|
|
||||
|
||||
|
Ja voi olla makuasia mutta minusta irrotus ja takaisin laitto on helpointa kun poisottaessa irroittaa vetarit vain ulkoreunoistaan avaamalla flanget ja kardaania ei ollenkaan - ja vetää koko läjän pois - sitten on helppoa irroitella kun tilaa riittää niin kaikki 3 akselia - samoin takasin menee ihan kivasti kun kiinnittää etäkäteen kaikki 3 akselia perämurikkaan
|
||||
|
||||
|
Quote:
Poikki palkki hitsautuu yleensä moskasta ja kosteudesta erittäin hyvin kiinni.Eli rautakangella vaan niin pitäis pudota alas.Kun pistät takas hieman vaseliinia niin hakee paikkansakkin paremmin ja ei enää hitsaudu kiinni! |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Sama vika oli rahikaisellakin. Kun siinä poikkipalkin päässä on ne kumipuslat, niin ne on vuosien varrealla imaisseet itsensä kiinni rungon vastakappaleeseen ihan kiitettävän lujaan. Itse vääntelin sorkkaraudalla ja lopulta irtos.
|
||||
|
||||
|
Sorkkarautaa/rautakankea sai aikanaan tarjota ´64:n poikkipalkille. Ei se muuten suostunut irtoamaan.
|
|
|
||||
|
||||
|
Noni
60 cm sorkkarauta löytyi. Kauhean vääntämisen jälkeen irtosi kuitenkin. Rautakanki saattaa olla parempi jos on kovaa kiinni. Laitoin aamulla CRC:tä molempiin päihin, voi olla että se auttoi vähän. Nyt ei muuta kun murikka hoitoon. |
|
|
||||
|
||||
|
No nyt on tohtori avannut murikan.
Ensimmäinen diagnoosi oli aika yllättävä... "Ei tässä tunnu olevan mitään vikaa" yoket lonksuu toleranssien mukaan muutaman millin. Sokat oli paikoillaan jne... Taisi kolinan aiheuttaja sittenkin olla pyöränlaakeri tai vetarin nivel?! No, tuleepahan perä nyt huollettua. Pitää varmuuden vuoksi vaihtaa kaikki voimansiirron nivelet, nyt kun on kamat irti. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Tästä on eri mielipiteitä mutta kyllä se on niin että muutama milli on jo pirusti ja varmana lonksuu. Itse avasin oman orkkisperän muutama viikko sitten ja toinen joke heilui 0.5mm ja toinen 3mm - muistan ahvenistolla kun iso kolaus tuli aina toiselta puolelta ja tuo oli syynä!!! Ja pistin molemmat roskiin ja uudet tilalle. Itse vaihtaisin ehdottomasti uudet joket jos lunksuu yli 1mm. Tietysti pitää joko shimmata lukon levyt/rattaat tai vaihtaa uudet levyt ja shimmata ja vasta sitten katsoa paljonko on välystä! Niiden yokejen päät on yleensä kobetettuja ja kun ne alkaa kulumaan niin sen jälkeen ne kuluu huomattavasti nopeammin. Eli ilman muuta yoket vaihtoon sanoisin minä ![]()
|
||||
|
||||
|
Joo, kyllä ne vaihtoon menee, mutta se kolina kyllä tuli jostain muualta.
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
mulla irtosi vauhdissa toinen yläpäästään viimekeväänä
|
||||
|
||||
|
Se kävi elokuussa heti mielessä kun kolina alkoi. Kiinni iskarit kuitenkin on.
Se on aika voimakasta kolahtelua joka esiintyi siis tien pienimmissäkin epätasaisuuksissa. Ei mitään säännöllistä naputusta tms. |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|