana se, että minä ainakin yhdistän ne epävarmoihin liitoksiin ja itsetehtyihin kötöksiin joista hetken päästä kukaan, ainakaan uusi omistaja, ei tiedä yhtään mikä menee mihin ja mistä tulee. Monestihan se on niin, että otetaan vaan ryöstäjällä jostain johdosta sähköä johonkin ja sillä selvä. Siinä sitä sitten riittääkin ihmettelemistä, kun joku ei toimi.
Sinun tapauksessasi ei taida kuitenkaan olla ihan niin. Tuo on kyllä hienoa, että joku jaksaa vaivautua myös dokumentoimaan tekemiään muutoksia. Kun itse tekee ja piirtää sähkökaaviot niin luultavasti sekunnissa tietää missä vika, jos joku sähköosa ei toimi. Ellei kolmen vuoden päästä muista mitä teki, niin sehän on helppo katsoa siitä ajan tasalla olevasta kaaviosta.
Olen jo useaan sähkövikaan törmännyt... pidän niitä lapsentauteina,mutta ne on ollut helppo jäljittää... sillä sähköjen rakenne on niin yksinkertainen ja maalaisjärjellä tehty!
Harri -76
03.09.2006, 17:42
autossa nyt kaikki listat ja tiivisteet kiinni... sisustan matotkin jo makailee, mut hieman on kojetaulujen nahoitukset kesken... muuten valmis tältä erää katsastukseen!!!
autossa nyt kaikki listat ja tiivisteet kiinni... sisustan matotkin jo makailee, mut hieman on kojetaulujen nahoitukset kesken... muuten valmis tältä erää katsastukseen!!!
ja näyttää muuten tosi hyvältä ihan näin kuvienkin perusteella :cool:
Jeejeee! Onnea koitokseen ja toivottavasti ei satu mikään virkaintoinen nipomulkero katsastusinssi.
Corvette63
03.09.2006, 21:37
Jeejeee! Onnea koitokseen ja toivottavasti ei satu mikään virkaintoinen nipomulkero katsastusinssi.
Tottakai sattuu, kaikkihan ne taitaa sellasia olla;)
Juu pitee vähän oikasta sanomisia, eli apikot ok, kunhan muistaa tinailla ne kunnolla, itte teen ylensä niin että heitän sen apikon ruman värikuoren nurkkaan ja laitan tilalle liimakutistesukan, jo pysyy ja on tiivis.
Harri -76
06.09.2006, 21:53
Juu pitee vähän oikasta sanomisia, eli apikot ok, kunhan muistaa tinailla ne kunnolla, itte teen ylensä niin että heitän sen apikon ruman värikuoren nurkkaan ja laitan tilalle liimakutistesukan, jo pysyy ja on tiivis.
Tosi on...!
Harri -76
10.09.2006, 16:45
Nyt ensikerran polkaistu asfaltilla korttelin ympäri ja tunnelma on ihan sanoin kuvailematon... kiihtyvyys ja se tunnelma kapiinissa on vain käsittämätön... vetää se valtaisa adrenaliini ukon ihan kankeeks! Ja on muuten mahtavaa napoa 4-pistevyöt kiinni... kun ovat viel 3 tuumaa leveet. Tunnelma auton kanssa senkuin paranee. Ens kesän odotus tulee olemaan piinaava!
älä nyt vielä ala ens kesää odottelemaan, kun tämänkin vuoden puolella pääsee ajeleen vaikka kuinka
Corvette63
10.09.2006, 19:01
Nyt ensikerran polkaistu asfaltilla korttelin ympäri ja tunnelma on ihan sanoin kuvailematon... kiihtyvyys ja se tunnelma kapiinissa on vain käsittämätön... vetää se valtaisa adrenaliini ukon ihan kankeeks! Ja on muuten mahtavaa napoa 4-pistevyöt kiinni... kun ovat viel 3 tuumaa leveet. Tunnelma auton kanssa senkuin paranee. Ens kesän odotus tulee olemaan piinaava!
Mikäs sen hienompaa, kun päästä Veten rattiin!:cool:
Mikäs sen hienompaa, kun päästä Veten rattiin!:cool:
Se että pääsee rattiin ja auto toimii moitteetta heti alusta asti.
Harri -76
11.09.2006, 11:49
Se että pääsee rattiin ja auto toimii moitteetta heti alusta asti.
Se on vielä parempaa, kun on kaikenlisäksi kaiken sen tehnyt itse!!!
groovyjay
11.09.2006, 16:38
Hyvä Harri, hattu nousi sulle täällä justiinsa!:bball:
groovyjay
12.09.2006, 21:42
Taas kukkuu!
http://finnshark.com/forum/attachment.php?attachmentid=1642&stc=1&d=1158086486
http://finnshark.com/forum/attachment.php?attachmentid=1643&stc=1&d=1158086508
Onhan toi vaan niin PRKLEEN hieno! Noi hiilikuita mittarit on jees! :cool:
Hyvä Harri =D> !
Ei oo puheet ollu puppua:cool::cool::cool::batman:
Finnshark
12.09.2006, 22:11
Hyvältä näyttää! Lisää kuvia odotellessa! :cool:
Harri -76
12.09.2006, 22:11
mittarit näyttää niin pi*un paljon paremmilta luonnossa... yllätyin myös miten mahtavilta oikeasti noi 4-piste vyöt tuntuu päällä... tosin niiden kanssa on vaikea katsella sivuille tai taakse!!! Vielä vaan uupuu sisustasta kojelaudat!!! Päällystäjä on tehnyt aikast pahan oharin ja jatkaa samaa rataa... olen hakemassa tässä kohta niitä kyl pois häneltä, joko valmiina tai keskeneräisinä! Mitä tykkäätte vaihdekepistä... se on ison räikkävääntimen käsiosa=miehekäs ote!!!
yllätyin myös miten mahtavilta oikeasti noi 4-piste vyöt tuntuu päällä... tosin niiden kanssa on vaikea katsella sivuille tai taakse!!!
Muistat vaan vanhan totuuden Kanuunankuularallista (kun kaiffari nappaa taustapeilin irti ja viskaa penkalle): "Se, mitä on takana, ei ole tärkeää."
Corvette63
13.09.2006, 08:07
http://finnshark.com/forum/attachment.php?attachmentid=1642&stc=1&d=1158086486
Todella magee! Kelpaa ajella:cool:
On kyllä ihan älyttömän hienon näkönen. Varmaan myös kuulostaa hyvältä.
Mitä tykkäätte vaihdekepistä... se on ison räikkävääntimen käsiosa=miehekäs ote!!!
Oot ruuvannu jo niin paljon, et pääse enää irti ja pitää saada hypistellä työkaluja ajaessaankin :confused:
poppamies
13.09.2006, 09:38
millos Harri vaihtuu renkaat ja vanteet hiukka isompiin?
Harri -76
13.09.2006, 10:12
millos Harri vaihtuu renkaat ja vanteet hiukka isompiin?
Eteen otan hieman kapeammat 17/18 tuumasset ja taakse 18/19 tuumaset ja 255 tai 275... niin ja se tapahtuu talvella. Silloin laitan keulille QA1 jaa tiputan autoa alas... taakse laitan myös QA1, mutta en kyniä... jousi tulee myös vaihtoon taakse! Vanteiden tekijästä ja mallista en ihan vielä tiedä.
poppamies
13.09.2006, 10:18
Eteen otan hieman kapeammat 17/18 tuumasset ja taakse 18/19 tuumaset ja 255 tai 275... niin ja se tapahtuu talvella. Silloin laitan keulille QA1 jaa tiputan autoa alas... taakse laitan myös QA1, mutta en kyniä... jousi tulee myös vaihtoon taakse! Vanteiden tekijästä ja mallista en ihan vielä tiedä.
nyt kuulostaa miehen puheelta
Niin ja sun pitää ostaa uus räikkä...:rolleyes:
Eteen otan hieman kapeammat 17/18 tuumasset ja taakse 18/19 tuumaset ja 255 tai 275...
Mun mielestä C3 on kyllä paremman näköinen kun etu- ja takarenkaat on halkaisijaltaan samaa kokoluokkaa, eli samankokoinen vanne ja sama rengas/vannesuhde eteen ja taakse.
Renkaan profiili tietysti takana pienempi leveämmällä munkilla.
Harri -76
13.09.2006, 16:05
Mun mielestä C3 on kyllä paremman näköinen kun etu- ja takarenkaat on halkaisijaltaan samaa kokoluokkaa, eli samankokoinen vanne ja sama rengas/vannesuhde eteen ja taakse.
Renkaan profiili tietysti takana pienempi leveämmällä munkilla.
Se asento jota autolta haen vaatii erikokoiset vanteet. Se näkö muuttuu myös jousitusten muutosten myötä!
poppamies
13.09.2006, 16:10
.
Höpöhöpö puhetta tollanen, liittäisin kuvan todistukseksi, mutku ei tällä koneella ole
Corvette63
13.09.2006, 16:19
http://finnshark.com/gallery/images/5478.jpg
Minkäs kokoset vanteet GJ:llä oli??
Harri -76
Höpöhöpö puhetta tollanen, liittäisin kuvan todistukseksi, mutku ei tällä koneella ole
Musti tietysti nuolee nyt muniaan! Turha väitellä, mut on aina hyvä tietty mielipide ilmaista... todistaa vain et löytyy myös persereikä!
Harri -76
http://finnshark.com/gallery/images/5478.jpg
Minkäs kokoset vanteet GJ:llä oli??
eiks nuo ole 20"
Hyvältä Harri-76 näyttää kuvat / vette,varsinkin tuo räikänvarsi on aika :cool:
Se asento jota autolta haen vaatii erikokoiset vanteet. Se näkö muuttuu myös jousitusten muutosten myötä!
Joo, en epäillyt hetkeäkään ettetkö olisi miettinyt asiaa alusta loppuun omaa silmää miellyttäväksi. ;)
Corvette63
13.09.2006, 17:39
eiks nuo ole 20"
Sopivat hienosti Groovyn autoon kuitenkin:cool:
Harri -76
26.09.2006, 19:32
Punakilvet, kun oli kiinni niin kyl oli mahtavaa kun pääsi jo päivän kuluttamaan Mikkelin katuja... tosin en nyt hirveästi ajanut kuitenkaan! Kone vain pitäis nyt saada säätöihin. Sillä se on täysin rakentamisen jäljiltä!
Corvette63
26.09.2006, 19:35
Punakilvet, kun oli kiinni niin kyl oli mahtavaa kun pääsi jo päivän kuluttamaan Mikkelin katuja... tosin en nyt hirveästi ajanut kuitenkaan! Kone vain pitäis nyt saada säätöihin. Sillä se on täysin rakentamisen jäljiltä!
Hieno homma. Kuviakin katsottaisiin taas mielellään;)
Hyvä juttu että jo kurvailemassa :cool: vielähän tässä on ajokelejä jäljellä vaikka on täällä meilläpäin jo pikku yö pakkasiakin pitänyt.:shaking:
Harri -76
02.10.2006, 09:38
Kyllä osaa olla sit k.jarrun säätö perseestä... pitäis koko vempain heivata v***uun! Sen saaminen hyväksi on ihan törkee työ! Olin nimittäin unohtanut kokonaan tehdä esisäädöt ja sit ihmettelin kun ei vain kiristämällä ruvennut pitää... Se vaijeri kaiken lisäksi liikkuu niin pirun vähän sen kahvan ansiosta! Onko muilla ollut ongelmia kässärin kanssa? En viiti viedä tänään autoa konttorille tuon vesisateen vuoksi! Perjantaina katsotaan uusiksi!
