![]() |
Öljytihku
Kone hieman korkeita kierroksia käyttäessä antaa öljyä jostakin startin yläpuolelta kastellan hieman starttia ja kytkinkoppaa? Onko kuinka yleistä, et vois vuotaa tuolta imarin, lohkon ja kannen taitteesta. Ihan täyttä varmuutta en vain meinaa saada asiaan. Äärimmäisen vaike akohdentaa! Ja se ei tule koppien tiivisteiden läpi. Kokemuksia kenelläkään?
|
Öljypainemittarin anturi?
Siis laturia ja kytkinkoppaa? Nehän on eripuolilla konetta. Tarkoititko jakajaa? |
Quote:
Se on toisella puolella konetta eli sijaitsee kuskin puolella. Se ei tässä voi olla mahd. |
Quote:
Piti sanoa starttia... tää on tää aamupönä ja kaamos!!! |
Quote:
Kiitos huomautuksesta |
Onko huohotus ja PCV venttiili systeemit varmasti kunnossa ja paikoillaan ? Jos ei voi hyvinkin työntää imusarjan ja lohkon päädyistä. Tiivistesarjojen mukana tulevat kumit tai korkin riekaleet on syytä heittää ensimmäiseksi roskiin ja pistää siihen tilalle tukeva makkara silikooni tms kovettuvaa tiivistemämmiä. Näin teki tehdaskin.
|
Quote:
Tuota pirun kumia epäilen sielä takareunassa syylliseksi ja sillä lähdin kyselemään kokemuksia. Huohotus on kunnossa molemmissa kopissa. Tosin aluksi oli 200km verran vain toisessa ja siltä repsikan puolelta uupui huohotin. Epäilin aluksi sen aiheuttaneen mahdollisesti vuodon ja onhan se voinut olla osasyyllinen, sillä vuotoa ei alussa ollut koneen kasaamisen jälkeen! |
Quote:
Todennnäköisesti se on tehnyt sinne vuodon ennen kuin ehdin lisätä toisen huohottimen! |
tästähän tulee projektinurkkausta heti... eli suraavaksi mitä tulee huomioida kun lähden puolittain purkamaan yläkertaa. Itse en konetta kasannut vaan seurasin vierestä ja olin hengessä mukana, kun oikea taituri hoiti homman. Lähinnä mua mietityttää tuon virranjakajan merkkaus ja kohdistus paikoilleen.
Samalla aijon myös portata tuon imusarjan isutmaan kansiin. Sillä nykyisellään imukannen kanavat on pienemmät kuin kansissa. Tämä prjekti on vain ollut odottamassa koneen avaamista! |
katottoppa ennen purkua ajotus lampun kera että mitkä ne ennakot on niin piäset helpommalla sitten kun alat taas starttaileen ;)
Olitko varma ettei vuoto ole venakopan tiivisteestä johtuva? Kannen ja lohkon välistä ei 99,99% varmuudella ikinä ekana ala öljy vuotamaan :-k |
|
Quote:
Juuri näin! Laita myös se PCV venttilaattori. Ei haittaa vaikka sulla olis rallimoottori. |
Quote:
En tarkoita kantta vaan imukantta. Mietin vain, et se sauma on heikoimmillaan kannen, imukannen ja lohkon taitteessa? Tai niin vois luulla... ja sit siel on se pirun kumitiiviste, joka jo kasausvaiheessa näytti hieman kyseenalaiselta mulle. |
Quote:
Kiitokset... taas kerran vois tuota searchea käyttää. |
Vielä vois tarkentavia linkkejä laittaa tuosta jakajasta ja sen poistosta/takaisin asennuksesta! Olen viel asian suhteen hieman epävarma, et kuinka...
|
Kyllä se vuoto löytyy...mulla vuoti samasta paikasta...siitä lohko, imarin ja kannen kolmen osan yhtymäkohdasta siis ja siitä öljy jatkoi tihkumalla paikkoja sotkematta kannen ja lohkon väistä saumaa pitkin alas sivulle ja siitä kannen alanurkasta 10cm samaa saumaa eteenpäin ja siitä tippui startille ja välillä ei tosiaan mihinkään muualle levinnyt!!! Mulla meni kuntoon ihan kiristämällä imarin pultteja (olivat liian löysällä eli tiiviste oli asettunut ja kireys näinollen vähentynyt).
Paikallistin sen ensin pesemällä kunnolla koneen ja kuivaamalla sen ja sitten kone käyntiin ja taskulampulla sitä kannen ja lohkon saumaa kyttäämään ja muutaman minuutin päästä siinä alkoi öljy kulkemaan ja kätevintä se oli vielä varmistaa kastamalla pieni paperinpala siihen saman kohtaan ja toteamalla paperista mitä se mönjä oli...puhdas öljy nimittäin ei juurikaan erotu alumiinin päältä paljaalla silmällä... |
Quote:
sieltäpä juuri....on yleistä jos on asennusvirhe. |
Quote:
Tuo erottaminen on se ongelma... Kiitos vinkeistä pitää tarkistaa monentit |
| All times are GMT +3. The time now is 04:21. |