|
|
||||
|
||||
|
Kytkimen jaykkyys -> ei vakio?
Ymmartaakseni Z06:ssa pitaisi olla vakiota jaykempi kytkin, nain olen itseni antanut ymmartaa. Olen pariakin zetaa kaynyt koeajamassa, ja totesin, etta niissa on todella kevyt kytkin verrattuna omaani. Molemmat zetat oli kohtuuvahan ajettuja, toisessa vain 12 tuhatta mailia joten varmaankin oli vakiokamaa. Itsella taas on jo 70 kmiles, joten voipi olla, etta joku on kytkimenkin ehtinyt vaihtamaan.
Pitaisi vain itsella jalleen kerran vaihtaa, kun se tuntuu ravistavan, vai voisiko jaykempi kytkin vai olla sellainen, etta etenkin ykkosella liikkeelle lahtiessa ravistaa? Mulla ei varsinaisesti kokemuksia ole mistaan "viri"kytkimista, niin enpa tieda
|
||||
|
||||
|
Quote:
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Edit: tulipa sanavalinta huono, siis tieten tuo kytkimen luistaminen/luistamattomuus ei suoranaisesti synkroihin vaikuta Jostain kytkimen paikkeilta kuuluu myos liikkeelle lahtiessa sellaista "resonanssihelinaa/rahinaa", etta olen miettinyt, onko siella enaa kaikki ihan kohdillaan. Laatikko pitaisi muutenkin vieda huoltoon (ykkonen aantaa), niin samalla tuo kytkinkin tulisi tarkistettua, kun kasittaakseni kytkimen vaihtamiseksi naissakin pitaa irrottaa laatikko (vai riittaako kardaanin irrotus?)...
|
||||
|
||||
|
Niin joo ja se jaykkyys siis on aika huomattava, koska tana aamuna kavin just ajamassa yhta zetaa, ja kun istahdin siita sitten heti oman auton puikkoihin, niin piti oikein voimalla polkea kytkinta
Muilla manuaaleilla en olekaan ajanut kuin tuolla omallani ja sitten tosiaan parilla zetalla. Pitaisi varmaan yrittaa saada vertailupohjaa
|
||||
|
||||
|
Quote:
|
||||
|
||||
|
Lues ny vielä tää artikkeli:
http://www.rangeracceleration.com/Clutch_Care.html Ilmeisesti paskainen kytkinneste saattaa aiheuttaa myös jäykkyyttä (voipi olla ettei sille ole sitten enää tehtävissä mitään). Itse muuten käytin menestykseekkäästi tätä logiikkaa ilmaukseen, on nimittäin niin hankalassa paikassa ilmausruuvi ettei ole tosikaan (pakoputket pitää muistaakseni ottaa irti ja sitten pitää olla sopivasti taivutettu kiintoavain): "With the engine off, pump the clutch pedal rapidly and strongly 20-30 times. This action causes fluid in the clutch hydraulics to circulate, blending the new and old fluid, and revealing the color of the blend. It also helps scour residue from the actuator (slave) and displace upward into the reservoir any air trapped in the hydraulics ."
|
||||
|
||||
|
Koeajo ja kevyt kytkin
Kavinpa juuri koeajamassa elamani ensimmaista kertaa Z06. Ja olihan se suu leveassa hymyssa ajon jalkeen.
Pari asiaa jai mietityttamaan, yksi niista kevyt ja ylhaalta ottava kytkin. Mitaan vertailupohjaa ei ole Veteista joten kommentit tervetulleita. Mitaan ravistuksia tai luistoa en huomannut. Onko kytkin siis kilometreihin (39000 mailia) nahden ok kunnossa? |
|
|
||||
|
||||
|
No, itsellani on tosiaan vertailupohjana oma + pari Zetaa. Molemmissa Zetoissa oli huomattavan kevyt omaan verrattuna.. Toinen niista oli 12 000 mailia ajettu (luotettavan tuntuiset mailit, oli nimittain virheeton auto), eli lienee viela "tehdasuusi" kytkin. Minulla ottaa kylla todella alhaalta vasta kiinni. Jos ei kunnolla polkaise kytkinta pohjaan, niin kylla rutisee
Nyt mulla on vaihdettu jarrunesteet, olikos ne kytkinnesteet samasta sailiosta vai pitaako ne erikseen vaihtaa? (entisessa Mersussani ne taisi ainakin olla samasta sailiosta..)
|
||||
|
||||
|
Menee offtopic
menee vahan offtopic:
mutta kuinka helkkarin kovat pakoaanet pitaisi olla vakio Z06:ssa? -- koeajamassani yksilossa piti melkein tulppia etsia, startatessa meni halyttimet vieressa paalle... Entapa virtalukko; minusta se on hyva esimerkki kertomaan kilometreista; loystyyko se helposti vetessa? -- myonnetaan, toisilla on tapana roikottaa sixpakkia avaimista ja loystyyhan se.... ajattelin vain... |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Oliko C5 vai C6? Parhaan vertailupohjan saanet kun käyt muutaman auton testaamassa. Ilmeisesti olet vielä siellä rapakon toisella puolella? Siellä testattavia yksilöitä riittänee moneen tarpeeseen ja saa hiukan valitakin mitä ostaa. C6:ssa virtalukko lienee huono kohde tutkiskella kun riittää että avaimet ovat taskussa, ei siis normikäytössä tarvitse virtalukkoa laisinkaan!
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|