FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Yleistä keskustelua
User Name
Password

Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21.12.2009, 10:53
Pekka Berkeles's Avatar
Pekka Berkeles Pekka Berkeles is offline
Kauhavan ruma vallesmanni
 
Join Date: Apr 2006
Location: Kauhava, Etelä-Pohojammaa
Posts: 7,055
Pekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura about
LSx: lyhyt oppimäärä polttoaineensuuttimista ja GM:n boksista

Suosittelen luettavaksi jos LSx:n suuttimia vaihdatte ja käytätte GM:n omaa boksia:

http://finnshark.com/forum/showthrea...311#post281311
__________________
***

GM LS-moottorien ahdinasennukset, vapariviritykset, säädöt sekä dynomittaukset

Myös vianetsinnät sekä huollot C5/C6 Corveteille

Soita 0400 358 238

www.autokorjaamovirta.fi

***
Reply With Quote
  #2  
Old 21.12.2009, 12:28
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Montreal
Posts: 4,937
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Tämä on erittäin hyvää lukemista kaikille C5:a viritteleville! Kiitoksia Pekka!
__________________
1975 coupe 350cid ("L48") + 4sp
2006 coupe Z51, LS-2 + 6sp

Ex 1999 FRC Z51, LS-1 + 6sp

Reply With Quote
  #3  
Old 21.12.2009, 16:04
TOMAS's Avatar
TOMAS TOMAS is offline
Ihmeellinen Viheltäjä
 
Join Date: Jul 2009
Location: Kouvola / Qsamo
Posts: 2,249
TOMAS on oikealla tiellä
Kyllä on Pekka tehnyt todellista pioneerityötä.

Edes kaikissa hinhalta tulevissa autoissa softa ei toimi oikein, sitä vaan kaikki ei tiedosta. Ihmetellään vaan miks tää köhii määrätyllä kaasulla ??

Itte törmäsin samaan ongelmaan yhden käyttikseni kansa, aivan uusi auto ja ei vaan oikein mielestäni toiminut !!

Valitin huollossa että ei vastaa kaasuun määrätyillä kierroksilla.. sanoivat että se on vaan ominaisuus.. mutta sitten kun tuli uusi ohjelmapäivitys niin kaikki murheet oli ohi !!
Huollossa kertoi toinen huoltomies, että on ollut ruiskun kartoissa ongelmia!! No, sitä mieltähän minäkin olin..

Sama juttu, yhdessä mun kelkassa, toista talvea painittu ongelman kanssa..
Ei kerkee saamaan vesihanaa kiinni vaikka miten muija huutaa!!

Täyskaasu kiihdytyksessä toimii kun junan vessa, mutta kun himmaat kaasua ja sitten taas hanaa, niin booo vain kuuluu ennen kun lähtee !!

Ekaks maahantuoja ilmoitti että sehän on kilpakelkka ja sillä kuuluu ajaa "sinkki" suorana !!
Meni kaks viikkoa, maahantuoja käski laittamaan bensatankkiin 2-t öljyä 3%, kaiken varalta, softa kuulemma "saattaa" lasken seokset liian laihalle jossain vaiheessa.. estää kuulemma mahdollista koneen kiinnileikkausta..
Ja taas ruiskukoneissa, EI saisi laittaa öljyä tankkiin!! Muodostaa kalvon suuttimiin.
2 kertaa leipo kone kiinni ongelmien takia..

Tehdas on muutellut bensakarttoja viimetalven aikana 6 kertaa, aina pitäis olla kunnossa, itte muuteltu varmaan toiset 16 kertaa..mutta ei vörki..

Maahantuoja ilmoitti keväällä että tähän kyseiseen malliin tehdään mutoksia takuuna kesän aikana, ja sit ongelmat on poissa!! Softan päivitys, uudet männät, kannet, änkkärit ja ruiskun suuttimet vaihtoi maahantuoja takuuna.. Jos osas vaatia vaihtamaan !!

Jee, hienoa, kuvittelin.. Tässä pari päivää testailut.. oireet on poissa mutta nyt käytettävä kierrosalue on aivan olematon !! Siis vieläkään ei toimi..

Tonen kelkka, jossa mulla on kaasarikone, muuten periaatteesa sama lohko kun tossa ruiskuvehkeessä, toimii "koko" kierrosalueen tosi hyvin.. ( jos nyt kireessä 2-t koneessa voi puhua kierrosalueesta ).

Sorry, tää meni vähän offtopic, mutta voin kuvitella sen työn jonka Pekka on joutunut tekemään, hattua pitää nostaa!! Kun tähän ei edes pysty kaikki koneiden komponenttien valmistajat!!

Saas nähdä miten vette toimii keväällä muutoksien jälkeen, mikähän rumba on edessä ??

