FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10.05.2005, 13:47
akema's Avatar
akema akema is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2004
Location: Ii / Oulu
Posts: 354
akema on oikealla tiellä
Kierroslukumittari (mallia StarTrek) ei vörki

Jeba. Ei ole mulla vetessä toiminut digitaalinen kierroslukumittari koskaan jotenka jotain rundikelloa siihen pitäis saada. Viimeksi kun asiaa tutkailin niin hokasin että kiekkamittarin signaalipiuha oli "uusittu" eli vedetty virranjakajalta erillinen johto mittarille. Eikös siinä signaalipiuhassa pitäis olla joku suodatin välissä, muistelen näin, ja epäilenpä ettei tuon "uuden" johdon vetäjä ole asiasta mitään tiennyt. Itse näyttö on kyllä kunnossa mutta kierrosluvut ei nävy eli mittari näyttää nollaa.

Asiaan...voiko tuohon virranjakajan lähtöön kytkeä suoraan jonkin toisen kiekkamittarin jotta vois testata lähteekö sitä sinkkua ollenkaan kannelta?

Ja toisaalta jos en saa tuota korjautettua niin laitan viisarimittarin kierroksille kunhan löydän jostain edullisen ja siistin kiekkamittarin joka käypi 8-pyttyselle koneelle, noi halpismittarit joita olen katellu ei käy ku 4,5 & 6-sylinterisille.
Reply With Quote
  #2  
Old 10.05.2005, 20:03
VetteMan's Avatar
VetteMan VetteMan is online now
President
 
Join Date: Jan 2004
Location: Jämsä
Posts: 4,522
VetteMan tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Alkuperäinen mittari vaati sen tach filterin, ei muuten toimi. Tietysti voi olla mittaristokin rikki Omassani temppuilee satunnaisesti yläkierroksilla, ilmenee usein moottoritilan pesun jälkeen.
Netistä löysin ohjeen jolla saa tehtyä itse tach filterin, pari vastusta ja kondensaattori. Osat jo hommattu mutta en ole testannut.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	tachfilter.gif
Views:	985
Size:	543 Bytes
ID:	64  
__________________
Corvette 2006 Convertible projekti, Corvette 1993 Convertible LT1, Corvette 1984 Coupe L83,
Corvette 1978 L-82 projekti, Corvette 1972 SBC Coupe, Corvette 1971 LS5 454

Reply With Quote
  #3  
Old 10.05.2005, 21:34
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire
 
Join Date: Apr 2004
Location: insideDeepSouth
Posts: 8,011
Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Taikka sitten orgistyyliin:

__________________
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count
Reply With Quote
  #4  
Old 10.05.2005, 22:43
VetteMan's Avatar
VetteMan VetteMan is online now
President
 
Join Date: Jan 2004
Location: Jämsä
Posts: 4,522
VetteMan tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Tuo olikin uusi kuva mulle nyt se on arkistoitu minullakin
Ilmeisesti tuo laittamani on jonkun "noin" arvoilla tekemä filtteri. Tuo näyttäisi sellaselta kuvalta että varmaan toimii
__________________
Corvette 2006 Convertible projekti, Corvette 1993 Convertible LT1, Corvette 1984 Coupe L83,
Corvette 1978 L-82 projekti, Corvette 1972 SBC Coupe, Corvette 1971 LS5 454

Reply With Quote
  #5  
Old 10.05.2005, 22:49
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire
 
Join Date: Apr 2004
Location: insideDeepSouth
Posts: 8,011
Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
No en usko että ton kanssa on niin nuukaa, varmasti toimii tuo toinenkin malli. Joillakin toimii myös kokonaan ilman, mutta parempi sen siellä varmastikin on olla.
__________________
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count
Reply With Quote
  #6  
Old 11.05.2005, 06:13
zz-2's Avatar
zz-2 zz-2 is offline
Kotikommunisti
 
Join Date: Aug 2004
Location: Kommuuni
Posts: 1,807
zz-2 voi vain toivoa parantuvansa pahoista tavoistaan
Quote:
Originally Posted by Macho
Joillakin toimii myös kokonaan ilman, mutta parempi sen siellä varmastikin on olla.
Oottekos miettiny mitä varten se tach filtteri siellä on. Käsittääkseni se on jokin "virtapiikki suoja". En tosiaankaan oo sähkömies mutta jos noin niin ei sitä koko mutikkaa edes tarvita. Niin kuin ei sulakkeitakaan että joku laite toimis. Mutta jos sulakkeen otat pois niin ei toimi niinkun ei rikkonaisella filtterilläkään. Mutta en ole sitäkään mieltä että sulakkeet kannattaa nyppiä pois tai "ohittaa" toi filtteri.
Reply With Quote
  #7  
Old 11.05.2005, 08:20
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire
 
Join Date: Apr 2004
Location: insideDeepSouth
Posts: 8,011
Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Joo ei se rikkinäisellä filtterillä toimi, mutta ei toimi välttämättä kaikilla ilmankaan, rpm lukema voi alkaa pomppimaan edes takas. Tuo ei pelkästään toimi virtapiikkisuojana vaan myös häiriönpoistajana.
__________________
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count
Reply With Quote
  #8  
Old 11.05.2005, 08:57
VetteMan's Avatar
VetteMan VetteMan is online now
President
 
Join Date: Jan 2004
Location: Jämsä
Posts: 4,522
VetteMan tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Se suodattaa häiriöt jakajalta tulevasta kierroslukupulssista. Joskus kokeilin ilman filtteriä, niin kierrokset mittarissa hyppivät edestakaisin ja yläkierroksilla putoaa nollaan.
__________________
Corvette 2006 Convertible projekti, Corvette 1993 Convertible LT1, Corvette 1984 Coupe L83,
Corvette 1978 L-82 projekti, Corvette 1972 SBC Coupe, Corvette 1971 LS5 454

Reply With Quote
  #9  
Old 11.05.2005, 13:06
zz-2's Avatar
zz-2 zz-2 is offline
Kotikommunisti
 
Join Date: Aug 2004
Location: Kommuuni
Posts: 1,807
zz-2 voi vain toivoa parantuvansa pahoista tavoistaan
Hyvä juttu, tieto lisääntyy taas.
Reply With Quote
  #10  
Old 18.05.2005, 13:00
akema's Avatar
akema akema is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2004
Location: Ii / Oulu
Posts: 354
akema on oikealla tiellä
Hyvää tietoa on tullutkin mutta vielä askarruttaa nämä pari muuta kyssäriä:

- voiko tuohon virranjakajan lähtöön kytkeä suoraan jonkin toisen kiekkamittarin jotta vois testata lähteekö sitä sinkkua ollenkaan kannelta?

- edullinen ja siisti kiekkamittari joka käypi 8-pyttyselle koneelle?
__________________
--
(MYYTY: Chevrolet Corvette C4 Coupe 1986)
Saab 9-3 Aero Convertible 2.0T A Stage 1 MY2001
Saab 9-5 SportCombi 2.0t Vector Business A Stage 1 MY2007
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:08.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.