Onko muilla ollut ongelmia kässärin kanssa?
Ei sen jälkeen kun purki atomeiksi ja vaihtoi kaikki osat uusiin, kohtalaisen epäkiitollista puuhaa...
C3:n käsijarrun kasaaminen on muuten satavarmasti yhtenä tehtävänä gynekologisen tiedekunnan sisäänpääsykokeissa.
! Onko muilla ollut ongelmia kässärin kanssa? !
Ei ongelmia. Oikeen tekemällä siitäkin saa konttorilla kehuja.
Harri -76
02.10.2006, 17:57
Ei sen jälkeen kun purki atomeiksi ja vaihtoi kaikki osat uusiin, kohtalaisen epäkiitollista puuhaa...
C3:n käsijarrun kasaaminen on muuten satavarmasti yhtenä tehtävänä gynekologisen tiedekunnan sisäänpääsykokeissa.
Uudet helyt tulossa... kaikki kaatuusyliin mitä ei ole uusinut! Nyt on uusimatta viel jarru boosteri ja niin muuta en nyt muista... ainiin jarrusatulat jotka nekin kunnostin kokonaan... mutta niitä tässä odotellaan milloin ne laukeaa!
Uudet helyt tulossa... kaikki kaatuusyliin mitä ei ole uusinut!
Kuulostaa niin tutulta. Esim. melkein kaikki vesiletkut uusittu tänä kesänä yksi kerrallaan. Apulaitteista startti, laturi, tulpanjohdot, puola, syyläri,... Mutta sittenpähän tietää, mitä on vaihdettu ja milloin.
Koskaan en oo mitään vaihtanu enkä vaihda:rolleyes: (paitsi alushousuja kerran)
Harri -76
02.10.2006, 20:40
Koskaan en oo mitään vaihtanu enkä vaihda:rolleyes: (paitsi alushousuja kerran)
Montako haiventa sul on vielä hammasharjassa tallella, vai joko mennään varrella?
Harri -76
04.10.2006, 16:39
No nyt sit se meinas ihan oikeasti ruveta grillaamaan! Nipan kanssa jo ehinkin olla puhelimessa... eli bensapumppu leikkas toisen kerran kiinni ja poksautti bensan puuttees läpi, josta seurasi putsarin syttyminen tuleen! Ja kun eletään Itä-Suomessa niin kukaan ei tule auttamaan... kateus??? en tiedä, mut jos liekit ja savu nousee autosta jossa on konepelti auki, niin varmaan olis ihan asiallista pysähtyä auttamaan! Suuri kiitos niille avulijaille Venäläisille, jot¨ka pysähtyivät ojentamaan auttavaa kättään! No vehje ei palanut onneksi, mutta putseri ja takatilan matot paloi... nyt on sammutuspullon lisäksi myös peite hommattu autoon! No takatilan matot ajoi asian tälläkertaa! Vois sanoa, et onni onnettomuudes! Jokatapauksessa, mun pulssi ei ole vieläkään normalisoitunut ja tuntuu siltä et loppuviikko menee asioita sulatellessa. (Nipa: katsoin tuon pumpun ja laita vain tulee se... näyttäis olevan oikein sopiva!)
poppamies
04.10.2006, 16:52
(Nipa: katsoin tuon pumpun ja laita vain tulee se... näyttäis olevan oikein sopiva!)
siellä se tilaus listassa on
Harri -76
04.10.2006, 16:53
siellä se tilaus listassa on
Hienoa!
groovyjay
04.10.2006, 17:08
No nyt sit se meinas ihan oikeasti ruveta grillaamaan! Nipan kanssa jo ehinkin olla puhelimessa... eli bensapumppu leikkas toisen kerran kiinni ja poksautti bensan puuttees läpi, josta seurasi putsarin syttyminen tuleen! Ja kun eletään Itä-Suomessa niin kukaan ei tule auttamaan... kateus??? en tiedä, mut jos liekit ja savu nousee autosta jossa on konepelti auki, niin varmaan olis ihan asiallista pysähtyä auttamaan! Suuri kiitos niille avulijaille Venäläisille, jot¨ka pysähtyivät ojentamaan auttavaa kättään! No vehje ei palanut onneksi, mutta putseri ja takatilan matot paloi... nyt on sammutuspullon lisäksi myös peite hommattu autoon! No takatilan matot ajoi asian tälläkertaa! Vois sanoa, et onni onnettomuudes! Jokatapauksessa, mun pulssi ei ole vieläkään normalisoitunut ja tuntuu siltä et loppuviikko menee asioita sulatellessa. (Nipa: katsoin tuon pumpun ja laita vain tulee se... näyttäis olevan oikein sopiva!)
Mitä hemmettiä!!! Hui *******, kerran on tullut paskan bensansyötön kanssa leikittyä ja se riitti. Miten kaksi pumppua on voinut jo leipoa kiinni?
Todellakin onni onnettomuudessa... Hurja tapaus.
Harri -76
04.10.2006, 17:33
Tää kaikki tapahtu siis faijalle... mul oli hieman erikoinen olo koko päivän ja se johtui, siitä et faija ei ollut viel aikaisemmin edes käynnistänyt autoa... saati ajanut sitä. Ei sillä etteikö se osaisi, mut ite kun olen sen tehnyt ja tunnen sen niin ongelmien tullessa "ulkopuolisen" on vaikea tietää mitä tapahtuu. Vaikka olen faijan kanssa auton rakentanut, niin toisen on vaikea silti päästä laitteen sielunelämään kiinni!
Hyvä ettei käynyt kuinkaan! Just rakennetuissa tulipalonriski on muutenkin aika suuri kun on tuoreita liitoksia, pidä ihmeessä sammutinta autossa.
Corvette63
04.10.2006, 19:34
No nyt sit se meinas ihan oikeasti ruveta grillaamaan! Nipan kanssa jo ehinkin olla puhelimessa... eli bensapumppu leikkas toisen kerran kiinni.....jatkuu.....jatkuu.....
No voi prkl, hyvä ettei syttynyt koko auto liekkeihin:o
HUH,HUH.No onneksi ei kuitenkaan palanut koko laite....kuulosti vaan kanssa aika tutulta kun meinas viime keväänä kans palaa koko paska,tai no oli aika hyvällä alulla,mutta onni onnettomuudessa...pulssi nousi itellä kyllä kanssa.
Harri -76
05.10.2006, 15:40
HUH,HUH.No onneksi ei kuitenkaan palanut koko laite....kuulosti vaan kanssa aika tutulta kun meinas viime keväänä kans palaa koko paska,tai no oli aika hyvällä alulla,mutta onni onnettomuudessa...pulssi nousi itellä kyllä kanssa.
En nyt muista kerroinko, mut ei ole vielä vakuutukset päällä... se se söis miestä... tarinaan viel sellainen lisäys, et faijalta paloi vastaavalla tavalla rs escortti vuonna -74 satametriä samaisesta paikasta. Tuolloin se paloi tuulilasiin asti kokonaan!
Harri -76
06.10.2006, 15:24
Tästä eteenpäin kuljen nimellä JNE-40!!!! Elikkäs leima tuli Ja Niin Edelleen... Ainut masentava piirre on jatkuvat lapsentaudit ja asioiden hakeutuessa paikoilleen, saa kaikkipaikat käydä lävitse... lähinnä kiristelyä ja pientä shimnausta!!! Äsken muummoassa kytkin rupes luistelee ja ei ku kädet taas sontaan!!! Taas rupes fillari futtaamaan! Piru ku pitää lähtee hirvimetälle... muuten olisin kyl uhrannut 200-250 euroa helsingin reissuun!
En nyt muista kerroinko, mut ei ole vielä vakuutukset päällä... se se söis miestä... tarinaan viel sellainen lisäys, et faijalta paloi vastaavalla tavalla rs escortti vuonna -74 satametriä samaisesta paikasta. Tuolloin se paloi tuulilasiin asti kokonaan!
Supernatural! Ehdotan paikan kiertämistä jatkossa, jos mahdollista ;)
poppamies
06.10.2006, 15:47
tarinaan viel sellainen lisäys, et faijalta paloi vastaavalla tavalla rs escortti vuonna -74 satametriä samaisesta paikasta.
Manattua tonttia!
... Elikkäs leima tuli Ja Niin Edelleen...
Onneksi olkoon!
Tästä eteenpäin kuljen nimellä JNE-40!!!! Elikkäs leima tuli Ja Niin Edelleen...
Ahkeruus se kovan onnenkin voittaa :cheers: Olet kyllä tehnyt niin hillittömän duunin sen auton kanssa, että virtuaalilätsä nousee korkealle!
Ainut masentava piirre on jatkuvat lapsentaudit ja asioiden hakeutuessa paikoilleen, saa kaikkipaikat käydä lävitse... lähinnä kiristelyä ja pientä shimnausta!!! Äsken muummoassa kytkin rupes luistelee ja ei ku kädet taas sontaan!!! Taas rupes fillari futtaamaan! Piru ku pitää lähtee hirvimetälle... muuten olisin kyl uhrannut 200-250 euroa helsingin reissuun!
Sellaista se niiden wanhojen sotaratsujen kanssa on, mutta nythän tunnet auton läpikotaisin, niin tuollaiset pikkuremontit menee vihellellen ;)
No huh huh! Täälläkin tippui hikitippa nenän päästä pelkästä ajatuksesta:(
Itte oon ajatellut, että josko laittais semmosen ohjaamon puolelta laukaistavan palontorjunta järjestelmän autoon:confused: Ei ois kovin kallis rakentaakkaan. Lisäks normaalin sammuttimen ja palokirveskään ei varmaan ois liiottelua tiedossani olevien tapausten perusteella:D
Missä päin Mikkelsbyytä toi kävi? Et tietää vältellä paikkaa....
Mä otan sen verran varman päälle etten mene Mikkelsbyhyn käymään ollenkaan ;)
Harri -76
08.10.2006, 21:07
No huh huh! Täälläkin tippui hikitippa nenän päästä pelkästä ajatuksesta:(
Itte oon ajatellut, että josko laittais semmosen ohjaamon puolelta laukaistavan palontorjunta järjestelmän autoon:confused: Ei ois kovin kallis rakentaakkaan. Lisäks normaalin sammuttimen ja palokirveskään ei varmaan ois liiottelua tiedossani olevien tapausten perusteella:D
Se oli Urpolan koulun ja Pitkäjärven välissä aivan vitostien varressa(ja länsi-savoon siin vieressä myös)...
Se oli Urpolan koulun ja Pitkäjärven välissä aivan vitostien varressa(ja länsi-savoon siin vieressä myös)...
No pitihän se arvata...se taitaa tosiaan olla manattua seutua! Olin lukio aikaan postilla autokuskina ja oon ittekkii silloin spinnannut postin LT-wolkkarilla siinä T-risteyksessä Urpolan koululta tullessa, kun käännyin oikeelle Länkkäriä kohden sillan alle:( Oli vähän Iltalehdet takaploosterissa sekaisin...onneks lähti penkasta ominvoimin, kun tuskin ois venäläisiä ollut aamuyöstä auttamassa;)
Harri -76
14.10.2006, 21:54
No nyt on rajoitin 6500 ja rupes potkimaan ihan erimalliin! Mukavalta tuntuu kun kone rupee kukkumaan 4000+! Tänään sattu olemaan viel hieman kostea päivä, niin tuntu tosi liukkalta... Huomisesta tulee onneksi kuiva päivä, niin voi hieman käydä kurvailee lisää. Bensan kultus tippu huomattavasti kun sai primäärisuuttimet hiema pienemmiksi! Edelleenkin vain säilyi koneen jälkikäynti ongelma, kun se on kuuma!!! Muuten tuntuu tosi hyvälle...