--
__________________
LSx
345 hp
Pappamaatti


We're Going Green
Reply With Quote
  #4  
Old 30.12.2009, 14:23
zz-2's Avatar
zz-2 zz-2 is offline
Kotikommunisti
 
Join Date: Aug 2004
Location: Kommuuni
Posts: 1,803
zz-2 voi vain toivoa parantuvansa pahoista tavoistaan
Quote:
Originally Posted by Pekka Berkeles
Suosittelen luettavaksi jos LSx:n suuttimia vaihdatte ja käytätte GM:n omaa boksia:

http://finnshark.com/forum/showthrea...311#post281311
Lueskelin linkiä ja tämä kiinnitti huomioni:
>Mutta esimerkiksi suuttimen minimiaukioloaika oli aiemmin 1300 mikrosekuntia kun oikea arvo on 800 mikrosekuntia>
Montako astetta mahtaa kampiakseli pyörähtää tuon 800 mikrosekunnin aikana jos koneen käyntinopeus on 600 1/min?
En saanut järkevää tulosta, ylläri ylläri. Paljonko muut saa?? Omaa tulostani en viiti laittaa sillä se oli aka utopia mielestäni.
Reply With Quote
  #5  
Old 30.12.2009, 14:47
Pekka Berkeles's Avatar
Pekka Berkeles Pekka Berkeles is offline
Kauhavan ruma vallesmanni
 
Join Date: Apr 2006
Location: Kauhava, Etelä-Pohojammaa
Posts: 7,055
Pekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura about
Quote:
Originally Posted by zz-2
Lueskelin linkiä ja tämä kiinnitti huomioni:
>Mutta esimerkiksi suuttimen minimiaukioloaika oli aiemmin 1300 mikrosekuntia kun oikea arvo on 800 mikrosekuntia>
Montako astetta mahtaa kampiakseli pyörähtää tuon 800 mikrosekunnin aikana jos koneen käyntinopeus on 600 1/min?
En saanut järkevää tulosta, ylläri ylläri. Paljonko muut saa?? Omaa tulostani en viiti laittaa sillä se oli aka utopia mielestäni.
Vajaa kolme astetta.

Ei aavistustakaan menikö oikein.
__________________
***

GM LS-moottorien ahdinasennukset, vapariviritykset, säädöt sekä dynomittaukset

Myös vianetsinnät sekä huollot C5/C6 Corveteille

Soita 0400 358 238

www.autokorjaamovirta.fi

***
Reply With Quote
  #6  
Old 30.12.2009, 14:58
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire
 
Join Date: Apr 2004
Location: Deep south
Posts: 7,433
Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
2.88 astetta sain minäkin. Mukavan lyhyt pätkä kyllä.
Reply With Quote
  #7  
Old 30.12.2009, 15:08
Teme_76's Avatar
Teme_76 Teme_76 is offline
Aktivisti
 
Join Date: Feb 2005
Location: Lahti
Posts: 926
Teme_76 on oikealla tiellä
Tuolla C4 osastolla jo aihetta vähän sivusinkin, joten häiriköidään nyt myös tässä topicissa. Mistä ootte kaivanu niitä suuttimien dataa? Virtaukset, resistanssit yms. löytyy kyllä vielä, mutta mistä muut?
__________________
-89 and it's alive!!!!
Reply With Quote
  #8  
Old 30.12.2009, 15:43
zz-2's Avatar
zz-2 zz-2 is offline
Kotikommunisti
 
Join Date: Aug 2004
Location: Kommuuni
Posts: 1,803
zz-2 voi vain toivoa parantuvansa pahoista tavoistaan
Quote:
Originally Posted by Macho
2.88 astetta sain minäkin. Mukavan lyhyt pätkä kyllä.
Kyllä se varmaan noin on. Olikin mikro sana vähän hakusessa. Ihmekös vähän tulos oli mitä oli.
Reply With Quote
Old 30.12.2009, 16:11
parpato
This message has been deleted by parpato. Reason: ei tarttunu liite
  #9  
Old 30.12.2009, 16:16
parpato's Avatar
parpato parpato is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Mar 2007
Location: Poronhoitoalue
Posts: 145
parpato on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Pekka Berkeles
Suosittelen luettavaksi jos LSx:n suuttimia vaihdatte ja käytätte GM:n omaa boksia:

http://finnshark.com/forum/showthrea...311#post281311

Lyhyt oppimäärä perussäädöistä jos joku tarttee tai on muuten kiinnostunut aiheesta

http://michigansnowmobiler.com/hptun...s%20rev2 .pdf
Reply With Quote
  #10  
Old 30.12.2009, 18:39
Pekka Berkeles's Avatar
Pekka Berkeles Pekka Berkeles is offline
Kauhavan ruma vallesmanni
 
Join Date: Apr 2006
Location: Kauhava, Etelä-Pohojammaa
Posts: 7,055
Pekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura about
Quote:
Originally Posted by Teme_76
Tuolla C4 osastolla jo aihetta vähän sivusinkin, joten häiriköidään nyt myös tässä topicissa. Mistä ootte kaivanu niitä suuttimien dataa? Virtaukset, resistanssit yms. löytyy kyllä vielä, mutta mistä muut?
C5:n tapauksessa on muutama lähde:

- ahdinsatsien mukana tulevat säädöt
- GM:n omat vakioparametrit eri LSx:lle
- Mastercard, Visa tai American Express + hovivirittäjä tai muuten vaan alan guru
- joku ropellihattu

Pelkällä Googlella ei oikein irtoa. Tiedä sitten miksi, olisiko rahanarvoista tietoa ja siksi piilossa.

Mitäs parametreja muuten C4:n tietsikassa onkaan suuttimille?
__________________
***

GM LS-moottorien ahdinasennukset, vapariviritykset, säädöt sekä dynomittaukset

Myös vianetsinnät sekä huollot C5/C6 Corveteille

Soita 0400 358 238

www.autokorjaamovirta.fi

***
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:05.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.