![]() |
TH 700 Manuaalikoneisto ja käännetty kaavio
Tere
Minulla on autossani (vm.-84)Automaattihuolto Päivisen korjaama ja vahvistama "normi" laatikko. Tarkoitus olisi talven aikana piristää moottoria ja laittaa vaihteiston ajatusmalli uusiksi. Kun minulla on hyvin toimiva laatikko, niin mitä tuohon pitää ostaa lisää jotta laatikosta saa tällaisen "manuaalin". Ilmeisesti laatikon venttiilikoneisto pitää ostaa uusi, onko useita erilaisia olemassa vai pitääkö tuollainen koneisto teettää jollain ammatilaisella? Sitten se shifteri. Minkälainen ois hyvä? Tuleeko tuo käännetty kaavio shifterillä vai itse venttiilikoneistolla? Olen kuullut myös sellaisista "pakko venttiilikoneistoista" jotka ovat kolmella pienimmällä vaihteella vain "se" vaihde, mutta deellä laatikko toimii kaikilla vaihteilla. Tässä tapauksessa kuulemma deellä ei saa antaa kenkää jos tehoa on reippaammin. Onko tämmöisestä kellään tietoa? Voisiko olla käypänen vaihtoehto... Katoaako tämän laatikon manualistamisella mukavuus täysin? Ilmoittautuuko kukaan foorumilainen manuaalisen th700:n käyttäjäksi. Tiedän kyllä, että oikea manuaali laatikko olisi poikaa mutta niin suureen ja kalliiseen savottaan en ole innostunut. Kiitokset etukäteen vastauksistanne. -Jussi- |
Aika hiljasta kommeintointia :confused: ei vissiin C4 hepuilla moisia ole, Paakari ehkä kertoo kokemuksistaan :-k
|
No pitää sit C3-miehenä ja TH400:sen kokemattomuudella jotain kommentoida vaiken mistään mitään tiiäkkään ;)
Joku full manual valve body varmaankin. Hatusta tempasin ton esimerkin. Ite meinasin laittaa TH400:seen vastaavanlaisen, mut päädyin tiskillä sit kuiteskii manual/automatic valve bodyyn, kun se toimii automaattinakin. Just se valve body vaikuttaa siihen onko reverse vai forward pattern. Kaikki shifterit ei sit käy reverse patterniin. Räikkäsifteristä ite haaveilin, mut eiköhän se vakioshifteri saa olla maailmanloppuun asti, kun en kuitenkaan varttimailia aja vaan kruisailen aurinkoisella säällä. Eikä tarttee teetättää, kun vaihtoehtoja löytyy monelta valmistajalta. Tietävämmät korjatkoot ja kertokoot lisää. Edit: Asiasta löyty pari aikasempaakin topikkia. |
Kiitos ippe tietopaketista!
Vielä kun sais joltain kokemuksia C4 ja käänteinen kaavio. Mietityttää myös tuo shifterin valinta ja kuinka korkealle tuo tulis töröttään... Harmittaa tuo alakoulun englannin taito kun maailmalla tästä varmaan olis tietoa;) -Jussi- |
Ota yyveellä yhteyttä, vanha voi neuvoa ja ¤¤ttuilla[-o< , mulla on meinaan just tollanen laatikko ton Valkean Vaatimen perässä.
|
Oiskohan se tuollainen shifteri mitään...
http://store.summitracing.com/partde...a utoview=sku Ajattelin, että istuis suht nätisti vakio konsoliin. Ja tuohan on se räikkä tyyppinen, niinhän. Näkispä tuommosen asennettuna early c4:een... Onko porukalla mielipiteitä / kokemuksia ko. shifteristä... |
Quote:
Ko. shifteri työpöydänkulmalla tallissa kiinni vinkalla ns. testiajossa. Mittailin tuota ja tuntui että shifterin runko on liian levee late C4:sen konsoliin. Taitaa joutua C3:seen, johon mahtuu hienosti. |
Quote:
B&M vs Hurst niin Hursti vie voiton, kaikki mitä oon nähny niin ovat olleet selkeästä tukevampia ja välyksettömämpiä kuin B&M:t |
Nyt on ensimmäiset ajot ajettu manuaalitoimisella seitensatasella. Shifteriksi laitoin B&M:n 80692 shifterin. Kallistuin tuohon koska sitä kaupataan f-bodyyn lähes bolt onnina, ja arvelin että tällöin se passaa c4:een aika iisisti. Ja suht helpostihan tuo menikin...