No nyt on rajoitin 6500 ja rupes potkimaan ihan erimalliin! Mukavalta tuntuu kun kone rupee kukkumaan 4000+!
Hienolta kuulostaa.
Nimim. L-98 tukehtuu reilussa 4500 rpm... :(
Oma vetää kierroksia n. 6500 rpm:n asti kivuttomasti. L98:ssa kannattaa parantaa sekä putkistoa ja imupuolta. Ehkä muutakin?????
sulla on ilmanputsari niin jumissa että puolet moottorin tuottamista hevosvoimista menee ilman imemiseen sen ahdistimen läpi ja toiseks sulla on niin tukkonen putkisto että puolet hevosvoimista menee pakokaasujen tunkemiseen läpi niistä sun äänipyydyksistä :hockey:
No nyt on rajoitin 6500 ja rupes potkimaan ihan erimalliin! Mukavalta tuntuu kun kone rupee kukkumaan 4000+! Tänään sattu olemaan viel hieman kostea päivä, niin tuntu tosi liukkalta... Huomisesta tulee onneksi kuiva päivä, niin voi hieman käydä kurvailee lisää. Bensan kultus tippu huomattavasti kun sai primäärisuuttimet hiema pienemmiksi! Edelleenkin vain säilyi koneen jälkikäynti ongelma, kun se on kuuma!!! Muuten tuntuu tosi hyvälle...
eikös vain olekin mukavaa kun pääsee antamaan kunnolla monoa :cool:
Harri -76
15.10.2006, 16:56
eikös vain olekin mukavaa kun pääsee antamaan kunnolla monoa :cool:
Tahtoo olla liiankin kivaa... koko ajan on mono suorana... armoa ei tunneta! Ja piru et on nätti ääni kun se kone kiekuu sinne rajoittimeen asti ja nätisti palaa kumi tuos rajoitinta vasten! Ja se kytkimen nosto antaa aina sen mukavan lekan iskun tuonne persuuksiin!!! Kyl nyt on mies yhtä hymyä!
Harri -76
15.10.2006, 17:01
Toi rajoitin on tosissaan hyvä olla, kun ei sitä töppöstä ehdi vetää, jos pito katoaa!
mussette
15.10.2006, 21:50
Mikäs toi sun kone on? Kovin näyttää viritetyltä. 350, 383 vai ?.
Arvioitu teho?:confused:
Harri -76
15.10.2006, 22:59
Mikäs toi sun kone on? Kovin näyttää viritetyltä. 350, 383 vai ?.
Arvioitu teho?:confused:
383 ei ole dynossa ollut ja essonpuheet on aina erikseen, mutta mutta on siel tehoa mukavasti. Dartin alut kannet, demon mighty, 11.0:1 jne. Kovasti tuntuu Mikkeli pauhavan, kun tossa illalla kävin sillä vetäsemässä...talomme on kaupungin laidalla... niin faija sanoi kuulleensa auton, kun olin toisella puolella kaupunkia matkaa linnuntietä aprox... 7-8km Normaalisti autolla tuntuu pahalta kierrättää korkeelle, tää kone sensijaa nauttii tai ainakin siltä musta tuntuu ja mähän annan koneen nauttia... korealta ja kovaa! (MIKKELISÄ OLIJAT VOIVAT KATSELLA PRISMANVALOISTA LAUNIALAAN LÄHTEVIÄ NIMIKIRJOITUKSIA... SIIHEN ON KIVA JÄTTÄÄ NÄKÖHAVAINNOT)
Harri -76
15.10.2006, 23:07
Nyt näyttää hienolta sää (vip.foreca.fi:ssä) tiistaiina ja keskiviikkona... syyslomaa voipidellä ajelujen merkeissä... pitänee tehdä pieni muutaman sadan kilsan cruisinki!
groovyjay
18.10.2006, 12:02
383 ei ole dynossa ollut ja essonpuheet on aina erikseen, mutta mutta on siel tehoa mukavasti. Dartin alut kannet, demon mighty, 11.0:1 jne. Kovasti tuntuu Mikkeli pauhavan, kun tossa illalla kävin sillä vetäsemässä...talomme on kaupungin laidalla... niin faija sanoi kuulleensa auton, kun olin toisella puolella kaupunkia matkaa linnuntietä aprox... 7-8km Normaalisti autolla tuntuu pahalta kierrättää korkeelle, tää kone sensijaa nauttii tai ainakin siltä musta tuntuu ja mähän annan koneen nauttia... korealta ja kovaa! (MIKKELISÄ OLIJAT VOIVAT KATSELLA PRISMANVALOISTA LAUNIALAAN LÄHTEVIÄ NIMIKIRJOITUKSIA... SIIHEN ON KIVA JÄTTÄÄ NÄKÖHAVAINNOT)
:cool: :cool: :cool: Tulee itselle oikein makoisa fiilis, kun tietää että oot saanut projektin laulamaan ja pääset nauttimaan ajamisesta!:cool:
Harri -76
18.10.2006, 18:28
:cool: :cool: :cool: Tulee itselle oikein makoisa fiilis, kun tietää että oot saanut projektin laulamaan ja pääset nauttimaan ajamisesta!:cool:
Kyl tää on yhtä lasten tautien kanssa taistelua ollut, mutta ne lyhyet hetket ovat olleet sitäkin parempia. Tänään mukavasti pilvetöntä päivää nautiskelin, kun se karmea tunne hiipi selkäränkaan, kun olin kuulevinanin jotain oikelta takaa... kohta se lakoi jokaisella pyörän pyörähdyksellä sanomaan klonk...klonk...jne... no sitä ihmettelemään tien sivuun ja lopputulos oli, et en mä nyt tähän voi jäädä ja nokka kohti kotia... 1 ja 2 käyttäen matka taittui.... kunnes ääni muuttui muistuttamaan polkupyörän räpätintä... taas vikku oikelle ja tiensivuun. Asiaa lisää tutkittuani mul oli vain mahdillisuus ajaa kotio... positiivista oli se, et kosla sinällään liikku ilman sen suurempaa ongelmaa. Kotio selvittiin ja tunkilla ilmaan... fillarin sain pois ja pyärittelin siinä sit jarrukilvestä ja kuulu pari pientä metallista kolahdusta ja tiellä autonalla makas käsijärrujen jarrupaloja pitävä lukite... joka on tuollainen 20-50 senttisen kolikon kokoinen. Tosin se oli u-muotoinen, mutta sain huokaista helpotuksesta. Ongelma on siis erittäin pieni ja kotoa löytyi mukavasti ylimääräinen k.-jarrusetti... no huomenissa asiaa korjaamaan. Mutta tällaisia lapsentauteja on tullut matkanvarrella esille. Tästä selvisin onneksi ihan hien kuivaamisella otsalta! Kaikesta huolimatta kone vetää ihan mahtavasti... edelleen!
groovyjay
18.10.2006, 18:55
Kyl tää on yhtä lasten tautien kanssa taistelua ollut, mutta ne lyhyet hetket ovat olleet sitäkin parempia. Tänään mukavasti pilvetöntä päivää nautiskelin, kun se karmea tunne hiipi selkäränkaan, kun olin kuulevinanin jotain oikelta takaa... kohta se lakoi jokaisella pyörän pyörähdyksellä sanomaan klonk...klonk...jne... no sitä ihmettelemään tien sivuun ja lopputulos oli, et en mä nyt tähän voi jäädä ja nokka kohti kotia... 1 ja 2 käyttäen matka taittui.... kunnes ääni muuttui muistuttamaan polkupyörän räpätintä... taas vikku oikelle ja tiensivuun. Asiaa lisää tutkittuani mul oli vain mahdillisuus ajaa kotio... positiivista oli se, et kosla sinällään liikku ilman sen suurempaa ongelmaa. Kotio selvittiin ja tunkilla ilmaan... fillarin sain pois ja pyärittelin siinä sit jarrukilvestä ja kuulu pari pientä metallista kolahdusta ja tiellä autonalla makas käsijärrujen jarrupaloja pitävä lukite... joka on tuollainen 20-50 senttisen kolikon kokoinen. Tosin se oli u-muotoinen, mutta sain huokaista helpotuksesta. Ongelma on siis erittäin pieni ja kotoa löytyi mukavasti ylimääräinen k.-jarrusetti... no huomenissa asiaa korjaamaan. Mutta tällaisia lapsentauteja on tullut matkanvarrella esille. Tästä selvisin onneksi ihan hien kuivaamisella otsalta! Kaikesta huolimatta kone vetää ihan mahtavasti... edelleen!
:thumleft: hyvä, ettei mitään pahempaa! Yoi orkkis kässäri paketti vaan mäkeen ja tämmöinen tilalle!
http://finnshark.com/forum/attachment.php?attachmentid=1925&stc=1&d=1161186943
Corvette63
18.10.2006, 19:34
:thumleft: hyvä, ettei mitään pahempaa! Yoi orkkis kässäri paketti vaan mäkeen ja tämmöinen tilalle!
:cool: :cool: :cool:
Harri -76
20.10.2006, 13:13
tollanen olis kyl aikast lailla hyvän näköinen setti!
Harri -76
03.11.2006, 14:33
Tässä thread:ssa on tuol 5 sivulla autoni lavetilla, niin olis sellainen pyyntö, et jos joku on tosi näppärä fotoshoppailija, niin vois lyödä ton linkin vanteet siihen alle! http://www.budnik.com/roadwheelitem.asp?scid=97&pid=845&pg=1
groovyjay
03.11.2006, 18:32
pari tosi pikasta:
http://finnshark.com/forum/attachment.php?attachmentid=2069&stc=1&d=1162571544
http://finnshark.com/forum/attachment.php?attachmentid=2068&stc=1&d=1162571530
Tollasesta kun konttorilla kysäsin niin sanoi moisen (nestekäyttöisen seisontajarrun) olevan laiton :confused: :confused: :confused: toki sen ymmärtää että hyvä ja tehokas systeemi on laiton, voi h¤lv¤tti mitä touhua taas, seisonta/hätä jarru tulee olla mekaaninen, sillä lailla
groovyjay
03.11.2006, 18:42
Tollasesta kun konttorilla kysäsin niin sanoi moisen (nestekäyttöisen seisontajarrun) olevan laiton :confused: :confused: :confused: toki sen ymmärtää että hyvä ja tehokas systeemi on laiton, voi h¤lv¤tti mitä touhua taas, seisonta/hätä jarru tulee olla mekaaninen, sillä lailla
Willwoodilla on saatavana tota puolet pienempi mekaaninen versio, mitähän siitä sanois?
Harri -76
03.11.2006, 18:47
Kiitoksia GJ... aikast lailla hyvältä näyttää!!
Willwoodilla on saatavana tota puolet pienempi mekaaninen versio, mitähän siitä sanois?
kyllähän se kelpaa, onhan se MEKAANINEN
Muistat vaan vanhan totuuden Kanuunankuularallista (kun kaiffari nappaa taustapeilin irti ja viskaa penkalle): "Se, mitä on takana, ei ole tärkeää."
