FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19.03.2004, 14:07
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,906
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Sähkölamppuluukut

Nyt kun täällä on mitä ilmeisimmin ainakin kaksi kenellä on sähköiset lamppuluukut niin laittaakaas niistä hiukan lisää tietoa ja kuvia tänne! Ainakin itseäni aihe kiinnostaa, painonpudotuksen ja yksinkertaistuksen takia!
Reply With Quote
  #2  
Old 19.03.2004, 14:11
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Re: Sähkölamppuluukut

Quote:
Originally Posted by Finnshark
Nyt kun täällä on mitä ilmeisimmin ainakin kaksi kenellä on sähköiset lamppuluukut niin laittaakaas niistä hiukan lisää tietoa ja kuvia tänne! Ainakin itseäni aihe kiinnostaa, painonpudotuksen ja yksinkertaistuksen takia!

Hyvin toimii!!!!!!!!! Niista saa varmasti aikaiseksi group buy ja ryhma alen jos kiinnostuneita riittaa.... Laitan kohta lisaa tietoa, nyt taytyy rientaa...

HEMMOLLE, oliks sulla se video niista valoista jossain?
Reply With Quote
  #3  
Old 19.03.2004, 14:43
Harri -76's Avatar
Harri -76 Harri -76 is offline
Laiska viimeaikoina
 
Join Date: Feb 2004
Location: Mikkelissä taas
Posts: 2,300
Harri -76 on oikealla tiellä
Noi kyl kiinnostais meikäläistäkin... laittakaan vaan ihmees tietoa niin saamme hammastella!
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
Reply With Quote
  #4  
Old 19.03.2004, 14:53
coupe74's Avatar
coupe74 coupe74 is offline
Kielletään kaikki!
 
Join Date: Jan 2004
Location: Hankasalmi
Posts: 1,533
coupe74 on oikealla tiellä
kiinnostaa kiinnostaa..kustannukset oli
Reply With Quote
  #5  
Old 19.03.2004, 20:07
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by coupe74
kiinnostaa kiinnostaa..kustannukset oli

En mee sanoo mita Hemmo maksoi omistaan, koska on ns. evoluutio versio noista mun mekanismeista. Muistaakseni paketti oli jotain 600:n luokkaa, voi olla ett muistan vaarin.

Yks parhaista muutoksista mita autooni tein, ja niita muutoksia tuli tehtya "muutama"
Reply With Quote
  #6  
Old 21.03.2004, 10:31
Hemmo's Avatar
Hemmo Hemmo is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Mar 2004
Location: Kirkkonummi
Posts: 77
Hemmo on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by groovyjay
En mee sanoo mita Hemmo maksoi omistaan, koska on ns. evoluutio versio noista mun mekanismeista. Muistaakseni paketti oli jotain 600:n luokkaa, voi olla ett muistan vaarin.

Yks parhaista muutoksista mita autooni tein, ja niita muutoksia tuli tehtya "muutama"

Tuo 600€ on aika lähellä totuutta. Muistaakseni koko paketti postikuluineen oli $650 (kiinnittimet, moottorit, sähköt). Sitten valtio tietysti halusi omansa eli non 150€ siihen päälle. Näyttäisi että nykyään Chris ei enää myy koko pakettia vaan vain konversioon tarvittavia kiinnittimä.
http://www.mcspeed.homestead.com/Our_Products.html

Tässä video Groovyn valoista, omani kun eivät vielä ole paikallaan.
http://www.saunalahti.fi/~taniemin/KillerLights.mpeg

Samasta paikasta löytyy vielä video viime kesältä, jossa Groovyn isolohko tarjoilee hieman "korvahyvää"
http://www.saunalahti.fi/~taniemin/MOV00246.MPG
Reply With Quote
  #7  
Old 21.03.2004, 11:47
Harri -76's Avatar
Harri -76 Harri -76 is offline
Laiska viimeaikoina
 
Join Date: Feb 2004
Location: Mikkelissä taas
Posts: 2,300
Harri -76 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Hemmo
Quote:
Originally Posted by groovyjay
En mee sanoo mita Hemmo maksoi omistaan, koska on ns. evoluutio versio noista mun mekanismeista. Muistaakseni paketti oli jotain 600:n luokkaa, voi olla ett muistan vaarin.

