FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982) > C3 Projekti Kertomukset
User Name
Password

C3 Projekti Kertomukset Lukuisat Sharkkilaisten C3 projekti taltioinnit ovat kerätty tähän osioon.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20.03.2009, 19:56
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,925
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Takajarru, -jousi ja -tukivarsi remppaa

Aloitellaanpas taas pitkästä aikaa hiukan teknistäkin kertomusta. Nyt kun on taas hetki tullut oltua kotona niin on ehtinyt välillä talliinkin käymään. Takapäästä nyt purettuna jousi, poikittaiset tukivarret ja jarrut. Jousen ja tukivarsien tilalle tulee uutta kamaa VBP:ltä. 330lbs kuitujousi ja Smart Strut tukivarret, jotka ovat odottaneet asennusta hyllyssä jo hetken aikaa. Jarruihin on tulossa uudet tiivisteet ja hiukan yleistä siistimistä + uudet letkut.

Tukivarsista ehdin jo rälläköidä käsijarrun vaijerin pidikkeet irti ja ne hitsataan takaisin tukivarsien päälle antamaan hiukan lisää tilaa joskus kaukaisuudessa tuleville isommille vanteille.

Kamera on ollut vain vähän mukana tallilla, mutta lupaan parantaa tapani tulevaisuudessa. Tässä kuitenkin muutama kuva jarruista. Sylinterit itsessään ovat hyvän näköiset, joten niihin ei tarvitse puuttua, samoin männät ovat ihan OK. Tiivisterempalla siis tälläkertaa pärjätään.

Tässä satula irroitettuna ja suurimmista nesteistä tyhjennettynä. Kohtuullisen tyhjäksi tuntui saavan kun pumppasi männillä tasaisesti ja muutteli satulan asentoa jotta nesteet valuisivat joka kolosta kohti letkun reikää.


Tässä satula halkaistuna. Toisesta satulasta pultit lähtivät varsin helposti, toisessa ei riittänyt oma paino vaan satula piti sitoa ruuvipenkkiin jotta pultit sai auki. Kuvassa pultit on ruuvattu takaisin koloihinsa, joten saattaa näyttää hiukan hassulta. Lisäksi kuva on otettu kännykällä, joten sekään ei ainakaan paranna kuvanlaatua...


Lisää tarinaa tulee kunhan homma taas nytkähtää eteenpäin...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	jarrut1.jpg
Views:	871
Size:	227.1 KB
ID:	8667  Click image for larger version

Name:	jarrut2.jpg
Views:	888
Size:	213.5 KB
ID:	8668  
__________________
1975 coupe 350cid ("L48") + 4sp
Project Blue flame / Bittersweet / Sweet and sour...

Ex 1999 FRC Z51, 6sp
Ex 2006 Coupe Z51, 6sp

Reply With Quote
  #2  
Old 20.03.2009, 20:08
Harri -76's Avatar
Harri -76 Harri -76 is offline
Laiska viimeaikoina
 
Join Date: Feb 2004
Location: Mikkelissä taas
Posts: 2,305
Harri -76 on oikealla tiellä
Mahtavaa!!! Ei malta odottaa tarkempaa kuvallista materiaalia. Ei ole jarrut nähtävästi vielä kuitenkaan vuotaneet?
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
Reply With Quote
  #3  
Old 20.03.2009, 20:09
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,925
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Laitetaanpas tähän vielä kuva noista irrotetuista tukivarsistakin. Näistä saattaisin luopua sopivaa korvausta vastaan jos joku haluaa nähdä vaivaa ja kunnostaa alkuperäistä. Näyttävät ainakin täysin suorilta, mutta tarvitsevat uudet puslat. Mukaan tuo keskiosa ja pultit. Keskipalassa on yksi reikä saatu sössittyä normaalia suuremmaksi jenkkiJoen toimesta...

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	strutit1.JPG
Views:	873
Size:	171.8 KB
ID:	8669  
__________________
1975 coupe 350cid ("L48") + 4sp
Project Blue flame / Bittersweet / Sweet and sour...