Venttiilikoneisto on TCI:n 376010, jossa käännetty kaavio. Laatikko on tuosta aiemmin mainitusta "valkoisesta vaatimesta" jonka automaattihuolto Päivinen tarkasti. Kiitokset laatikko kauppiaalle ja Esalle! Sievästi ajettaessa vaihtaa nätisti ja reilummin ajettaessa napakasti. Se mistä olin huolissani, että tuleeko laatikosta liian race niin onneksi ei. Laatikossa on mukavuutta kuin ennenkin ja urheilullisuutta kuten halusinkin. Olen kyllä tyytyväinen ja voin suositella muillekin niin räikkäshifteriä, manuaalikoneistoa kuin suomen johtavan vaihteistokorjaamon Päivisen Esan palveluja. Nyt sitten polttoainejärjestelmän kimppuun... |
Ymmärränkö oikein että sulla on täysmanuaaliversio? Hoiteletko itse kaikki vaihtamiset vai voitko heittää D:lle ja antaa laatikon hommailla itse?
Oliko shifterin asennuksessa kova jumppa? Onko kuvia laittaa lopputuloksesta? |
ehdotomasti kuvia ja paljon tuli hintaa tolle hommalle!
|
Quote:
|
Quote:
Tässä manuaali koneistossa ei ole tuota mukavuustoimintoa ns. automaatti "deetä". Olen kyllä kuullut, että sellaisiakin on joissa kolme ensimmäistä vaihdetta ovat manuaalitoimisia ns. kiinteitä vaihteita ja D on sitten kaikki käytössä normaalisti. Juurikin tuollaisella laatikolla ei saa antaa kenkää nelosella, näin minä olen ymmärtänyt... Tämä minun laatikko/manuaalikoneisto ei hommaile mitään itse, ei ymmärrä oli liian iso tai pieni vaihde päällä... Quote:
Quote:
Shifteri oli 250-300dollaria ja manuaalikoneisto muistaaksen saman verran. Eli rahteineen olikhan 500- 600 eskoa. Tuo käännetty kaaviohan tulee laatikkoon tuon manuaalikoneiston myötä Quote:
Mielestäni muutos oli halutunlainen, toiminta muuttuu jämäkäksi mutta myös cruisailla voi. Kick-down vaijeri poistetaan ja laatikossa on täydet paineet koko ajan. Myöskin lämpörasitusta laatikolle tulee aiempaa vähemmän koska luistoa vaihdon yhteydessä tapahtuu entistä vähemmän, kiitos korkean paineen. Siististi vaihtaminen pitää opetella, totta. Oppii kylläkin eka ajoreissulla, tehdä pikku nopeuksilla ja pienillä kierroksilla, näin vaihtaminen tapahtuu sivistyneesti... Rata-ajoon? No nyt kun on kehuttu aikamme. Minuakin kiinnostaa toisinaan tuollainen urheilullinen ajotyyli... no, lähes aina. Tuolla ko. manuaali koneistolla laatikossa ei ole moottorijarrutusta ollenkaan, se ei ole ainakaan eduksi tuollaisessa street tyylisessä poljennassa. Jos joku moista suunnittelee niin suosittelen kyllä. Mutta ei se "oikeaa" manuaalivaihtoa tee autoon. Ajattelen juurikin tuota leikkimistä missä moottorijarrutuksella on etunsa. Plussana taas varsinkin ahdinkäytössä saa kiihyttää jalka suorana... Makuasioita sano pässi kun... -Jussi- |
Iso kiitos hyvistä vastauksista. Kuvapuolella kiinnostaa vain se lopputulos, ei niinkään auki revitty versio. Saisitko kuinka helposti kuvan siitä asennuslevystä ja vaikkapa jonkinlaiset mitat? Jouduitko modifioimaan alkuperäisiä paneleita kuinka paljon?
|
| All times are GMT +3. The time now is 06:25. |