FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16.06.2005, 10:07
Teme_76's Avatar
Teme_76 Teme_76 is offline
Aktivisti
 
Join Date: Feb 2005
Location: Lahti
Posts: 915
Teme_76 on oikealla tiellä
Ahtaminen <-> Vähäpäästöisyys

Onko kukaan asentanu näitä "50 state street legal" ahdinsarjoja? Lähinnä sen puolesta kiinnostaa et onko kuinkakin suuri itku ja hammasten kiristys saada päästöt alle sen maagisen rajan?

Sporttiautosta ainakin pitäis saada paperit päästöjen laillisuudesta (prochargerin sarja), ettei tarvi VTT:n ovea mennä koputtelemaan.

Ja tietty kiinnostaa se, et kuinka hyvin pitää paikkansa nää mainosten "bolt on" tekstit. Ruttuahan tossa pitäis olla 9.5:1, joten ei siihen KAI kauheesti kärsi ahtoa laittaa ilman puristuksen tiputusta.
Reply With Quote
  #2  
Old 16.06.2005, 10:37
MS's Avatar
MS MS is offline
Projekti
 
Join Date: Sep 2004
Location: Rundilla
Posts: 1,797
MS on oikealla tiellä
Kohta tiedetään miten asia on. Olen juuri hankkinut kyseisen ahdinsarjan ja kohta pitäis asennushommat aloittaa. Palikoita katsellessa ei asentaminen kummoiselta hommalta tuntunut. Kiinnikkeet ja muut asennustarvikkeet ainakin tuntuisivat olevan melko hyvin mukana. Katsotaan sitten miten käy päästöjen. Ilmapumppu+EGR ja muitakin nippeleitä täytyy raksia pois.
__________________
Yes Corvette
Älä yritä väkisin . . .
hanki suurempi vasara
Reply With Quote
  #3  
Old 16.06.2005, 11:11
MikkoM's Avatar
MikkoM MikkoM is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Location: Keski-pohjanmaa
Posts: 6,421
MikkoM on oikealla tiellä
Send a message via MSN to MikkoM
Quote:
Originally Posted by MS
Kohta tiedetään miten asia on. Olen juuri hankkinut kyseisen ahdinsarjan ja kohta pitäis asennushommat aloittaa. Palikoita katsellessa ei asentaminen kummoiselta hommalta tuntunut. Kiinnikkeet ja muut asennustarvikkeet ainakin tuntuisivat olevan melko hyvin mukana. Katsotaan sitten miten käy päästöjen. Ilmapumppu+EGR ja muitakin nippeleitä täytyy raksia pois.

Tuohan kuullostaa mielenkiintoiselta. Ilmoittelehan miten käy
__________________
1985 Corvette
Reply With Quote
  #4  
Old 16.06.2005, 11:32
MS's Avatar
MS MS is offline
Projekti
 
Join Date: Sep 2004
Location: Rundilla
Posts: 1,797
MS on oikealla tiellä
Kyllähän tässä mieli pysyy virkeänä. Olen saanut jo - ja saan vielä hyviä ohjeita kaverilta ahtamisesta. Olisi kuitenkin kiva kuulla muidenkin kokemuksista moisesta projektista ja saavutetuista tuloksista.
Kunhan ei mennä perinteisellä kaavalla, eli viritys on onnistunut kun teho ei laske kuin 15%.
__________________
Yes Corvette
Älä yritä väkisin . . .
hanki suurempi vasara
Reply With Quote
  #5  
Old 16.06.2005, 11:49
MikkoM's Avatar
MikkoM MikkoM is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Location: Keski-pohjanmaa
Posts: 6,421
MikkoM on oikealla tiellä
Send a message via MSN to MikkoM
MS: Onko "ZR-1 projekti" pantu jäihin toistaiseksi
__________________
1985 Corvette
Reply With Quote
  #6  
Old 16.06.2005, 12:09
Teme_76's Avatar
Teme_76 Teme_76 is offline
Aktivisti
 
Join Date: Feb 2005
Location: Lahti
Posts: 915
Teme_76 on oikealla tiellä
Mites MS toi muutoskatsastus? Ootko ottanu selvää hyväksyykö ne ZR-1:n vertailu kohteeks tehoja ihmetellessä? Entä muut muutokset... Penupumppu? Säädettävä rekkula?