Ex 1999 FRC Z51, 6sp
Ex 2006 Coupe Z51, 6sp

Reply With Quote
  #4  
Old 20.03.2009, 20:10
VetteMan's Avatar
VetteMan VetteMan is offline
President
 
Join Date: Jan 2004
Location: Jämsä
Posts: 4,607
VetteMan tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Tutulta hommalta näyttää Hyvä kun satulat oli siinä kunnossa että vain tiivisteiden vaihdolla selvisi.
Koitan muuten laittaa kuvan niistä takavakaajan linkeistä.
__________________
Corvette 2006 Convertible projekti, Corvette 1993 Convertible LT1, Corvette 1984 Coupe L83,
Corvette 1978 L-82 projekti, Corvette 1972 SBC Coupe, Corvette 1971 LS5 454

Reply With Quote
  #5  
Old 20.03.2009, 20:11
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,925
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Quote:
Originally Posted by Harri -76
Mahtavaa!!! Ei malta odottaa tarkempaa kuvallista materiaalia. Ei ole jarrut nähtävästi vielä kuitenkaan vuotaneet?

Ei ole jarrut vuotaneet. Jotenkin näyttäisi siltä että niille on joskus jotain tehtykin!
__________________
1975 coupe 350cid ("L48") + 4sp
Project Blue flame / Bittersweet / Sweet and sour...

Ex 1999 FRC Z51, 6sp
Ex 2006 Coupe Z51, 6sp

Reply With Quote
  #6  
Old 20.03.2009, 20:12
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,925
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Quote:
Originally Posted by VetteMan
Tutulta hommalta näyttää Hyvä kun satulat oli siinä kunnossa että vain tiivisteiden vaihdolla selvisi.
Koitan muuten laittaa kuvan niistä takavakaajan linkeistä.

Tyrkkäsitkö muuten nuo satulatkin kiljupönttöön? Tuli vain mieleen että uskaltaisiko nekin käyttää pöntön kautta...
__________________
1975 coupe 350cid ("L48") + 4sp
Project Blue flame / Bittersweet / Sweet and sour...

Ex 1999 FRC Z51, 6sp
Ex 2006 Coupe Z51, 6sp

Reply With Quote
  #7  
Old 20.03.2009, 20:27
VetteMan's Avatar
VetteMan VetteMan is offline
President
 
Join Date: Jan 2004
Location: Jämsä
Posts: 4,607
VetteMan tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Finnshark
Tyrkkäsitkö muuten nuo satulatkin kiljupönttöön? Tuli vain mieleen että uskaltaisiko nekin käyttää pöntön kautta...
Kyllä nekin siellä kävi. Eihän tuo ruosteenpoisto tee syöpymiä, poistaa vaan ruosteen. Pöntössä kävi kaikki tukivarsissa olevat vanhat osat.
__________________
Corvette 2006 Convertible projekti, Corvette 1993 Convertible LT1, Corvette 1984 Coupe L83,
Corvette 1978 L-82 projekti, Corvette 1972 SBC Coupe, Corvette 1971 LS5 454

Reply With Quote
  #8  
Old 20.03.2009, 20:58
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,719
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Herranjestas, maailman ekat suorat tukivarret! Vannehopeeta niskaan ja sikafleksillä korjaat joi puslat niin joe maksaa niistä ebayssa tonnin - vähintään

Oikean suuntaista menoa (VBP kampetta tilalle)!
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #9  
Old 20.03.2009, 21:02
johny's Avatar
johny johny is offline
Aktivisti
 
Join Date: Oct 2008
Location: Cranelake, ezpoo
Posts: 638
johny on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by ToniH
Herranjestas, maailman ekat suorat tukivarret!
Mul ol kans mut nyt varmuuven vuoks vahvistin
__________________
Lyö päähän, siellä se vikakin on
Reply With Quote
  #10  
Old 20.03.2009, 21:02
VetteMan's Avatar
VetteMan VetteMan is offline
President
 
Join Date: Jan 2004
Location: Jämsä
Posts: 4,607
VetteMan tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by ToniH
Herranjestas, maailman ekat suorat tukivarret! Vannehopeeta niskaan ja sikafleksillä korjaat joi puslat niin joe maksaa niistä ebayssa tonnin - vähintään

Oikean suuntaista menoa (VBP kampetta tilalle)!
Onko noi yleensä siis mutkalla? Kummassakaan c3:sessa ei mulla ole mutkalla olleet. On myös ylimääräset suorat huonoilla puslilla.
__________________
Corvette 2006 Convertible projekti, Corvette 1993 Convertible LT1, Corvette 1984 Coupe L83,
Corvette 1978 L-82 projekti, Corvette 1972 SBC Coupe, Corvette 1971 LS5 454

Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 09:47.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.