#1
|
||||
|
||||
valomuutokset -92 lt
Autossani on parkit ajovaloumpioissa ja kytketty niin, että valoläpät loikkaa pystyyn kun laittaa parkit päälle. Tarkoitukseni on laittaa parkit vilkkujen kanssa alas. Miten johdatuksia pitää muuttaa, jotta ajovaloläpät nousisivat ylös vasta kun ajovalot kytketään päälle??
Sumaritkin autossa saa palamaan vain jos ajovalot on päällä. Miten johdatuksia pitäisi niiden osalta muuttaa, jotta ne saisi palamaan myös parkkien kanssa? |
#2
|
||||
|
||||
Suosittelen tehdasmanuaalin hankkimista. Sen jälkeen tarvii vain tervettä järkeä.
__________________
Camaro Z28 IROC-Z 1986, 350 TPI+TH700 ex Corvette 1995, 350 LT4 supercharged+ZF S6-40 ex Camaro Z28 1998, 346 LS1+Tremec T-56 ex Camaro SS 2010, 376 LS3+Tremec TR-6060 Pontiac Trans Am 1973, 440 BBC+Tremec TKO-600 Kawasaki Ninja 2000, ZX12R |
#3
|
||||
|
||||
Osaako kukaan kertoa sellaista pajaa Uudellamaalla, jossa ko sähkötyöt olisi tuttuja ja ei menisi aika ihmettelyyn ja opiskeluun?
|
#4
|
||||
|
||||
Mulla oli kytkentä siten, että parkeilla nousi lamput ylös. Aikani istuin etufillarin päällä ja tutkin niin huomasin, että siitä lamppujen liittimestä missä on useampia johtoja oli katkaistu keltainen johto ja vedetty suoraan parkeille umpioon. Irrotin sen jälkiasennusjohdon ja liitin keltaisen yhteen niin luukut ei nouse parkeilla ja sumarit toimii parkkien kanssa.
__________________
avo C5 ----------------------------------- Ex- 72 avo 350 aut. Ex- 93 avo 350 aut. Ex- 68 coupe 509 & Tremec TKO600 Ex- 92 avo 350 aut. Ex- 68 avo 427 man. Ex- 86 avo 350 aut. Ex- 89 HG 883 Sportster Hugger Ex- 74 Pontiac FB 455 |
#5
|
||||
|
||||
No joo, niihän se oli tehty munkin autoon saksan maalla. Muutos takaisin kesti tasan 2 minuuttia. Kiitos hyvästä vinkistä.
|
#6
|
||||
|
||||
Joo kuten myös tällä Suomen maassa.
Kiitos vinkistä, olin jo pitkään miettinyt, erillisen katkaisimen asennusta jonnekin sopivasti piiloon, joka estäisi luukkujen kääntymisen parkeilla. Onko muuten kokemusta, mihin kannattaisi laittaa alas parkit, että menee myös katsastuksesta läpi?
__________________
Corvette Convertible 1990 "Don't fear risks, ride them" |
#7
|
||||
|
||||
Ainut täysin varma on keltainen vilkku ja kirkas parkki. Käytännössä vaatisi erillisen kirkkaan parkkipolttimon+kannan laittamista etuvilkkuun , mikä on suht helppo toteuttaa. Itselle kytkin kyllä nyt läppämuutoksen yhteydessä tehtaan keltainen vilkku ja parkki yhdistelmän takaisin toimintaan.
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Näin minullakin oli vielä vähän aikaa sitten Varaudu yli-innoikkaisiin sinitakkeihin / katsastusmiehiin, saattavat mätkäistä tiellä lisäkustannuksia tai laittaa auton jopa käyttökieltoon. Nm. Kokemusta on. Taidan joku päivä skannata merkinnät tänne ja lakipykälät, joita rikkoivat.
__________________
Corvette Convertible 1990 "Don't fear risks, ride them" |
#9
|
||||
|
||||
Toki näin voi käydä. Edellisellä autossani oli keltaiset 5 tkm eikä poliisit niihin tien päällä puuttuneet. Keltaisen kaksilanka polttimon tilalle voi tietysti vaihtaa kirkkaan, joka ei kai määräysten mukaan ole sekään oikein, mutta ei kiinnitä niin paljon huomiota.
|
#10
|
||||
|
||||
Minulla oli vuodesta 2001 ja käsittääkseni myös edellisellä omistajalla (kytkennöistä päätellen). Meni hyvin katsastuksistakin läpi, mutta tuntuu, että näitä asioita on teroitettu poliiseille sekä katsastusmiehille.
PS. Asiasta käytiin keskustelua keväällä, juuri valoihin liittyen, sieltä löytyy lisää vinkkejä.
__________________
Corvette Convertible 1990 "Don't fear risks, ride them" |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|