Gumball ja Raul Julia 1973 Ferrari Daytona Spyderissa
Ei Cannonball.
The first lesson of Italian Driving; whatcha behind U doesn´t matter.
Harri -76
22.11.2006, 16:15
Ajattelin pitää tän projektini kanssa pientä hiljaiseloa, mutta nyt kun ei löytynyt sopivaa tallia Mikkelistä vien katiskan takaisin rakentelutallille ja rupeen todennäköisesti alustan kimppuun ja laitan sisustan viimesenpäälle!!! Alustan kanssa olen nyt yrittänyt tehdä pientä vakoilua ja sitä jatketaan PERJANTAINA... hieman on auki mitä sille teen!
groovyjay
22.11.2006, 16:55
Ajattelin pitää tän projektini kanssa pientä hiljaiseloa, mutta nyt kun ei löytynyt sopivaa tallia Mikkelistä vien katiskan takaisin rakentelutallille ja rupeen todennäköisesti alustan kimppuun ja laitan sisustan viimesenpäälle!!! Alustan kanssa olen nyt yrittänyt tehdä pientä vakoilua ja sitä jatketaan PERJANTAINA... hieman on auki mitä sille teen!
:cool: :cool: :cool: Harriin voi luottaa!
Harri -76
28.11.2006, 14:34
Hirveet fiilikset... huomenna hyppää ratintaakse ja lähen pienelle reissulle eli vien auton talvihallille! Ja matkaa mukavat 100 km. Ei malttais oottaa huomiseen! Se tulee olemaan sen koslan raketamisen jälkeen pisin reissu sille. Onneksi nää lume suli ja tuli kuivat olosuhteet, ettei tarvii lavetilla viedä, kun ajettaviks ne on tehty tai ainakin ite olen sitä varten tuota kyhännyt!
Harri -76
28.11.2006, 14:36
Hirveet fiilikset... huomenna hyppää ratintaakse ja lähen pienelle reissulle eli vien auton talvihallille! Ja matkaa mukavat 100 km. Ei malttais oottaa huomiseen! Se tulee olemaan sen koslan raketamisen jälkeen pisin reissu sille. Onneksi nää lume suli ja tuli kuivat olosuhteet, ettei tarvii lavetilla viedä, kun ajettaviks ne on tehty tai ainakin ite olen sitä varten tuota kyhännyt!
Niin ja tuota sopivaa säätä ole kytännyt vip.forecasta, jotak on aivan mahtavat sivut ton sään tarkkailun suhteen ja pitää muten hyvin kutinsa! Huomattavasti paremmin kuin telkkarista seuraamalla!
Pappatunturi
28.11.2006, 14:50
Niin ja tuota sopivaa säätä ole kytännyt vip.forecasta, jotak on aivan mahtavat sivut ton sään tarkkailun suhteen ja pitää muten hyvin kutinsa! Huomattavasti paremmin kuin telkkarista seuraamalla!
Kamera sitten heti mukaan ekalle reisulle ettei tarvitse täkin alustaprojektia aloittaa narinalla ;) :):):)
poppamies
28.11.2006, 15:07
Kamera sitten heti mukaan ekalle reisulle ettei tarvitse täkin alustaprojektia aloittaa narinalla ;) :):):)
Harrihan on tunnettu siitä että hänellä on aina kamera kuumana kuvien näpsimisestä ja modeemi kiljuu kun kuvia hän laittaa meidän iloksemme enmmän kuin laki sallii ;)
Harri -76
28.11.2006, 15:10
Harrillahan on tunnettu siitä että hänellä on aina kamera kuumana kuvien näpsimisestä ja modeemi kiljuu kun kuvia hän laittaa meidän iloksemme enmmän kuin laki sallii ;)
En mä sillä mielenkiintoa pidä ainakaan sen vuoksi yllä, että olisin sen myymässä... joskus vain ei jaksa näiden koneiden kans pelata... kun en ole mikään kummonen seppä näiden kaa! Niin ja kaikki kuvat ku koneel on hemmetin isoja siihen nähden mitä tänne sais esille! Jos joku näppärä osaa kovapäistä neuvoa saamaan kuvat helposti näkyviin niin kiitos jo etukäteen!
Harri -76
28.11.2006, 15:12
Jos joku vois laittaa linkin tuosta, kun en vain itse löydä... puusilmä kai olen?
Jos joku näppärä osaa kovapäistä neuvoa saamaan kuvat helposti näkyviin niin kiitos jo etukäteen!http://www.irfanview.com/ Tuolta lataat tuon ilmaisen ohjelman jolla saa näppärästi kuvia pienennettyä. Sit saat laiteltua niitä tänne.
Corvette63
28.11.2006, 16:25
Nipa79han on tunnettu siitä että hänellä on aina kamera kuumana kuvien näpsimisestä ja modeemi kiljuu kun kuvia hän laittaa meidän iloksemme enmmän kuin laki sallii ;)
Juuri niin.. ;)
http://www.irfanview.com/ Tuolta lataat tuon ilmaisen ohjelman jolla saa näppärästi kuvia pienennettyä. Sit saat laiteltua niitä tänne.
Tuolla olen pienennellyt kuvia, mutta päätin, että otan projektikuvat ihan kylmästi 640x480-resolla suoraan. Olennainen näkyy eikä tarvi pienennellä. Sitten, jos tarvii tarkempaa, säädetään kamerasta lisää resoluutiota.
Harri -76
19.04.2007, 16:22
Hiljais eloa ollut, mutta jotain on projektissa saatu aikaiseksikin. Ensinnäkin laatikon kanssa oli tuossa pieni jumppa... piti shimnata kytkin uudelleen ja ilman kunnollisia hallinostureita oli aikamoinen revohka. Varsinkin ilman purkautuvaa yokea. Jouduin siis tiputtamaan perää hieman saadakseni kardaanin ulos! Ja sit oli ne sivuputket, joiden irroitus oli ihan hemmetin syvältä, kun olivat jääneet korin ja rungon väliin kiinikkeet. Tämä johtuu siitä, et tekniikka oli kiinni korin tullessa päälle. Plus monia muita pieniä härdellejä, mut nyt kytkin skulaa mukavasti, kunhan pääsee testaamaan... toivottavasti nyt loppuu lyuistaminen!!!
Toinen hieman näkyvämpi prokkis on ollut menossa sisutan kanssa, joka on kokonaisuudessa nyt verhoojalla ja se on nyt puolessa välissä valmiina!!! Enää noin kaks viikkoa ja saan ruveta ruuvvaamaan uutta sisustaa kasaan. Kyllä polttelee pahasti, varsinkin kun katsoo ikkunasta pihalle! Mielenkiinnolla odotan lopputulosta sisustan suhteen, mutta luotan kaverin ammattitaitoon tämän suhteen! ACS:ssä olleet kaverin työt olivat kyllä mahtavia.
Jatkan taas päivitystä, kunhan jotain taas tapahtuu!!! Mikä parasta... tänä kesänä pääsen osallistumaan tapahtumiin oikealla autolla, ettei tarvii passattilla hävetä!
Toinen hieman näkyvämpi prokkis on ollut menossa sisutan kanssa, joka on kokonaisuudessa nyt verhoojalla ja se on nyt puolessa välissä valmiina!!! Enää noin kaks viikkoa ja saan ruveta ruuvvaamaan uutta sisustaa kasaan. Kyllä polttelee pahasti, varsinkin kun katsoo ikkunasta pihalle! Mielenkiinnolla odotan lopputulosta sisustan suhteen, mutta luotan kaverin ammattitaitoon tämän suhteen! ACS:ssä olleet kaverin työt olivat kyllä mahtavia.
Tätä odotellaan innolla!!
Sen mitä isoja visioita kuunteli kevätswapissa, niin tuskin tulee toista yhtä tyylillä toteutettua vastaan tällä telluksella :cool:
Harri -76
30.04.2007, 10:09
http://www.kore3.com/proddetail.php?prod=10151-01 nuo pitää saada... Olis vain aikamoinen istuttaminen paikoilleen!!!
Harri -76
30.04.2007, 11:50
Tää tulee useimmille shokkina, mut nyt on monta asiaa meikäläinen laittanut kuntoon kerralla:cool: Muummoassa nyt nämä hymiöt, mutta en jätä Machon takia kolmoisten käyttöä pois eli!!! Tätä... toisena sain members' rides osioon kuvia, koska lopultakin löysin sellaisen selkeä kuvan muunnosohjelman jonka kanssa ei mene hermot:sunny: Näillä näkymin sitä aina vain voi oppia kaikkea kivaa ja uutta!!!:cool: Niin ja nyt on helpompi pitää omia edistyksen askelia esillä täälläkin...
Suora-linkki-vinkki!!! (helepottaa:rolleyes: )
http://finnshark.com/gallery/browseimages.php?c=3&userid=38
Harri -76
05.09.2007, 18:18
Mitä nyt... auto tuntuu nyt kukkuvan ja sisusta on sinällään valmis, kunhan jaksan laittaa ovipahvit vain kiinni! Sivu rööreihin on tulossa dumppia sisälle, sillä oma pää ei kestänyt sitä meteliä ja naapureiden ymmärrys rupee olemaan jo vähissä.
Tepelit tulis myös uusia, mut ei TT mielellään. Olis alustan parannus edessa ja ennekaikkea sen madallus. Mahsollisesti vois jarruille tehdä jotain? Jonkinmoiset suojat olis väännettävä sivuröörien päälle, ettei aina tarvis niitä varoa. Ohjauksen vois mahd. muuttaa hammastangolle jne. olisko raadilla milipiteitä/ ajatuksia näihin liittyen.
Harri -76
05.09.2007, 22:00
Siis mitkä?
Eli tassut/ kengät/ rengastus... ihan miten haluat nähdä sen.
Corvette63
05.09.2007, 22:02
Siis mitkä?
Mikkelin slangia katos.. ;)
Eli tassut/ kengät/ rengastus... ihan miten haluat nähdä sen.
Just just, ei ilman suomennosta auennu :rolleyes:
Mitä nyt... auto tuntuu nyt kukkuvan ja sisusta on sinällään valmis, kunhan jaksan laittaa ovipahvit vain kiinni!
Olikos tämä se täysnahkaverhoiltu systeemi?! Kanoni laulamaan! ;)
Harri -76
06.09.2007, 18:02
Olikos tämä se täysnahkaverhoiltu systeemi?! Kanoni laulamaan! ;)
Kylläpä hyvinkin!
Harri -76
06.09.2007, 18:13
Millaista josuta alle kun haluan jäykkyyttä huomattavasti perään ennen kaikkea lisää... nyt takana 330 hiilari, joka on hieman saanut selkäänsä.
Entäs etupää. Alas pitäis sitä saada, mutta lyhentääkkö vahat jouset vai laittaa uudet? Ja jos lyhentää niin montako kierrosta.
Miten sitten tuo iskari puoli Bilsteiniä? QA1? Säädettävää vai ei? Nyt takana konit ja en ole tyytyväinen alkuunkaan ja edessä kybit jotka ihme kyllä ovat ihan ok.
Kallistuksen vakaajat eteen/ taakse?
Niin eli näihin yritin tuossa tiedustella suuria tunteita ja mielipiteitä.
Millaista josuta alle kun haluan jäykkyyttä huomattavasti perään ennen kaikkea lisää... nyt takana 330 hiilari, joka on hieman saanut selkäänsä.