Yks parhaista muutoksista mita autooni tein, ja niita muutoksia tuli tehtya "muutama"

Tuo 600€ on aika lähellä totuutta. Muistaakseni koko paketti postikuluineen oli $650 (kiinnittimet, moottorit, sähköt). Sitten valtio tietysti halusi omansa eli non 150€ siihen päälle. Näyttäisi että nykyään Chris ei enää myy koko pakettia vaan vain konversioon tarvittavia kiinnittimä.
http://www.mcspeed.homestead.com/Our_Products.html

Tässä video Groovyn valoista, omani kun eivät vielä ole paikallaan.
http://www.saunalahti.fi/~taniemin/KillerLights.mpeg

Samasta paikasta löytyy vielä video viime kesältä, jossa Groovyn isolohko tarjoilee hieman "korvahyvää"
http://www.saunalahti.fi/~taniemin/MOV00246.MPG

Kuitenkin kun fundeeraa niin mitä hyötyä saa kun laittaa sähkönostimet... kun alipaine toimii ja on paikallaan Hintaa kun muodostuu tuollekkin muutokselle ja kun on jo toimiva systeemi joka ei nyt niin paljoa painavamppikaan ole ja on toiminut jatkuvasti ihan hyvin Sitäpaitsi en pidä edes lamppuja ylhäällä kun ajan Tai no harvoin mut se on noin 10-5% mun ajoista
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
Reply With Quote
  #8  
Old 21.03.2004, 11:52
Harri -76's Avatar
Harri -76 Harri -76 is offline
Laiska viimeaikoina
 
Join Date: Feb 2004
Location: Mikkelissä taas
Posts: 2,300
Harri -76 on oikealla tiellä
Muuten! Lamput on todelllinen airodynamiikan rikkoja kun ne nostetaan ylös... siksi ne poistettiin myös tulevasta C6 Tosin voiko C3 airodynamiikkaa pilata, kun olen vain kullut siittä huonoja juttuja Nyt päästiinkin asiasta toiseen...Onko se airodynamiikka nyt huona vai ei C3:ssa Onhan kaikki Vettet tehty tuulitunnelissa
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
Reply With Quote
  #9  
Old 21.03.2004, 12:35
Hemmo's Avatar
Hemmo Hemmo is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Mar 2004
Location: Kirkkonummi
Posts: 77
Hemmo on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Harri -76
...Onhan kaikki Vettet tehty tuulitunnelissa

C3:n aikoihin taidettiin käyttää hiustenkuivainta ja tomusokeria

Olen kanssa kuullut väitettävän että C3n ilmanvastuskerroin on suurempi kuin tiiliskiven, ja keula haukkaa ilmaa suuremmissa nopeuksissa...
(tosin en ole kyllä itse sitä havainnut :confused2: )

Onko jollain faktaa aiheesta (oliskohan tämä uuden threadin paikka)
Reply With Quote
  #10  
Old 21.03.2004, 12:39
KTM's Avatar
KTM KTM is offline
Jo vain vihertää!
 
Join Date: Jan 2004
Location: Pohjois-Pohjanmaa
Posts: 2,277
KTM on oikealla tiellä
C3:n aerodynamiikkaa arvostellessa täytyy muistaa rakenteen ikä. Korin muotoilu on aloitettu 60-luvun alussa ja esitelty Mako Shark II:n avulla 1965. Tuotantoon kori tuli 1968 ja vuosina 1973, 1978, 1980 on ilme vaihtunut aina vain hiotummaksi ja matammaksi.

Perusidea on yli 40-vuotta vanha ja ensimmäiset tuotantoautot 36-vuotta vanhoja. Tuoreinkin C3 on 22-vuotta vanha tekele. On aivan älytöntä verrata tuon ikäistä autoa mihinkään nykyaikaiseen autoon oikeastaan minkään ominaisuuden kautta.

C3:n kohdalla tilanne vain "pahenee" siinä, että alustaratkaisut periytyvät C2:sta vuodelta 1963. Tämän paketin kehittäminen on aloitettu jo 1950-luvun puolenvälin jälkeen, eli lähes 50-vuotta sitten.

Kuitenkin hienoa on se, että nämä vanhat autot ovat vieläkin melko kilpailukykyisiä ja ajo-ominaisuuksiltaan hyviä verrattuna. Onneksi silloin joskus panostus oli kovaa oikeisiin kohteisiin. Lopulta autoharrastus on fiilistä yli 90%
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:50.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.