FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Yleistä keskustelua
User Name
Password

Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne.

Reply

Thread Tools
Old 29.07.2009, 01:41
Mr Tena's Avatar
Mr Tena Mr Tena is offline
Vakiokävijä

Mr Tena on oikealla tiellä
Thumbs up Maalipinnan myllyttäminen

Moi!

Onko kokemusta moisesta, siis maalipinnan myllyttämisestä paremman kiillon saamiseksi.

Millaset välineet olisi hyvä olla?
Entäs kemikaalit?

Mistä tarvittavat tavarat on hyvä hankkia, jne.

Millainen on itse kiiloitustyö?
Mitä juttuja täytyy varoa, onko niitä?

Kerro ihmeessä, sillä tiedoista on varmasti suuri apu.

Tarkoituksena tehdä maalipannasta kiiltävä ...

Old 29.07.2009, 01:54
Q11's Avatar
Q11 Q11 is offline
Aktivisti

Q11 on oikealla tiellä
kunnon kone, mutta jos meinasit vain yhden auton myllyttää niin bilteman kone piisaa siihen hommaan hyvin (itse hain biltemasta ja hyvin toimii) itse olen käyttänyt fareclaa löytyy motonetistä kuin myös laikat. pienehköillä kierroksilla liikkeelle vaan. itse ku ensimmäistä kertaa tein niin kokeilin ensin toiseen pintaan minkälaista homma on. ja hommahan etenee siten että ensin päätät teetkö kuivana vai märkänä, märkänä homma paljon helpompaa. ja sitä tahnaa ei tartte tosiaankaan paljoa eli se pikkutuubi riittää jo pitkälle. voin huomenna pistää kuvalliset ohjeet miten loihditaan volvon konepeltiin uutta kiiltoa.

nimimerkillä: tein tätä vähän aikaan autoliikkeessä sijaismyllyttäjänä.
Reply With Quote
Old 29.07.2009, 02:05
ceevee's Avatar
ceevee ceevee is offline
Vakiokävijä

ceevee on oikealla tiellä
Mulla kokemusta vain pienillä pinnoilla. Pienikierroksinen kone ja maalipinnan laadun huomioon ottava aine. Itse olen pärjännyt ihan Autoglymin restore-aineella. Fareclahan on aina hiova eli sitä sen mukaan (numeroitu hionnan mukaan) kuinka vakava tuo maalipinta on.
Jos maalipinta on tosi himmeä niin tasainen työn tekeminen on tärkeää eli joka kohdasta yhtä paljon.
Kulmathan ne suurin ongelma on.

Last edited by ceevee : 29.07.2009 at 02:10.
Reply With Quote
Old 29.07.2009, 02:06
Corvette63's Avatar
Corvette63 Corvette63 is offline
Konkari

Corvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääCorvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Itse unohtaisin kaikki biltema baskat (paitsi se kopio cyclo on ihan jees ), motonet on kanssa vähän kyseenalainen paikka. Aineet Meguiarsilta, 3M:ltä, Prestalta ja Mirkalta.. Ihan käyttäjästä kii mitä tykkää käytellä.

Älä paina tarpeettoman kovaa konetta, mutta pidä hyvin kiinni, ettei lähde juoksentelemaan maalipinnalla. Muista oikean kokoinen laikka koneen backplatea varten ja liimata se suoraan, että masiina pysyy paremmin tasapainossa. Kannattaa arvioida hyvin tarkkaan miten karkeita kamoja käyttelet, villalaikat on yleensä vihonviimeisiä (ainakin jos multa kysytään) mustalle maalipinnalle. Vaahtomuovillakin saa pinnat paskaks, jos kone pääsee haukkaamaan.

Muista pitää kone kokoajan liikkeessä.

Kannattaa tosiaan kastella laikka vaikka lähdevedellä ennen myllyttämistä. Kastele laikka, pistä kierrokset täysille (mutta älä laske maalipinnalle) ja pyöräytä ylimääräset vodat pois. Sen jälkeen vaan tahnaa laikkaan ja cruisailemaan

Hyvin onnistunut myllytys on sellainen, kun ei ole saanut tehtyä pintaan myllytyksen aikana enempää vaurioita

Siinä tärkeimmät ohjeet.. Jos tuntuu liian vaikealta, niin kannattaa harkita ihan ammattimiestä fiksaajaksi.
Old 29.07.2009, 02:11
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is offline
Orange is the new Black

Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Corvette63
Jos tuntuu liian vaikealta, niin kannattaa harkita ihan ammattimiestä fiksaajaksi.