Nyt takana konit ja en ole tyytyväinen alkuunkaan ja edessä kybit jotka ihme kyllä ovat ihan ok.
Millä tavalla Konit ei toimi?
Mulla kanssa takana 330 kuitu ja KONIn säädettävät (about puolivälissä säädöt) ja tuntuma on aika hyvä nopeaan mutkatiekruisailuun. Kunnon vauhdissa isommissa heitoissa sais sisäänjousto olla hiukan tiukempi, mutta toisaalta kaupungissa pikkutöyssyissä on jo sen verran pintakovuutta, etten viitsi ainakaan vielä kiristää pumppuja... Auto kun on jokapäiväisenä työkulkineena kaupungissa kesällä
Mä oon järkeillyt asian niin, että C3 takaripustuksessa on kivikauden designissä johtuen vaan niin *******esti kuollutta jousittamatonta massaa, ettei siitä saa täydellistä kompromissia kaupunki ja mutkatieajoon kunnolla ;)
Harri -76
06.09.2007, 18:30
Millä tavalla Konit ei toimi?
Mulla kanssa takana 330 kuitu ja KONIn säädettävät (about puolivälissä säädöt) ja tuntuma on aika hyvä nopeaan mutkatiekruisailuun. Kunnon vauhdissa isommissa heitoissa sais sisäänjousto olla hiukan tiukempi, mutta toisaalta kaupungissa pikkutöyssyissä on jo sen verran pintakovuutta, etten viitsi ainakaan vielä kiristää pumppuja... Auto kun on jokapäiväisenä työkulkineena kaupungissa kesällä
Mä oon järkeillyt asian niin, että C3 takaripustuksessa on kivikauden designissä johtuen vaan niin *******esti kuollutta jousittamatonta massaa, ettei siitä saa täydellistä kompromissia kaupunki ja mutkatieajoon kunnolla ;)
Sekin voi olla. Epäilen vain kovasti tuota mun jousta josta on kahdelta nurkalta lärhtenyt/ lohjennu irti 5-7mm halkasijaltaan olevat soirot... jotka voi hyvinkin olla se ja todennäköisesti myös on tuohon jousen toimimattomuuteen. Se jousi on todennäköisesti muutenkin kärsinyt.
Millaista josuta alle kun haluan jäykkyyttä huomattavasti perään ennen kaikkea lisää... nyt takana 330 hiilari, joka on hieman saanut selkäänsä. ilkee tollanen halkeillu, onhan noita jäykempinäkin
QA1? Säädettävää Oikein ;)
Entäs etupää. Alas pitäis sitä saada, mutta lyhentääkkö vahat jouset vai laittaa uudet? Ja jos lyhentää niin montako kierrosta.
Coil overi veriso niin ei tarvi napsimisien kanssa olla niin tarkkana
Kallistuksen vakaajat eteen/ taakse?
paksumpi parempi ontot 1-3/8" eteen ja 1" taakse
Harri -76
24.09.2007, 09:47
Kesän mailit jäi sit lyhyeen. l. 870 on nyt lopullinen luku, sillä eilen sunnuntaina vein auton seisontaan ja kunhan vain aikataulut antavat periksi tulisi talviprojektit aloittaa!
Koetin itse myos alkuun laittaa Konien saadot puolivaliin, mutta muutaman koeajolenkin jalkeen sai etu- ja takapaata ruuvata oleellisesti tiukemmalle. Tuntui, etta loysemmilla saadoilla toyssyt tulevat "lapi" aivan liikaa ja etenkin keula jaa vellomaan omia aikojaan bump steerin luodessa omaa lisatunnelmaansa ajokokemukseen. Mulla tietysti tilanne osittain paranee, kun keulalta saa painoa pois alukansilla ensi talven aikana. Edessa mulla on 550lbs jouset (isolohko) ja takana 360lbs-kuitujousi.
Auto on huonolla asfaltilla aika rasittava nypyttaja ja isommat heitot kiertaa mielellaan kokonaan, jos vaan tilaa on. Ja mulla on viela pallorenkaat, matalammalla profiililla iskareita saisi varmaan loysentaa oleellisesti.
Pahin ongelma on kuitenkin ohjauksen epamaaraisyys, tilanne omassa autossa parani jkvr laittamalla hiukan aurausta eteen, mutta control valvessa (uusi) on sietamaton klappi, joka toivottavasti lahtee saatamalla pois, sekin selviaa talven aikana. Simpukka on ameriikan Garyn custom-puslilla varustettu versio, jossa ei klappia ole.
Seuraava heittoruutu on pussihousujen laittaminen naulaan toistaiseksi ja steeroids-kaupassa kayminen. Lisaa casteria antavat ylatukivarret ovat myos harkinnassa. Jopa rengasprofiilia/vannekokoa olen valmis muuttamaan, jossei ajotuntumaan saa muuten parannusta. Urheiluautolla kuuluu olla nautinnollista paastella mutkatieta, nyt siihen on viela matkaa.
Hiukan yllattavaa, jossei kunnossa oleva tehdaskonstruktio parempaan ylla, ehka vaadin liikaa vanhalta autolta?
Laitahan Harri sitten raporttia, kun jousitus/alustarintamalla tapahtuu jotain.
Koetin itse myos alkuun laittaa Konien saadot puolivaliin, mutta muutaman koeajolenkin jalkeen sai etu- ja takapaata ruuvata oleellisesti tiukemmalle. Tuntui, etta loysemmilla saadoilla toyssyt tulevat "lapi" aivan liikaa ja etenkin keula jaa vellomaan omia aikojaan bump steerin luodessa omaa lisatunnelmaansa ajokokemukseen. Mulla tietysti tilanne osittain paranee, kun keulalta saa painoa pois alukansilla ensi talven aikana. Edessa mulla on 550lbs jouset (isolohko) ja takana 360lbs-kuitujousi.
Auto on huonolla asfaltilla aika rasittava nypyttaja ja isommat heitot kiertaa mielellaan kokonaan, jos vaan tilaa on. Ja mulla on viela pallorenkaat, matalammalla profiililla iskareita saisi varmaan loysentaa oleellisesti.
Pahin ongelma on kuitenkin ohjauksen epamaaraisyys, tilanne omassa autossa parani jkvr laittamalla hiukan aurausta eteen, mutta control valvessa (uusi) on sietamaton klappi, joka toivottavasti lahtee saatamalla pois, sekin selviaa talven aikana. Simpukka on ameriikan Garyn custom-puslilla varustettu versio, jossa ei klappia ole.
Mulla on probleemana takapää, se jää heijailemaan liikaa ison töyssyn jälkeen. Tosin laitan suuren osan syystä rengastuksen piikkiin. Testailin iskareita 'perinteisesti' rynkyttämällä autoa takakulmasta... Iskari pysähtyy nätisti ekan ulosjouston jälkeen, mutta toi 70-sarjalainen ilmapallo heijaa ylös alas moneen kertaan.
En jaksa vaivata päätä enempää ripustuksen parissa, ennenkuin on järkevämpi vannekoko ja rengasprofiili alla. Mun mielestä renkaan ei kuulu joustaa juuri yhtään, se on jousituksen ja iskunvaimennuksen hommaa...
Etupää menee nätisti ja ohjaus on olosuhteet huomioiden ihan täsmällinen, tosin nyt se on ihan liian hidas PS:n poiston ja välitysmuutoksen jälkeen.
Hiukan yllattavaa, jossei kunnossa oleva tehdaskonstruktio parempaan ylla, ehka vaadin liikaa vanhalta autolta?
Mulla ollut useasti samanlaiset fiilikset, mutta ei vielä heitetä kirvestä kaivoon :rolleyes:
C4 takaripustus varmaan tekisi mukavan upgraden tuntumaan, mutta tuollaiseen jobiin ei löydy aikaa eikä taitoa tällä hetkellä...
Rengastus vaikuttaa varmaan paljon, pitais kai joskus vaan omin silmin nahda sellainen matala rengasprofiili/retrovanne-yhdistelma, joka istuu hyvin vanhaan C3:een. Oma silma karsastaa pahasti noita nykyisen pro touring-suuntauksen isoja kiiltavia vanteita. Toki ominaisuudet ovat etusijalla, mutta pitais niita rinkuloita kestaa katsellakin.
Esimerkki: mamman kanssa ajelulla maaseudun mutkateilla. Edessa ajaa hitaampi ajoneuvo, josta liiemmin ihmettelematta ohi sopivan paikan tullen. Eli siis rivakka kiihdytys, pari nopeaa tasmallista kaistanvaihtoa ja matka jatkuu. Kylla tuollaisesta pitaisi huimavaunun selvita kunnialla ja vahaeleisesti. Onnistuuhan se nykykuosissakin, mutta aivan liikaa tarvitaan pienia korjausliikkeita ja muuta kieli keskella suuta sompaamista, etenkin, jos tien pinta on muuta kuin priimaa. Ajelu on hiukan sellaista hehtaaripyssylla ampumista, ei hyva :mad:
Mutta jos se vaikka jo ensi kaudella olisi hiukan parempi...
Harri sitten vaan ilmoittaa, jos alkaa menna ohi topicin ;)
Harri -76
24.09.2007, 18:30
Rengastus vaikuttaa varmaan paljon, pitais kai joskus vaan omin silmin nahda sellainen matala rengasprofiili/retrovanne-yhdistelma, joka istuu hyvin vanhaan C3:een. Oma silma karsastaa pahasti noita nykyisen pro touring-suuntauksen isoja kiiltavia vanteita. Toki ominaisuudet ovat etusijalla, mutta pitais niita rinkuloita kestaa katsellakin.
Esimerkki: mamman kanssa ajelulla maaseudun mutkateilla. Edessa ajaa hitaampi ajoneuvo, josta liiemmin ihmettelematta ohi sopivan paikan tullen. Eli siis rivakka kiihdytys, pari nopeaa tasmallista kaistanvaihtoa ja matka jatkuu. Kylla tuollaisesta pitaisi huimavaunun selvita kunnialla ja vahaeleisesti. Onnistuuhan se nykykuosissakin, mutta aivan liikaa tarvitaan pienia korjausliikkeita ja muuta kieli keskella suuta sompaamista, etenkin, jos tien pinta on muuta kuin priimaa. Ajelu on hiukan sellaista hehtaaripyssylla ampumista, ei hyva :mad:
Mutta jos se vaikka jo ensi kaudella olisi hiukan parempi...
Harri sitten vaan ilmoittaa, jos alkaa menna ohi topicin ;)
Ei suinkaan mee ot:n puolelle vaan juuri näistä samoista asioista haluan keskustelua.
Tuosta esille tulleesta ohjauksesta löytyy itsellä sellainen ilkeä epätarkkuus tekijä, et jos kesken kurvin tulee korjata linjaa hieman on ohjaus tunnoton. Toisaalta jos mutka menee täysin linjassaan alusta loppuunei ongelma ilmene. Ohjauksessa on tuota klappia hieman, mutta sen saaminen pois vaatisi varmaakin tuon hammastangon asentelua keulalle... varteenotettava projekti, mutta en varmaan nyt tulevana talvena sitä tee.
