FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C6 (vuosimallit 2005-2013)
User Name
Password

C6 (vuosimallit 2005-2013) Corvette C6 & Z06 & ZR1 tarinat

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28.09.2008, 14:05
Pekka Berkeles's Avatar
Pekka Berkeles Pekka Berkeles is offline
Kauhavan ruma vallesmanni
 
Join Date: Apr 2006
Location: Kauhava, Etelä-Pohojammaa
Posts: 7,159
Pekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura about
ZR1 dynossa....

...noniin, lopulta ZR1 on dynotetty ns. Dynojet-dynossa. (Olipas monta dyno-sanaa perätysten). Hauska vertailla omia takarenkailta mitattuja dynokäppyröitä näihin:

http://www.fquick.com/blog/Corvette_..._the_dyno/2263

Taas kerran kannattaa huomata että korjauskerroin on SAE dynolapun oikeassa yläkulmassa, eikä mikään perhanan STP joka antaa niitä essonhevosia.

Jotkut väittää että keskipakoahtimista ei ole mihinkään (Vortech, Paxton, ProCharger), mutta tähän pakko todeta että jos dynomittaukset on edes suunnilleen vertailukelpoisia niin ohi mennään että heilahtaa heti 3300 kiekasta lähtien, siis siitä pisteestä missä tuo jutun dynomittaus alkaa. Sinänsä kaikki kunnia GM:n insinööreille, luotettavuus ZR1:ssä lienee kuitenkin reippaasti parempi kuin omassani. Tosin tuon testin toisessa ZR1:ssä kytkin jo luisti, joten ota näistä nyt sitte selvää.
__________________
***

GM LS-moottorien ahdinasennukset, vapariviritykset, säädöt sekä dynomittaukset

Myös vianetsinnät sekä huollot C5/C6 Corveteille

Soita 0400 358 238

www.autokorjaamovirta.fi

***
Reply With Quote
  #2  
Old 30.09.2008, 00:23
TorgueManagement's Avatar
TorgueManagement TorgueManagement is offline
Konkari
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,226
TorgueManagement on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Pekka Berkeles
...noniin, lopulta ZR1 on dynotetty ns. Dynojet-dynossa. (Olipas monta dyno-sanaa perätysten). Hauska vertailla omia takarenkailta mitattuja dynokäppyröitä näihin:

http://www.fquick.com/blog/Corvette_..._the_dyno/2263

Taas kerran kannattaa huomata että korjauskerroin on SAE dynolapun oikeassa yläkulmassa, eikä mikään perhanan STP joka antaa niitä essonhevosia.

Jotkut väittää että keskipakoahtimista ei ole mihinkään (Vortech, Paxton, ProCharger), mutta tähän pakko todeta että jos dynomittaukset on edes suunnilleen vertailukelpoisia niin ohi mennään että heilahtaa heti 3300 kiekasta lähtien, siis siitä pisteestä missä tuo jutun dynomittaus alkaa. Sinänsä kaikki kunnia GM:n insinööreille, luotettavuus ZR1:ssä lienee kuitenkin reippaasti parempi kuin omassani. Tosin tuon testin toisessa ZR1:ssä kytkin jo luisti, joten ota näistä nyt sitte selvää.

Olikos toi zetaärrän ahdin semmonen Lysholmin patenttiin perustuva tuplaruuvi jota myös KB käyttää ?

Veikkaisin että kyllä tosta zetaärrästäkin +600 rwhp lähtee helposti. Pulley, tune, headerit vaihtoon ja se on siinä.
__________________
Fix Or Repair Daily
Reply With Quote
  #3  
Old 30.09.2008, 07:38
heimo huima's Avatar
heimo huima heimo huima is offline
Konkari
 
Join Date: Jun 2004
Location: Lahti
Posts: 2,672
heimo huima on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by TorgueManagement
Olikos toi zetaärrän ahdin semmonen Lysholmin patenttiin perustuva tuplaruuvi jota myös KB käyttää ?

Veikkaisin että kyllä tosta zetaärrästäkin +600 rwhp lähtee helposti. Pulley, tune, headerit vaihtoon ja se on siinä.

Ei vaan paskempi roots teknologiaa oleva = muinaismuisto..
Reply With Quote
  #4  
Old 30.09.2008, 15:11
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
ZR1 testataan myös uudessa tuulilasissa, hyvin tuntuu liikkuvan...
Reply With Quote
  #5  
Old 30.09.2008, 15:24
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire
 
Join Date: Apr 2004
Location: insideDeepSouth
Posts: 8,008
Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Tuulilasissa.. Onko se artikkeli jossain?
__________________
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count
Reply With Quote
  #6  
Old 30.09.2008, 15:26
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Macho
Tuulilasissa.. Onko se artikkeli jossain?

Mun pöydällä ainakin...
Reply With Quote
  #7  
Old 30.09.2008, 15:32
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire
 
Join Date: Apr 2004
Location: insideDeepSouth
Posts: 8,008
Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by groovyjay
Mun pöydällä ainakin...

Jos viittit lukee sen meille ääneen kun ei voida sinne pyödälle nyt nähdä.
__________________
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count
Reply With Quote
  #8  
Old 30.09.2008, 15:36
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Macho
Jos viittit lukee sen meille ääneen kun ei voida sinne pyödälle nyt nähdä.

Vedin just Kismetin väli palaks...
Reply With Quote
  #9  
Old 30.09.2008, 17:51
MS's Avatar
MS MS is offline
Projekti
 
Join Date: Sep 2004
Location: Rundilla
Posts: 1,797
MS on oikealla tiellä
Hyvä hyvä. Tuulilasissa kun on juttu niin kiinnitetään huomiota asioihin kuten "Takaluukun reuna on niin korkealla ettei raskaita tavaroita jaksa nostaa kyytiin".
__________________
Yes Corvette
Älä yritä väkisin . . .
hanki suurempi vasara
Reply With Quote
  #10  
Old 30.09.2008, 17:58
Pekka Berkeles's Avatar
Pekka Berkeles Pekka Berkeles is offline
Kauhavan ruma vallesmanni
 
Join Date: Apr 2006
Location: Kauhava, Etelä-Pohojammaa
Posts: 7,159
Pekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura about
Quote:
Originally Posted by TorgueManagement
Veikkaisin että kyllä tosta zetaärrästäkin +600 rwhp lähtee helposti. Pulley, tune, headerit vaihtoon ja se on siinä.
Ilmeisesti cooleri on pullonkaulana. No, senhän voi vaihtaa. Pahkaa vaan pelliin....eiku siis ikkuna rikki sen sijaan...
__________________
***

GM LS-moottorien ahdinasennukset, vapariviritykset, säädöt sekä dynomittaukset

Myös vianetsinnät sekä huollot C5/C6 Corveteille

Soita 0400 358 238

www.autokorjaamovirta.fi

***
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 05:18.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.