Itse henkilökohtaisesti en viitsisi yhden auton takia lähteä edes opettelemaan hommaa. Käytännössä rahaa menee melkein sama määrä ja hirveä vaiva. Ja jos homma kusee, vastuu on jonkun muun harteilla. Päteviä tekijöitä löytyy, eivät vaan ole (välttämättä) niitä halvimpia.

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams

Reply With Quote
Old 29.07.2009, 02:13
Corvette63's Avatar
Konkari

Corvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääCorvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by ceevee
Itse olen pärjännyt ihan Autoglymin restore-aineella.

Jos puhut siitä pinkistä kamasta niin se pitäis kieltää lailla!
Old 29.07.2009, 02:14
Q11's Avatar
Q11 Q11 is offline
Aktivisti

Q11 on oikealla tiellä
joo ite oon tosiaan käyttäny fareclaa mutta se olikin vain naarmujen ja muiden jälkien poistoon, töissä käytin paikan omia aineita eli prestaa tai autoglymiä riippuen minkälainen pinta. jos ei naarmuja niin hyvä vahaus zainolla tai jollain vastaavalla riittää mutta jos haluaa paremman niin koneella vaan, turhaa ei tartte arkailla ei se vaikeaa ole, mutta tummien pintojen kanssa pitää olla varovainen ettei pilaa maalipintaa. pelkässä kiillotuksessa ei tarvitse painaa konetta turhaan, vähän syvempien naarmujen poistossa sitten kovemmilla kierroksilla ja voi painaa konetta vähän, mutta kuitenkin kohtuuden rajoissa tämä edellyttää toki että konetta pitää liikuttaa vähän vilkkaammin. tosiaankin pistä huomenna kuvia tosta hommasta kun en ainakaan itse ole semmoisiin täällä törmännyt.
Reply With Quote
Old 29.07.2009, 02:16
Corvette63's Avatar
Konkari

Quote:
Originally Posted by Yorcci
Itse henkilökohtaisesti en viitsisi yhden auton takia lähteä edes opettelemaan hommaa. Käytännössä rahaa menee melkein sama määrä ja hirveä vaiva. Ja jos homma kusee, vastuu on jonkun muun harteilla. Päteviä tekijöitä löytyy, eivät vaan ole (välttämättä) niitä halvimpia.

Naulan kantaan..

Jos detailerin uraa harkitsee, niin mikä ettei, mutta kanntaa ostaa kerralla laadukkaat tarvikkeet!
Old 29.07.2009, 02:20
Corvette63's Avatar
Konkari

Quote:
Originally Posted by Q11
mutta tummien pintojen kanssa pitää olla varovainen ettei pilaa maalipintaa.

Kannattaa toki vaaleidenkin.. Hologrammin kuvat ja jääkiekkoraidan saa aikaiseksi aika helposti, jos on huolimaton.. Oli pinta ihan mikä vaan!

Quote:
pelkässä kiillotuksessa ei tarvitse painaa konetta turhaan, vähän syvempien naarmujen poistossa sitten kovemmilla kierroksilla ja voi painaa konetta vähän, mutta kuitenkin kohtuuden rajoissa

Kannattaa huomioidan myös maalipinnan (/lakka) kovuus ja paksuus. Ei tarvi ihan hulluna painaa kuitenkaan. Tehoa myllystä saa vaihtamalla kovempaa laikkaa ja tehokkaampaa ainetta. Jos on pehmeä laikka ja kova aine, niin tehoa ei tule vaikka kiekat oiskin kaakossa.
Old 29.07.2009, 02:21
ceevee's Avatar
ceevee ceevee is offline
Vakiokävijä

ceevee on oikealla tiellä
Corvette63:lle
Ei villalaikat pienissä pinnoissa ole ollenkaan huonot, mutta isoissa kaiketi sen keräämän kuonan takia vihonviimeisiä -> ne kun kerää kaiken sen p****n itseensä. Vaihtamalla usein voisi auttaa -> lisää kustannuksia.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools

Posting Rules