FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01.06.2005, 21:42
jsu's Avatar
jsu jsu is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Jun 2005
Location: Tuusula
Posts: 81
jsu on oikealla tiellä
valomuutokset -92 lt

Autossani on parkit ajovaloumpioissa ja kytketty niin, että valoläpät loikkaa pystyyn kun laittaa parkit päälle. Tarkoitukseni on laittaa parkit vilkkujen kanssa alas. Miten johdatuksia pitää muuttaa, jotta ajovaloläpät nousisivat ylös vasta kun ajovalot kytketään päälle??
Sumaritkin autossa saa palamaan vain jos ajovalot on päällä. Miten johdatuksia pitäisi niiden osalta muuttaa, jotta ne saisi palamaan myös parkkien kanssa?
Reply With Quote
  #2  
Old 02.06.2005, 19:01
LT-1's Avatar
LT-1 LT-1 is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,762
LT-1 on oikealla tiellä
Suosittelen tehdasmanuaalin hankkimista. Sen jälkeen tarvii vain tervettä järkeä.
__________________
Camaro Z28 IROC-Z 1986, 350 TPI+TH700 ex
Corvette 1995, 350 LT4 supercharged+ZF S6-40 ex
Camaro Z28 1998, 346 LS1+Tremec T-56 ex
Camaro SS 2010, 376 LS3+Tremec TR-6060
Pontiac Trans Am 1973, 440 BBC+Tremec TKO-600
Kawasaki Ninja 2000, ZX12R
Reply With Quote
  #3  
Old 06.06.2005, 19:55
jsu's Avatar
jsu jsu is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Jun 2005
Location: Tuusula
Posts: 81
jsu on oikealla tiellä
Osaako kukaan kertoa sellaista pajaa Uudellamaalla, jossa ko sähkötyöt olisi tuttuja ja ei menisi aika ihmettelyyn ja opiskeluun?
Reply With Quote
  #4  
Old 06.06.2005, 20:10
TCC's Avatar
TCC TCC is offline
<
 
Join Date: Jan 2004
Location: Espoo
Posts: 1,456
TCC on oikealla tiellä
Mulla oli kytkentä siten, että parkeilla nousi lamput ylös. Aikani istuin etufillarin päällä ja tutkin niin huomasin, että siitä lamppujen liittimestä missä on useampia johtoja oli katkaistu keltainen johto ja vedetty suoraan parkeille umpioon. Irrotin sen jälkiasennusjohdon ja liitin keltaisen yhteen niin luukut ei nouse parkeilla ja sumarit toimii parkkien kanssa.
__________________
avo C5
-----------------------------------
Ex- 72 avo 350 aut.
Ex- 93 avo 350 aut.
Ex- 68 coupe 509 & Tremec TKO600
Ex- 92 avo 350 aut.
Ex- 68 avo 427 man.
Ex- 86 avo 350 aut.

Ex- 89 HG 883 Sportster Hugger

Ex- 74 Pontiac FB 455
Reply With Quote
  #5  
Old 09.06.2005, 15:58
jsu's Avatar
jsu jsu is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Jun 2005
Location: Tuusula
Posts: 81
jsu on oikealla tiellä
No joo, niihän se oli tehty munkin autoon saksan maalla. Muutos takaisin kesti tasan 2 minuuttia. Kiitos hyvästä vinkistä.
Reply With Quote
  #6  
Old 09.06.2005, 18:59
Dalton's Avatar
Dalton Dalton is offline
Konkari
 
Join Date: Sep 2004
Location: Uusimaa
Posts: 1,626
Dalton on oikealla tiellä
Joo kuten myös tällä Suomen maassa.
Kiitos vinkistä, olin jo pitkään miettinyt, erillisen
katkaisimen asennusta jonnekin sopivasti piiloon,
joka estäisi luukkujen kääntymisen parkeilla.

Onko muuten kokemusta, mihin kannattaisi laittaa alas
parkit, että menee myös katsastuksesta läpi?
__________________
Corvette Convertible 1990

"Don't fear risks, ride them"
Reply With Quote
  #7  
Old 09.06.2005, 20:11
jsu's Avatar
jsu jsu is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Jun 2005
Location: Tuusula
Posts: 81
jsu on oikealla tiellä
Ainut täysin varma on keltainen vilkku ja kirkas parkki. Käytännössä vaatisi erillisen kirkkaan parkkipolttimon+kannan laittamista etuvilkkuun , mikä on suht helppo toteuttaa. Itselle kytkin kyllä nyt läppämuutoksen yhteydessä tehtaan keltainen vilkku ja parkki yhdistelmän takaisin toimintaan.
Reply With Quote
  #8  
Old 09.06.2005, 20:21
Dalton's Avatar
Dalton Dalton is offline
Konkari
 
Join Date: Sep 2004
Location: Uusimaa
Posts: 1,626
Dalton on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by jsu
Ainut täysin varma on keltainen vilkku ja kirkas parkki. Käytännössä vaatisi erillisen kirkkaan parkkipolttimon+kannan laittamista etuvilkkuun , mikä on suht helppo toteuttaa. Itselle kytkin kyllä nyt läppämuutoksen yhteydessä tehtaan keltainen vilkku ja parkki yhdistelmän takaisin toimintaan.

Näin minullakin oli vielä vähän aikaa sitten
Varaudu yli-innoikkaisiin sinitakkeihin / katsastusmiehiin,
saattavat mätkäistä tiellä lisäkustannuksia tai laittaa auton
jopa käyttökieltoon.

Nm. Kokemusta on.
Taidan joku päivä skannata merkinnät tänne ja lakipykälät, joita rikkoivat.
__________________
Corvette Convertible 1990

"Don't fear risks, ride them"
Reply With Quote
  #9  
Old 09.06.2005, 20:39
jsu's Avatar
jsu jsu is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Jun 2005
Location: Tuusula
Posts: 81
jsu on oikealla tiellä
Toki näin voi käydä. Edellisellä autossani oli keltaiset 5 tkm eikä poliisit niihin tien päällä puuttuneet. Keltaisen kaksilanka polttimon tilalle voi tietysti vaihtaa kirkkaan, joka ei kai määräysten mukaan ole sekään oikein, mutta ei kiinnitä niin paljon huomiota.
Reply With Quote
  #10  
Old 09.06.2005, 21:00
Dalton's Avatar
Dalton Dalton is offline
Konkari
 
Join Date: Sep 2004
Location: Uusimaa
Posts: 1,626
Dalton on oikealla tiellä
Minulla oli vuodesta 2001 ja käsittääkseni myös edellisellä omistajalla (kytkennöistä päätellen). Meni hyvin katsastuksistakin läpi, mutta tuntuu, että näitä asioita on teroitettu poliiseille sekä katsastusmiehille.

PS. Asiasta käytiin keskustelua keväällä, juuri valoihin liittyen, sieltä löytyy lisää vinkkejä.
__________________
Corvette Convertible 1990

"Don't fear risks, ride them"
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:38.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.