#1
|
||||
|
||||
Kierroslukumittari (mallia StarTrek) ei vörki
Jeba. Ei ole mulla vetessä toiminut digitaalinen kierroslukumittari koskaan jotenka jotain rundikelloa siihen pitäis saada. Viimeksi kun asiaa tutkailin niin hokasin että kiekkamittarin signaalipiuha oli "uusittu" eli vedetty virranjakajalta erillinen johto mittarille. Eikös siinä signaalipiuhassa pitäis olla joku suodatin välissä, muistelen näin, ja epäilenpä ettei tuon "uuden" johdon vetäjä ole asiasta mitään tiennyt. Itse näyttö on kyllä kunnossa mutta kierrosluvut ei nävy eli mittari näyttää nollaa.
Asiaan...voiko tuohon virranjakajan lähtöön kytkeä suoraan jonkin toisen kiekkamittarin jotta vois testata lähteekö sitä sinkkua ollenkaan kannelta? Ja toisaalta jos en saa tuota korjautettua niin laitan viisarimittarin kierroksille kunhan löydän jostain edullisen ja siistin kiekkamittarin joka käypi 8-pyttyselle koneelle, noi halpismittarit joita olen katellu ei käy ku 4,5 & 6-sylinterisille. |
#2
|
||||
|
||||
Alkuperäinen mittari vaati sen tach filterin, ei muuten toimi. Tietysti voi olla mittaristokin rikki Omassani temppuilee satunnaisesti yläkierroksilla, ilmenee usein moottoritilan pesun jälkeen.
Netistä löysin ohjeen jolla saa tehtyä itse tach filterin, pari vastusta ja kondensaattori. Osat jo hommattu mutta en ole testannut.
__________________
Corvette 2006 Convertible projekti, Corvette 1993 Convertible LT1, Corvette 1984 Coupe L83,
Corvette 1978 L-82 projekti, Corvette 1972 SBC Coupe, Corvette 1971 LS5 454 |
#3
|
||||
|
||||
Taikka sitten orgistyyliin:
__________________
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count |
#4
|
||||
|
||||
Tuo olikin uusi kuva mulle nyt se on arkistoitu minullakin
Ilmeisesti tuo laittamani on jonkun "noin" arvoilla tekemä filtteri. Tuo näyttäisi sellaselta kuvalta että varmaan toimii
__________________
Corvette 2006 Convertible projekti, Corvette 1993 Convertible LT1, Corvette 1984 Coupe L83,
Corvette 1978 L-82 projekti, Corvette 1972 SBC Coupe, Corvette 1971 LS5 454 |
#5
|
||||
|
||||
No en usko että ton kanssa on niin nuukaa, varmasti toimii tuo toinenkin malli. Joillakin toimii myös kokonaan ilman, mutta parempi sen siellä varmastikin on olla.
__________________
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
Joo ei se rikkinäisellä filtterillä toimi, mutta ei toimi välttämättä kaikilla ilmankaan, rpm lukema voi alkaa pomppimaan edes takas. Tuo ei pelkästään toimi virtapiikkisuojana vaan myös häiriönpoistajana.
__________________
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count |
#8
|
||||
|
||||
Se suodattaa häiriöt jakajalta tulevasta kierroslukupulssista. Joskus kokeilin ilman filtteriä, niin kierrokset mittarissa hyppivät edestakaisin ja yläkierroksilla putoaa nollaan.
__________________
Corvette 2006 Convertible projekti, Corvette 1993 Convertible LT1, Corvette 1984 Coupe L83,
Corvette 1978 L-82 projekti, Corvette 1972 SBC Coupe, Corvette 1971 LS5 454 |
#9
|
||||
|
||||
Hyvä juttu, tieto lisääntyy taas.
|
#10
|
||||
|
||||
Hyvää tietoa on tullutkin mutta vielä askarruttaa nämä pari muuta kyssäriä:
- voiko tuohon virranjakajan lähtöön kytkeä suoraan jonkin toisen kiekkamittarin jotta vois testata lähteekö sitä sinkkua ollenkaan kannelta? - edullinen ja siisti kiekkamittari joka käypi 8-pyttyselle koneelle?
__________________
-- (MYYTY: Chevrolet Corvette C4 Coupe 1986) Saab 9-3 Aero Convertible 2.0T A Stage 1 MY2001 Saab 9-5 SportCombi 2.0t Vector Business A Stage 1 MY2007 |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|