Kuten Teemu sanoi löysä takapää on hieman epämukava ja ennekaikkea se heijaus joka tahtoo jäädä töysyjen jällkeen... itsellä se tahtoo toistaa kuopan kuinkuopan. Pitkälti varmasti kiinni noista renkaista, mut ei se kaikki sieltääkään tule. Ja tässä tulee nyt se problematiikka, kun talvella menee vanteet/renkaat uusiksi ja ei pääse välissä testaaman ja tulisi samalla laittaa alustaa uusiksi, niin kuinka välttyä turhilta muutoksilta.
Tuosta löysästä perästä ja pallorenkaista taitaa olla hyötyä kyllä noissa kiihdytyksissä pidon suhteen??? verrattuna kovaan alustaan matalaprofiilirenkaiden kera.
Tuosta esille tulleesta ohjauksesta löytyy itsellä sellainen ilkeä epätarkkuus tekijä, et jos kesken kurvin tulee korjata linjaa hieman on ohjaus tunnoton. Toisaalta jos mutka menee täysin linjassaan alusta loppuunei ongelma ilmene.
Ihan tutulta kuullostaa, tuohon hiukan klappia ohjaukseen ja pari toyssya tiehen, niin pitkan mutkan ajaminen vaatii pienta arsyttavaa korjailua koko ajan.
Tuosta löysästä perästä ja pallorenkaista taitaa olla hyötyä kyllä noissa kiihdytyksissä pidon suhteen??? verrattuna kovaan alustaan matalaprofiilirenkaiden kera.
Joo, pidon kannalta tehoton kone ja pallorenkaat on ainakin todella optimi yhdistelma ;)
...löysä takapää on hieman epämukava ja ennekaikkea se heijaus joka tahtoo jäädä töysyjen jällkeen... itsellä se tahtoo toistaa kuopan kuinkuopan. Pitkälti varmasti kiinni noista renkaista, mut ei se kaikki sieltääkään tule. Ja tässä tulee nyt se problematiikka, kun talvella menee vanteet/renkaat uusiksi ja ei pääse välissä testaaman ja tulisi samalla laittaa alustaa uusiksi, niin kuinka välttyä turhilta muutoksilta.
Joo harrastamisen suola, eli askel askeleelta parantaminen ja optimoiminen on vaikeaa kun tekee isoja muutoksia kerralla... Mitkä vanteet on tulossa? Tilasitko Bozet? :cool:
C3:n käyttäytymistä tuumaillessa kannattaa muistaa, että kuski istuu käytännössä taka-akselin päällä. Takaripustuksen liikkeet tulee persauksiin ihan eri tavalla kuin 'normaaleissa' katiskoissa, jossa kuski on keskellä akseliväliä. Tää on ihan omaa teoriaa, mutta mun mielestä tästä johtuen tuntuma on jo lähtökohtaisesti erilainen kuin nelipaikkaisissa.
Harri -76
24.09.2007, 23:22
Joo harrastamisen suola, eli askel askeleelta parantaminen ja optimoiminen on vaikeaa kun tekee isoja muutoksia kerralla... Mitkä vanteet on tulossa? Tilasitko Bozet? :cool:
C3:n käyttäytymistä tuumaillessa kannattaa muistaa, että kuski istuu käytännössä taka-akselin päällä. Takaripustuksen liikkeet tulee persauksiin ihan eri tavalla kuin 'normaaleissa' katiskoissa, jossa kuski on keskellä akseliväliä. Tää on ihan omaa teoriaa, mutta mun mielestä tästä johtuen tuntuma on jo lähtökohtaisesti erilainen kuin nelipaikkaisissa.
Toi on ihan hyvä pointti ja varmasti vaikuttaa asiaan.
En ole vielä tuota vanne tyyppiä valinnut, mutta haen jotakin aika simppelin linjakasta... varmaan viittä puolaa ja mahdollisimman isoa huulta.
No nyt tuntuu siltä ku mentäs vähän peppu edellä puuhun...toki noi iskarit ym coiloverit on hienoja härpäkkeitä , mutta aloittakaas se ajo-ominaisuuksien parantaminen siitä helpoimmasta ja halvimmasta päästä eli renkaista. 17" alle ja kunnolliset renkaat...kokeilkaapa :shock: .
Samoin uretaanipuslat ympäriinsä , maksaa n.160e satsi ja tekee ihmeitä sille "löysälle" alustalle. Tietenkin mukavuus kärsii , mutta näähän onkin urheiluautoja !
No nyt tuntuu siltä ku mentäs vähän peppu edellä puuhun...toki noi iskarit ym coiloverit on hienoja härpäkkeitä , mutta aloittakaas se ajo-ominaisuuksien parantaminen siitä helpoimmasta ja halvimmasta päästä eli renkaista. 17" alle ja kunnolliset renkaat...kokeilkaapa :shock: .
Sulla nyt onkin erityisen maukkaat vanteet/renkaat omassa C2:ssa, mutta mitaan vastaavan tasoisia tyylikkaita toteutuksia en ole C3:ssa viela nahnyt. Laita linkki jos tulee mieleen jotain sopivaa retro/race-valssia C3:een, kiinnostaa kovasti. Omalla kohdalla tarkeinta on saada klappi ohjauksesta pois ja painoa pois keulalta. Seuraavana on sitten rengastus, jos ohjaustuntuma ei vielakaan miellyta.
Minilitetkin, joita olen (kuvissa) nahnyt taitaa olla 15-tuumaisia.
.
Niin no... Kai se luonnollisin tapa kunnostaa on laittaa ensin vakioalusta nivelineen, jousineen ja iskareineen kuntoon vakiorengaskoolla ja katsoa millä tavalla auto käyttäytyy ns. 'tehtaan jäljiltä'.
Mutta totta, että coilovereista ei saa mitään hyötyä vakiorengastuksella.
Pappatunturi
26.09.2007, 15:43
Samoin uretaanipuslat ympäriinsä , maksaa n.160e satsi ja tekee ihmeitä sille "löysälle" alustalle. Tietenkin mukavuus kärsii , mutta näähän onkin urheiluautoja !
Tässä Masa on 110% oikeassa. Vaikka sen alustan ja ohjauksen laittaa ihan superiksi 15" kumipallot hukkaa kaiken siihen vanteen ja tien väliin.
Mitä tulee iskareihin niin konit ei riittäneet aikoinaan 69ssä autakansilla lainkaan. Mutta bilsteinit oli loistavat. 63Z06ssa kun kokeilin samoja iskareita tuntui ettei autolla voinut ajaa metriäkään! Teemulta sain "lainaksi" ikivanhat käytetyt iskarit jotka olivat taas ihan loistavat. Eli mitä raskaampi kuorma sitä enemmän vaatii iskaria.
PAPPENDALOS:
"15" kumipallot hukkaa kaiken siihen vanteen ja tien väliin."
Joskus on ihan mukava että "hukkaa".
Esim. Helsingin mukulakivillä tai Luumäen nimismiehenkiharoilla...
Kannattaa tosiaan miettiä missä autollansa pääsääntöisesti ajelee.
Ei niillä supermatalilla renkailla, tai kivikovalla alustalla saa pesää
sen paremmin, kuin hyvin säädetyllä normialustalla ja hieman tukevammilla osilla, kun mitä tehtaalta lähti.
Toi iskarien toimivuuskin on aika mielenkiintoista, osa kehuu spede lahkeesta valuen Koneja, osalla ei toimi lainkaan... Yksiloitahan naa autot lienee, kuten kuskitkin. Mielenkiintoista olis ajella perakkain eri autoja ja tutkia sitten sen perusteella osaluetteloa tarkemmin.
PAPPENDALOS:
sen paremmin, kuin hyvin säädetyllä normialustalla ja hieman tukevammilla osilla, kun mitä tehtaalta lähti.
Joo mut kotipesaa saa ihan samaan malliin on siella mitka renkaat vaan :D
Joo mielipiteitä on monia ja sitten kun on itse kokeillut muutaman setupin kantapään kautta, niin voi kokeilla seuraavalla kerralla eri tavalla... Hiukan asiasta lisää viisastuneena.
Mä en esimerkiksi ole enää 100% varma noista uretaanipuslien autuudesta katuautossa. Tärinä lisääntyy selvästi ja tuskin normaalissa reippaassa mutka-ajossa tuntee sitä ylimääräistä milliä jota kumipusla joustaa enemmän uretaaniin verrattuna.
Seuraavan evoluution yhteydessä taidan kokeilla kumia ripustuksen pusliin. Helsingin ympäristö on katujen kunnon kannalta liian vihamielinen paikka kivikovalle alustalle...
groovyjay
26.09.2007, 17:01
Joo mielipiteitä on monia ja sitten kun on itse kokeillut muutaman setupin kantapään kautta, niin voi kokeilla seuraavalla kerralla eri tavalla... Hiukan asiasta lisää viisastuneena.
Mä en esimerkiksi ole enää 100% varma noista uretaanipuslien autuudesta katuautossa. Tärinä lisääntyy selvästi ja tuskin normaalissa reippaassa mutka-ajossa tuntee sitä ylimääräistä milliä jota kumipusla joustaa enemmän uretaaniin verrattuna.
Seuraavan evoluution yhteydessä taidan kokeilla kumia ripustuksen pusliin. Helsingin ympäristö on katujen kunnon kannalta liian vihamielinen paikka kivikovalle alustalle...
Edelleen suosittelen löysää jousta, hyvää iskaria, sopivia vakaajia ja uretaanipuslia...:D
Pappatunturi
26.09.2007, 18:42
PAPPENDALOS:
"15" kumipallot hukkaa kaiken siihen vanteen ja tien väliin."
Joskus on ihan mukava että "hukkaa".
Esim. Helsingin mukulakivillä tai Luumäen nimismiehenkiharoilla...
Älä älä .. Ei muuten hakannut tai täristänyt normaali vessaa enempää lainkaan 18" matalilla gumeksilla kun sain sopivat iskarit. Mun mielestä - ja niiden muutamien - jotka ehti huussia ajaa oli kyllä varsin kohdallaan mukavuus ja ajo"ominaisuudet" - mitä ne nyt sitten noissa itse parsituissa rämmäleissä voi olla.
Pappatunturi
26.09.2007, 18:44
Tää on totta mutta toimii parhaiten kevyessa kombinaatissa-esim LSx tekiniikan kanssa. C3 painaa jo sen verran että vakio kuminen antautuu ihan oikeasti jos sulla on vanne/rengas kohdallaan - siis +17" .
Mutta gummiballoilla pärjää kumisten kanssa ihan täysillä.
Sulla nyt onkin erityisen maukkaat vanteet/renkaat omassa C2:ssa, mutta mitaan vastaavan tasoisia tyylikkaita toteutuksia en ole C3:ssa viela nahnyt. Laita linkki jos tulee mieleen jotain sopivaa retro/race-valssia C3:een, kiinnostaa kovasti. Omalla kohdalla tarkeinta on saada klappi ohjauksesta pois ja painoa pois keulalta. Seuraavana on sitten rengastus, jos ohjaustuntuma ei vielakaan miellyta.
Minilitetkin, joita olen (kuvissa) nahnyt taitaa olla 15-tuumaisia.
.Eilen oli justiin erään vette harrastajan kanssa puhe, että noi rallywheelsit vaikkapa 17" on aikasta ihqut:cool:
Corvette63
26.09.2007, 20:44
http://finnshark.com/forum/attachment.php?attachmentid=5254&stc=1&d=1190828613
Niin, ja voihan sitä hankkia 2 settiä renkaita ja vanteita.
