|
|
||||
|
||||
|
Ls1 piristäminen
Prochargerissa ei ole pakkas rajaa,, se oma öljy on ompelukone viskositeettiä ,eli voitelee heti, moottori öljyllä toimivan ongelma on että se ei jäykkänä mene suuttimen läpi,, näin mä ajattelisin tän teorian. V2 tai ysi trimminn ongelma on vielä tiheä sihti ennen suutinta,,
|
|
|
||||
|
||||
|
Ei kun ei ahdinta.
Ostinkin viime syksynä tähän prochargerin D1SC satsin, saman moisen mitä mulla on corvetessa. En kuiten laittanut sitä tähän vaan myin jo koska tajusin elämän realiteetit. Aika ei riitä pitämään iskussa kahta ahdettua amerikan autoa, tuo satsin tuoma lisäpotku on sitäluokkaa että remonttia ei voi välttää... Ahdetun ls1 noin 600 heppaa yhdistettynä yritteliään ajotyyliin, luulen että remonttia voi tulla jossain kohtaa : ) Pikkuvirityksellä tarkoitan nyt sitä kun motti on jo palasina millä sitä vois pikkusen piristää... Tuo on minusta hyvä esimerkki kun rautalohko 5.3:een nokan vaihdolla saa 96hv lisää, joku tällainen ois mielessä... Jyrkkä Ei ahtimelle
|
||||
|
||||
|
Quote:
Täh? Eikös nää LS1 ahdin hemmot ajele päivittäistä kesä ajoa ilman mitään murheita. Vetäävät 300 km/ h lentokentällä, vartilla 11 sec aikoja. Ja antaavat muutenkin happea isän kädestä. Ja jopa yli 700 hp tehoilla, vakio alakerralla, vuodesta toiseen.
|
||||
|
||||
|
Käyttis... Älä tee mitään
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa |
|
|
||||
|
||||
|
-5 pakkasta on raja V3 Vortekkien "ompelukone" öljylle. Sen kylmemmällä ei suositusta ajaa. Lukee jenkki jne. foorumeita myöten. Lisäksi hovivirittäjäni sanoi samaa kysyessään A&A Corvetelta sitä. Että ottaa nyt selvää...
Vuosikymmenethän on autoilla ajettu kesät/talvet missä moottoriöljy voitelee myös ahdinpuolen, -oma öljy ahtimessa- on uusi juttu ja siinä on tämä pakkasraja "määräys". En viitsi ainakaan itse testata sen paikkansapitävyyttä. Mitään iloa ei tosiaan ole pakkasella ajaa muutenkaan..
|
||||
|
||||
|
Quote:
Minäkin tunnen hyvin yhden tyypin, on "lähisukua" ja jolla on yli 700 hv ja ajanut pari vuotta ja täysin toimiva ja vakio alakerta. Kannet virtaa kuin talvivaaran allas, nokka miedohko kuin Kossukarpalo jne jne. Eikä ole säästellyt autoa. Nyt ei kuulemma aikonut enää käydä maili ajoissa kun on saavuttanut tavoitteensa. Nopea, luotettava, kiva, kaikki toimii.. Ei siis pitäisi pelätä ahtamista. Toki tuurikin on kaikessa mukana luulen ma.
|
||||
|
||||
|
mikähän tekee sitten eron prochargeriin???? sporttiauton vastaus oli ettei ole pakkasrajoitusta. ainut mahdollisuus ettei ahdin pesä pysy lämpöisenä ja öljy jämähtää reunoille. V2 ahdin (moottoriöljy voitelu) pitää karkeeta ääntä -15 pakkaskäynnistyksessä,,,kunnes öljy alkaa mahtua suuttimen kautta rattaita voitelemaan. Täytyypä taas kysellä tuota asiaa tarkemmin suoraan valmistajalta. Minusta talviauton virittämisessä ei ole järkeä,,,kun ei kesälläkään meinaa olla pitoa niin miten sitten talvella?
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Vaikea sanoa, mulla on nyt vielä Proon öljyt Vorteekisssa ja samaa litkua
|
||||
|
||||
|
Quote:
Nimenomaan ja harrastuksen hohto menee sitä myöten, ainakin minusta..
|
||||
|
||||
|
Quote:
Missä kohti????? |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|