Meinasitko ihan pitää vakio ECU:n? Muokata lastua?
Reply With Quote
  #7  
Old 16.06.2005, 12:35
MS's Avatar
MS MS is offline
Projekti
 
Join Date: Sep 2004
Location: Rundilla
Posts: 1,797
MS on oikealla tiellä
Katsotaan sitä muutoskatsastusta sitten joskus.
Paineen säätimet ja lisä bensapumput yms. tulee sarjan mukana. Omassa projektissani on ratkaistu bensapummpu tosin tilaamalla suurteho pumppu tankkiin (taitaa olla helpompi niin). ECU säilyy samana. Tarkoitus on viedä auto rullille nyt vakiona ja sitten bolt on muutoksen jälkeen uudestaan. Katsotaan pitääkö jenkkien lupaukset paikkansa
ZR-1 projekti on pistetty toistaiseksi jäihin, koska ei nykyinen ole kelvannut kenellekään.
__________________
Yes Corvette
Älä yritä väkisin . . .
hanki suurempi vasara
Reply With Quote
  #8  
Old 16.06.2005, 16:51
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Mikko, teetkö alakerralle mitään?

'91:ssä vakiona:
1. 10:1 puristukset
2. ei-takomännät (Hypereutectic)
3. 2 pulttiset päälakerinpukit

Ja mitä meinaat tehdä ECM:n suhteen? Speed density -auto tuskin pelaa kunnolla vakio-ohjelmalla.

Tehopuolella voi tulla ongelmia katsastuksessa, puhettahan on ollut, että ovat ottaneet jonkun tehopainosäännön käyttöön eikä vertailuautolla ole paljon väliä jos raja menee puhki. En tiedä miten se laskettiin mutta muistaakseni Vettessä tuli raja vastaan jossain 300 hp tienoilla. Tästä on ollut juttua vanhoissa keskusteluista.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #9  
Old 16.06.2005, 20:37
pirre's Avatar
pirre pirre is offline
Ajettasko kilpaa?
 
Join Date: Aug 2004
Location: Lahti
Posts: 6,773
pirre tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääpirre tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Send a message via MSN to pirre
Quote:
Originally Posted by ToniH
Tehopuolella voi tulla ongelmia katsastuksessa, puhettahan on ollut, että ovat ottaneet jonkun tehopainosäännön käyttöön eikä vertailuautolla ole paljon väliä jos raja menee puhki. En tiedä miten se laskettiin mutta muistaakseni Vettessä tuli raja vastaan jossain 300 hp tienoilla. Tästä on ollut juttua vanhoissa keskusteluista.

Itselleni taas katsastusinssi vakuutti että vertailuauto ratkaisee jos jarrut ym. tekniikka sama. Asiaa kyselin asemalta syystä että LT1 vetessä jo lähtiessä tehopaino suhde on puhki (1kW/7kg). Sanoi vertailuautoksi vuoden -93 ZR1:sen kelpaavan mainiosti (~295kW). No, kohtahan se nähdään käytännössä.....
__________________
Hurley Andersson 74cid '55 (+ few else)
Ducati 749R factory race bike
Flat track racer Harley 74cid
Corvette C3 FIA racer 454cid


Vette Racing
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa


Reply With Quote
  #10  
Old 17.06.2005, 07:39
sami's Avatar
sami sami is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Sep 2004
Location: Tallinn
Posts: 56
sami on oikealla tiellä
Miten meinaat hoitaa ton älypuolen? Fiilistelin koko viime talven c5:ni ahtamista nimenomaan prochargerilla ja lueskelin pitkät illat jannujen kokemuksia jenkeistä. Minulle syntyi käsitys että ahtamisen onnistumisen ratkaisee älyboxin muutoksissa onnistuminen. Tyytyväisimmät kaverit ovat poikkeuksetta säätäneet boxinsa dyno-säätö-dynö-säätö-menetelmällä. Kellä on suomessa tähän tarvittavat vehkeet ja osaaminen?

Sami
__________________
"Jos joka miehellä olis vette - maailmassa ei olis sotia"
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 12:22.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.