Toinen joku moderni 17" hitech setti ajo-ominaisuuksilla, ja sitten allaoleva vanhan liiton racehenkinen versio. Vaihtelee niitä sitten alle mielialan mukaan.
http://www.leblogauto.com/images/corvette69196b.jpg
Niin, ja voihan sitä hankkia 2 settiä renkaita ja vanteita.
Toinen joku moderni 17" hitech setti ajo-ominaisuuksilla, ja sitten allaoleva vanhan liiton racehenkinen versio. Vaihtelee niitä sitten alle mielialan mukaan.
http://www.leblogauto.com/images/corvette69196b.jpg
Onkos noi jotkut American Racingit? Jotain just tollasta olen nimittäin ajatellut yhtenä vaihtoehtona, mutta miltä näyttää 17" koossa ja matalaprofiiligummilla? Eikös Pappiksen -69:ssä ollut just jotkut tollaset? Koitin joku aika sitten etsiä siitä kuvia, mutten löytänyt. Mä koskaan mitään löydä mistään :(
Noi 17" Rallyet on periaattessa hienot, mutta näyttää kuitenkin mun silmään vaan jotenkin kusetusvanteilta, uudenaikaisuus paistaa läpi...
Mun kohdalla nykyset 15" Rallyet menis ullakolle sinne LS5-rautaimarin viereen oottelemaan aikaa parempaa ja sitten toisilla isommilla vanteilla ajeltais mamman kanssa kohti auringonlaskua ja kotipesää.
http://www.spacecitypanteras.com/Classified/Lockin_American-Racing-Wheels.htm
Joo, en muista minkämerkkiset papalla oli, mutta eiköhän noita saa nimenomaan mattaharmailla puolilla 17" koossa.
Löysin vanhan keskustelun (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=3273&highlight=rallye+wheels), jossa heti ekassa postauksessa on isot billet-rallyet. Ei vaan oikein...
Corvette63
26.09.2007, 21:23
Löysin vanhan keskustelun (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=3273&highlight=rallye+wheels), jossa heti ekassa postauksessa on isot billet-rallyet. Ei vaan oikein...
Keskustelun auto on sama, kuin mitä mä äsken laitoin kuvan pari postausta ylöspäin.
Keskustelun auto on sama, kuin mitä mä äsken laitoin kuvan pari postausta ylöspäin.
Joo, varmaan onkin, muistelin vaan mielessäni juuri tota GJ:n postaamaa kuvaa ;)
Mutta eikös tää oo Pappiksen vanha:
http://finnshark.com/gallery/files/8/1/Corvettesivulta69_original.jpg
Alkais olla jo vahvasti sinne päin :D Kapeempana toki yms. että mahtuu ilman levityksiä. Noi taitaa olla muuta kuin tusina-American Racingit, mutta mulle menis varmaan sellasetkin.
Corvette63
26.09.2007, 21:51
Varsinkin AR TT2 alkaa olla vähän joka toisessa autossa.
Klassikko vanteet, ei siinä mitään. Sopii oikeestaan "jokaiseen" automalliin 80-luvulta alaspäin.
Varsinkin AR TT2 alkaa olla vähän joka toisessa autossa.
Joo, taitaa vaan olla kiiltävänä versiona noita liikenteessä? Mun autossa ei saa kiiltää kun oma kalju ja puskurit pesun jälkeen.
Mut hei, eiku ihqui linkkei vaan tulemaan, jos on jotain muuta mielessa :D
Pappatunturi
26.09.2007, 22:06
Joo, varmaan onkin, muistelin vaan mielessäni juuri tota GJ:n postaamaa kuvaa ;)
Mutta eikös tää oo Pappiksen vanha:
http://finnshark.com/gallery/files/8/1/Corvettesivulta69_original.jpg
Alkais olla jo vahvasti sinne päin :D Kapeempana toki yms. että mahtuu ilman levityksiä. Noi taitaa olla muuta kuin tusina-American Racingit, mutta mulle menis varmaan sellasetkin.
Jeeeeep ei ole american racingit ja kaukana "billet" vanteista laadun ja painon suhteen. Noi vanteet on ihan oikeasti tehnyt yhden ukon kiska PS engineering. Turha googlettaa - vanhan liiton mies ei koe tarvitsevansa edelleenkään nettisivuja tai sähköpostia.Yhtyeden saa parhaiten cobra kitcar sivujen kautta. Tekee paljon mm vintage trans am ja historic sarjan kuskeille vanteita.
Puhelimitse tilasin - ja muistan edelleen sen kun kävin hakemassa noi satamasta . Ei olleet 17" x 13" ihan arkipäivää silloin ;) Mutteritkin oli pitkät avopäiset race mallit:cool:
Corvette63
26.09.2007, 23:06
Joo, taitaa vaan olla kiiltävänä versiona noita liikenteessä? Mun autossa ei saa kiiltää kun oma kalju ja puskurit pesun jälkeen.
Mut hei, eiku ihqui linkkei vaan tulemaan, jos on jotain muuta mielessa :D
:thumleft:
Kiiltävänähän noita suurimaksi osaksi näkyy. Jopa C4 miehet Suomessakin ovat AR TT2:sia asennelleet :-k
Harri -76
27.09.2007, 10:38
Tuossa en ole meininnut ehkä vielä mitä on jo tehty... eli koslahan on ollut jo kokonaan levällään ja uutta on uretaanista kaikki puslat, laakerit uusittu, nivelet uusittu, ohjaus kunnostettu läpeensä ja monet osat vaihdettu niistäkin, jarrut kunnostettu ja osittain nekin uusittu ja perus säädöt laitettu 4-pyöräsuuntauksessa. Ja nyt olis vuorossa nämä ns. helposti hoidettavat alustan parannukset, kun koppakin on jo paikallaan.
Harri -76
02.01.2008, 10:07
... niin tai näin... nyt on QA1 alla edessä ja olen äärimmäisen tyytyväinen ilmeen muutokseen ja tuotteen laatuun noin ulkoisesti. Kunhan vain pääsis kokeilemaan. Talvelle ensimmäinen projekti näin tehty.
Jäljellä enää...
1. Takapään jousitus
2. Vanteet ja gumit
3. Raidetanko eteen
4. Siustan oviverhoilujen ja parin muun nippelin asennus
5. Tuulilasin luona olevan kuilun viemäröinnin ehostus
6. Kuskin t-topin tiivisteen säätö(pestessä vuotaa hieman, kun ei istu ihan prikulleen)
7. Pienen öljytihkun paikannus ja poisto(toivottavasti imusarjan uudelleen tiivistys korjaa asian.)
8. Rattikolumnin avaus(taas), koska vilkun toiminta lakkasi ja vian sain paikallistettua kolumnin sisältä.
9. Ulkoisten merkkien asennus, kun ovat olleet vain seisomassa maalauksen jälkeen
10. Sivuputkille suojat
11. Sivuputkiin vaimentimet... (toivottavasti ehtivät tulemaan)
12. Sisävalaistuksen rakentaminen
13. Konekuidun ääni-/lämpöeristys
14. T-toppejen kromilistojen asennus
Näköjään tekemistä on ja kaikkea en nyt muista!
Harri -76
02.01.2008, 10:22
Muutama kuva Jousituksesta ja sen muutoksesta.
korkeus alkaa olemaan kohdillaan :)
Harri -76
02.01.2008, 10:39
Jousista on otettu kuvan ottamisen jälkeen kierros pois Poppamiehen suosituksesta. Hieman tulee kyllä keulaa nostaa ylemmäs... kuva ei ihan anna käsitystä miten alhaalla se on. Tällä hetkellä kytkinkopan huulen ja maan välissä tilaa ~7cm-8cm.
Takapää on vielä niiiiiin korkeella... Kuvasta selvinnee kontrasti etupäähän. Takapään laskemin pienentää maavaraa edelleen, jonka vuoksi pakko hieman keulaa nostaa. Tietysti tuleva rengastus vaikuttaa asiaan.
Muutama kuva Jousituksesta ja sen muutoksesta.
Sama edessä keväämmällä...osat jo tallissa
jouduitko leikkaamaan jousta lyhemmäksi vai menikö ajokorkeus kohilleen ihan kirtämällä coil-overi alimpaan asentoonsa?
et punninnut uutta vs. vanhaa jousi iskari pakettia vertailun vuoksi?
Harri -76
02.01.2008, 11:43
Sama edessä keväämmällä...osat jo tallissa
jouduitko leikkaamaan jousta lyhemmäksi vai menikö ajokorkeus kohilleen ihan kirtämällä coil-overi alimpaan asentoonsa?
et punninnut uutta vs. vanhaa jousi iskari pakettia vertailun vuoksi?
Vanha jousi painaa aprox. saman kuin tuo vanha jousi itsestään, mutta ai ole mittattu.
Leikkasin yhden kierroksen tuosta jousesta pois. Ja nyt se on melkein alimmassa asennossa.
Helppo ja nopea tehdä... nipan vinkki alatukivarren irrotukseen rungosta eikö olkaverresta oli valtaisi helpotus ja turvallisuustekijä!
poppamies
02.01.2008, 12:36
Vanha jousi painaa aprox. saman kuin tuo vanha jousi itsestään, mutta ai ole mittattu!
:confused:
poppamies
02.01.2008, 12:37
Kiva että kuvilla ryyditit postausta :thumleft:
Harri -76
02.01.2008, 13:05
:confused:
Puntari puuttuu tallilta! Laittaisko tuon listalle "ostettavaa":scratch:
Harri -76
02.01.2008, 13:10
Kiva että kuvilla ryyditit postausta :thumleft:
Tuli lopultakin puhelimella muutamia kuvia räpsittyä, kun kamera jäi kotiin jälleen kerran ja niin monet ovat ottaneet projektin vaiheista kuvia, mikä tekee postausten lukemisen paljon mielekkäämmäksi.
Mistä tuli mieleen sisustan ulkoasu... on tällainen jotakuinkin... tuossa ei näy kahvat koska noi ovipahvit vain valeessa! ja pienet peitepalaset keskikonsolin jatkeeksi ovat vielä hyllyllä!
Vanha jousi painaa aprox. saman kuin tuo vanha jousi itsestään, mutta ai ole mittattu.
Leikkasin yhden kierroksen tuosta jousesta pois. Ja nyt se on melkein alimmassa asennossa.
Helppo ja nopea tehdä... nipan vinkki alatukivarren irrotukseen rungosta eikö olkaverresta oli valtaisi helpotus ja turvallisuustekijä!
Mikä jäykkyys rating sun jousissa on?
Harri -76
02.01.2008, 13:43
350 ja mitä liue vaikuttanee tuo lyhennys... vanhat olivat totaalisen pussihousut ilman lyhennyksiä.
groovyjay
02.01.2008, 16:23
Niin asiallista Harri! :cool:
Harri -76
02.01.2008, 17:01
Miltä jousta käytätä takana ja onko miten mietitty mutka-ajoa vai tuota avatarin kiihdyttelyä? Entä iskarit takana? Ylipäätään miten takapäänjousitus on hoidettu?
Muiltakin nyt kokemuksia ja mielipiteitä mitä takapäälle tehdä? Muuta kuin et lasken ales sitäkin. Jousi on must vaihtaa sillä nykyinen 320 hiilikuitujousi in entisen omistajan toimesta ottanut osumaa ja siitä on lähtenyt kaksi hyvän kokoista soiroa kuituja pois!
groovyjay
02.01.2008, 20:19
Miltä jousta käytätä takana ja onko miten mietitty mutka-ajoa vai tuota avatarin kiihdyttelyä? Entä iskarit takana? Ylipäätään miten takapäänjousitus on hoidettu?
