|
|
||||
|
||||
|
Sori ot , mutta mistä löytys netistä hyvä "pura ja kasaa" kuva keulasta rungon osalta ?
|
||||
|
||||
|
Quote:
oletko ihan itse hitsannut noi kulmapalat? Olisi sitä ihan täydet virrat saanut päälle laittaa ei se sähkö niin kallista ole....toi palikkahan varisee ales ekassa töyssyssä...lähinnä tuo runkoa vasten oleva sauma näyttää enemmän kuin kylmältä. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Juuri tuollaisia kulmapaloja kannataa käyttää. Mitä sanoo Finnshark, lujuusopin guru? Hitsauksesta; kun hitsaatte, niin levittäkää sitä saumaa, eli älkää vetäkö suoraa "narua", vaan (MIG)/MAG-poltinta tai puikkokolvia sivuittaissuuntaista siirtoa. Voi tuntua turhattavalta neuvolta, mutta kerron kuitenkin... |
|
|
||||
|
||||
|
Vielä lisää hitsauksesta: Hitsatkaa ns. ympärihitsauksella kaikki minkä voitte. Jos ei ole hitsattu ympäri, niin repeytymät alkaa juuri näistä hitsauksien aluista tai lopuista... Voin mielelläni antaa lisävinkkejä, jos on kysyttävää.
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
|
||||
|
||||
|
Quote:
Mikillä sitä on aina niin hieno FinnSharkki asenne joka juttuun..
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ehdotankin lantakakkuja
|
||||
|
||||
|
Mikillä on vissiin käyny se kuuluisa sininen sähkölintu kakkimassa muroihin ja se sen takia äksyilee
![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Minusta kyllä näyttää ihan ok saumoille, vaikkei kovin leveitä olekkaan. Vaatii kyllä melkosta silmää tollasista kuvista lähtee arvioimaan sauman laatua sen enempää.
Mickeyhan vois laittaa parit ITSE hitsatut mallisaumat näytille. Mähän olen vaan harrastelija ja konekkin on ainakain 20 vuotta vanha, joskus sauma on nättiä ja joskus ei. Paranee kyllä harjottelemalla. Vähän olis suunnitelmissa TIG-kone jos vaikka putket tekiskin ihan ite. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
![]() Mutta mä joko masennan tai nauratan sua ja kaikkia muitakin ens viikolla kun ite hitsaan runkoa ja ehkä laitan kuviakin siitä ![]()
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|