Muiltakin nyt kokemuksia ja mielipiteitä mitä takapäälle tehdä? Muuta kuin et lasken ales sitäkin. Jousi on must vaihtaa sillä nykyinen 320 hiilikuitujousi in entisen omistajan toimesta ottanut osumaa ja siitä on lähtenyt kaksi hyvän kokoista soiroa kuituja pois!
Itse en uskaltais ajaa metriäkään vaurioituneella jousella (nynny). Laita coil over paketti myös taakse!
Harri -76
02.01.2008, 20:24
Itse en uskaltais ajaa metriäkään vaurioituneella jousella (nynny). Laita coil over paketti myös taakse!
Joutisi tekemään muutoksia ihan jonkin verran tuohon, mutta mielessä ollut.
Lähinnä miettinyt säädettävää vai ei säädettävää lehteä ja minkä jäykkyistä. Useinhan se menee niin, et mahdollisimman hyvät iskarit ja löysää jousta, isoa vakaajaa ja sillain kai pitäis tulla mukavasti ajettava.
Niin millaista coil over pakettia ajattelit?
Harri -76
02.01.2008, 20:27
En tiedä onko tuossa ollut hirveesti uskaltamista... se vain on niin pirun löysä! En Tai sit on vain niiiiiiin peestä nuo iskarit. Nyt alla koin classicit ja en jotenkin usko et niissä ihan kauheesti on vikaa. Vai mitkä on kokemukset? T
Nykyisellään perä jää elämää PAHASTI töyssyn jälkeen. Jos ajetaan yhden töyssyn yli niin perä roistaan sen 4-5 kertaa! Eli ei Hjyvä!
groovyjay
02.01.2008, 20:27
Joutisi tekemään muutoksia ihan jonkin verran tuohon, mutta mielessä ollut.
Lähinnä miettinyt säädettävää vai ei säädettävää lehteä ja minkä jäykkyistä. Useinhan se menee niin, et mahdollisimman hyvät iskarit ja löysää jousta, isoa vakaajaa ja sillain kai pitäis tulla mukavasti ajettava.
Niin millaista coil over pakettia ajattelit?
Coil overeita Van Steelilta tai ACP:tä, molemmat vaikuttaa oikein hyviltä, toiminta periaate molemmissa sama. :rabbit:
En tiedä onko tuossa ollut hirveesti uskaltamista... se vain on niin pirun löysä! En Tai sit on vain niiiiiiin peestä nuo iskarit. Nyt alla koin classicit ja en jotenkin usko et niissä ihan kauheesti on vikaa. Vai mitkä on kokemukset? T
Nykyisellään perä jää elämää PAHASTI töyssyn jälkeen. Jos ajetaan yhden töyssyn yli niin perä roistaan sen 4-5 kertaa! Eli ei Hjyvä!
Usein Corvettefoorumilta saa lukea että kuitujousen kanssa autosta helposti tulee vähän pomppulinna, eli vaikkei Koneissa sinänsä olis vikaa niin kuitujousen kanssa voi joutua etsimään jotain jömpäkämpää iskaria alle.
Harri -76
03.01.2008, 08:26
Usein Corvettefoorumilta saa lukea että kuitujousen kanssa autosta helposti tulee vähän pomppulinna, eli vaikkei Koneissa sinänsä olis vikaa niin kuitujousen kanssa voi joutua etsimään jotain jömpäkämpää iskaria alle.
Se olisi harmi... noi konit vasta noin 1500km ajoa nähneet vaikka ovatkin jo 5 vuotta vanhat. Jos asia on noin niin osaan nyt ainkain varautua vaihtohommiin.
Se olisi harmi... noi konit vasta noin 1500km ajoa nähneet vaikka ovatkin jo 5 vuotta vanhat. Jos asia on noin niin osaan nyt ainkain varautua vaihtohommiin.
Vaihda kuitenkin se uus suunniteltu vanne/rengaskombo alle ennen isompia iskariremontteja, kuitenkin tulossa matalaprofiilista alle?
Kuten jossain topicissa jo puntaroitiinkin, itselläni ainakin toi 60/70 profiilinen gummi heijaa vielä pari kolme kertaa edestakaisin sen jälkeen kun pyöränripustuksen/jousituksen liike on jo pysähtynyt.
Harri -76
03.01.2008, 08:57
Vaihda kuitenkin se uus suunniteltu vanne/rengaskombo alle ennen isompia iskariremontteja, kuitenkin tulossa matalaprofiilista alle?
Kuten jossain topicissa jo puntaroitiinkin, itselläni ainakin toi 60/70 profiilinen gummi heijaa vielä pari kolme kertaa edestakaisin sen jälkeen kun pyöränripustuksen/jousituksen liike on jo pysähtynyt.
Se on ihan tosi... taakse on tarkoitus työntää 18 ja eteen 17. Eli kovassti jäisi sitä renkaista johtuvaa eloa pois. Keulassa on nyt pikaseen myös havaittavissa, että lähinnä rengas elää ja jousitus ei pääse töihin oikeutetusti.
Usein Corvettefoorumilta saa lukea että kuitujousen kanssa autosta helposti tulee vähän pomppulinna, eli vaikkei Koneissa sinänsä olis vikaa niin kuitujousen kanssa voi joutua etsimään jotain jömpäkämpää iskaria alle.Tuo on kyllä pomminvarma fakta! Se on niin että se rautalehtijousen lehtien välinen kitka toimii vähän niinkuin osittaisena iskunvaimennuksena ja jousi itsessään ei ole niin "levoton" ja Bilsteinin sprtit on kaikilla toimineet hyvin kuitujousen kanssa. QA1 tai vastaavat säädettävät varmasti toimii kanssa. Pointti on se että joko ylipäänsä jäykempi iskari toimii tai sitten kuten VBP tekee eli iskarin REBOUND puolelle kuitujousitapauksessa laitetaan lisää vaimennusvoimaa eli perää menee alas montussa mutta ei väpätä koska sitä koitetaan pakottaa pysymään siellä alhaalla hieman enemmän. Ja paras ratkaisuhan on tuplasäädettävät iskarit joka nurkkaan :D ;) Ehkä näin...
Minä en ymmärrä mitä järkeä on coiloverissa takana, painoa ei säästä yhtään kuitujouseen verrattuna ja jonkunmoinen vaiva kuitenkin virittää custom osaa sinne, kun ressiä pukkaa muutoinkin aina sieltä sun täältä;)
Mulla siis on kompromissi edelleen kadu, radan, ja kiihyttelyn väilille.
Mulla oli 7-leaf rautajousi mutta kotona odottaa jo VBPn 380 kuitujousi joka toimii varmasti erinomaisesti radalla ja kiihdyttelyssä. Ne joilla ei ole Smart strutseja ja haluaa kiihdytellä slikseillä ja on jonkunverran voimaa mjyllyssä niin on erityisen suuri syy käyttää jäykähköä takajousta jotta vetoakselien kulmat ei muutu liikaa lähdössä jos perä niiaa liiakaa (siinä on kaksi pointtia eli ilman smart strutseja renkaan pystykulmat muuttuu lintta bmw tyyliin ja pito heikkenee, toinen on että ristikot ja akselin lenkit hajoaa paljon herkemmin jos niille annetaan iskua kaukana vaakatasosta). Ja siis jos on smartstrutsit niin silti kestävyyden kannalta ei kannata käyttää löperöä takajousta.
Nyt mulla on ollut Kyb Gas A Justit joka nurkassa ja on toiminut hyvin, mutta kun nyt laitan kuitujousen niin arvaan etteivät sen kanssa toimisi joten jokanurkkaan tulee samalla QA1 sen tuplasäädettävät alumiinipötköt. Ne voi HELPOSTI eikä niinkuin konit iskari irrottamalla, säätää nupista eri tarkoituksiin, kadulle pehmeyttä ja kuitujousen värähtelyt kuriin, radalle aika jäykkää joka nurkkaan ja kiihdyttelyyn takapää aika jäykäksi ehkä alas saa mennä helmpommin ja etupää niin että vain 10% vaimennusta ylös mutta 90% alas.
Uretaanipuslaa ylipäänsä jokapaikkaan niin voi jousella ja iskarilla säätää eikä tarvii kumipuslien vaikutusta ihmetellä ja ...
Konin classikitkin on säädettävät....tarkasta missä reboundissa ne on nyt ja säädä haluamaasi suuntaan.
Lyhentäessäsi jousta jäykistät sitä samassa suhteessa mitä pituus lyhenee.
-J-
Harri -76
03.01.2008, 10:49
Konin classikitkin on säädettävät....tarkasta missä reboundissa ne on nyt ja säädä haluamaasi suuntaan.
Lyhentäessäsi jousta jäykistät sitä samassa suhteessa mitä pituus lyhenee.
-J-
Eli takana on konit ja edessä coil overit. Takana noi konit on nyt jäykimmillään, tarkistin asian vielä ennen kesää kasaamisen jälkeen kun en ollut varma. Ilkee homma muuten kun joutuu irroittamaan koko iskarin.
Harri -76
03.01.2008, 10:54
Minä en ymmärrä mitä järkeä on coiloverissa takana, painoa ei säästä yhtään kuitujouseen verrattuna ja jonkunmoinen vaiva kuitenkin virittää custom osaa sinne, kun ressiä pukkaa muutoinkin aina sieltä sun täältä;)
Mulla siis on kompromissi edelleen kadu, radan, ja kiihyttelyn väilille.
Mulla oli 7-leaf rautajousi mutta kotona odottaa jo VBPn 380 kuitujousi joka toimii varmasti erinomaisesti radalla ja kiihdyttelyssä. Ne joilla ei ole Smart strutseja ja haluaa kiihdytellä slikseillä ja on jonkunverran voimaa mjyllyssä niin on erityisen suuri syy käyttää jäykähköä takajousta jotta vetoakselien kulmat ei muutu liikaa lähdössä jos perä niiaa liiakaa (siinä on kaksi pointtia eli ilman smart strutseja renkaan pystykulmat muuttuu lintta bmw tyyliin ja pito heikkenee, toinen on että ristikot ja akselin lenkit hajoaa paljon herkemmin jos niille annetaan iskua kaukana vaakatasosta). Ja siis jos on smartstrutsit niin silti kestävyyden kannalta ei kannata käyttää löperöä takajousta.
Nyt mulla on ollut Kyb Gas A Justit joka nurkassa ja on toiminut hyvin, mutta kun nyt laitan kuitujousen niin arvaan etteivät sen kanssa toimisi joten jokanurkkaan tulee samalla QA1 sen tuplasäädettävät alumiinipötköt. Ne voi HELPOSTI eikä niinkuin konit iskari irrottamalla, säätää nupista eri tarkoituksiin, kadulle pehmeyttä ja kuitujousen värähtelyt kuriin, radalle aika jäykkää joka nurkkaan ja kiihdyttelyyn takapää aika jäykäksi ehkä alas saa mennä helmpommin ja etupää niin että vain 10% vaimennusta ylös mutta 90% alas.
Uretaanipuslaa ylipäänsä jokapaikkaan niin voi jousella ja iskarilla säätää eikä tarvii kumipuslien vaikutusta ihmetellä ja ...
Onko tuo 380 jokin custom jousi, vai miten on?
vBulletin v3.5.0 Release Candidate 3, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.