FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23.06.2016, 10:17
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,796
Rimfire on oikealla tiellä
Bensasuodattimen paluulinjan merkitys

Hei

Siinä metallisuodattimessa on liitin paluulinjalle. Mihin sitä oikein käytetään? Onko se joku ylipainevaroke vai mikä. Minun uudessa viri-viri-koneessa olisi tarkoitus luopua ko. paluulinjasta - jos se olisi jotenkin tarpeeton.
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette
Reply With Quote
  #2  
Old 23.06.2016, 10:32
MPÄ's Avatar
MPÄ MPÄ is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2010
Location: Jyväskylä (Tikkakoski)
Posts: 2,743
MPÄ on oikealla tiellä
Mulla -68 L71:ssä paluulinjaa ei ole alunperin ollutkaan, joten toimii siis todistetusti ilmankin.
Meidän -69:ssä se paluulinja on, ja nyt kun mekaanisen polttoainepumpun valinta on ajankohtainen molempiin moottoreihin, olen miettinyt ja kysellyt samaa asiaa.
Päätynen kuitenkin siihen, että säilytän paluulinjan -69:ssä, koska sellainen uusi pumppukin löytyy. Siitä ei liene mitään haittaakaan.
-68:iin haluan holleyn tilalle alkuperäistyyppisen. Tällä hetkellä näyttää siltä, että laitan paluulähdöllä olevan pumpun, josta paluulähtö vain tukitaan. Sekään ei ilmeisesti mitään haittaa, varsinkin, kun siinä mallissa on isompi pumpun sisäinen säiliö/suodatin, vai mikä lieneekään; se on siis isompikokoinen. Ylimääräinen tuotto pyörii ilmeisesti pumpun sisällä jotenkin? Näin olen ymmärtänyt asian, siitä kyseltyäni.

Minuakin kiinnostaisi, miten tuo oikeasti menee
__________________
Corjaamo@vettepeikko.fi
MPA@cfc.fi
http://www.vettepeikko.fi

1969 C3 cabriolet, C31, C60, M21, J50, N37, U69, 973/zQ4 1 out of 6. Myydään.... Ehkäpä.
1968 C3 coupe 427 L71, F41, M21, N40, U79, A01, 978/Black valmistuu pikkuhiljaa.
1987 C4 coupe 350 autom black since 1995
1984 Jaguar XJS V12 projekti MYYDÄÄN! Hp 2500¤
1967 Tiger 289cid projekti
1971 Honda Monkey Z50A
Reply With Quote
  #3  
Old 23.06.2016, 13:33
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is offline
Orange is the new Black
 
Join Date: May 2006
Location: Lässykkälandia
Posts: 12,213
Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Muistelen jotenkin, että olikohan ZL1:llä ongelmia joskus vuosia sitten liian pienen paluulinjan kanssa??

Tuolla on jotain aihetta sivuavaa, mutta taisi olla lopputulemana se, ettei paluulinjaa välttämättä tarvitsisi ollenkaan? http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=5378
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams

Reply With Quote
  #4  
Old 23.06.2016, 15:34
Yly's Avatar
Yly Yly is offline
Vitolla päähän
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,821
Yly tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
LT-1 Corvettessa ei ole myöskään paluulinjaa.
__________________
Dark Blue Metallic Corvette Coupe -88
Rosso Corsa Ferrari 360 Modena F1 -01
Light Pewter Metallic Corvette Coupe -02
Mulsanne Blue Corvette Convertible LT-1 -71
Reply With Quote
  #5  
Old 23.06.2016, 15:51
1Elvis's Avatar
1Elvis 1Elvis is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2006
Location: Kokkola
Posts: 176
1Elvis on oikealla tiellä
Mulla ei ole ollut missään harraste ajoneuvossa paluulinja käytössä muutako Cadillaceissa. Linja ei ole mitenkään pakollinen.
Reply With Quote
  #6  
Old 23.06.2016, 20:25
Fangio13's Avatar
Fangio13 Fangio13 is offline
Kohta tää lähtee lapasest
 
Join Date: Jul 2004
Location: Savo
Posts: 1,730
Fangio13 on oikealla tiellä
Ei oo täälläkään paluulinjaa, vaan eipä taida olla mitä palauttaa, kaikki menee...

Sähkönen pumppu kyseessä.
__________________
C3 -77
312 rwhp 5200rpm / 434 Nm 3500rpm
1/4 mile 13.7s / 171kmh
Savon Mahvia
Reply With Quote
  #7  
Old 23.06.2016, 21:29
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,796
Rimfire on oikealla tiellä
Taidan jättää paluulinjan toistaiseksi väliin. Siinä alkuperäisessä paluulinjallisessa suodattimessa luulisi olevan joku venttiilitsydeemi. Jos ei olisi niin eikös se pumppais valtaosan suoraan takaisin tankkiin ja kasarille ei paljoa mitään?

Hmm... täytyy jostakin vielä selvittää minkälaista painetta tuo pumppu työntää. Yorcci:n vinkaaman linkin mukaan 6-8psi olisi sopiva kaasarille. Saan varmaan mahtumaan tsydeemiin benspainemittarin niin pysyy vähän kärryillä mitä sieltä tulee.
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette
Reply With Quote
  #8  
Old 24.06.2016, 10:28
Fangio13's Avatar
Fangio13 Fangio13 is offline
Kohta tää lähtee lapasest
 
Join Date: Jul 2004
Location: Savo
Posts: 1,730
Fangio13 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Rimfire
Taidan jättää paluulinjan toistaiseksi väliin. Siinä alkuperäisessä paluulinjallisessa suodattimessa luulisi olevan joku venttiilitsydeemi. Jos ei olisi niin eikös se pumppais valtaosan suoraan takaisin tankkiin ja kasarille ei paljoa mitään?

Hmm... täytyy jostakin vielä selvittää minkälaista painetta tuo pumppu työntää. Yorcci:n vinkaaman linkin mukaan 6-8psi olisi sopiva kaasarille. Saan varmaan mahtumaan tsydeemiin benspainemittarin niin pysyy vähän kärryillä mitä sieltä tulee.

Mikä pumppu? Paineenalentimen vaatii jos meinaat säätää painetta. Tuossa Holley sinisessä se tulee mukana, öbaut 7 pintaan on paine kaasuttimessa.
__________________
C3 -77
312 rwhp 5200rpm / 434 Nm 3500rpm
1/4 mile 13.7s / 171kmh
Savon Mahvia
Reply With Quote
  #9  
Old 24.06.2016, 12:04
Juke's Avatar
Juke Juke is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2009
Location: Ilmajoki, Finland
Posts: 4,400
Juke tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Wink

Mulla tulee Holleyn sininen. Pumpun mukana tuleva regu kuulemma toimii ok ennen kaasaria asennuksessa, mutta paluupuolelle asennettaessa on kuulemma esiintynyt jotain ongelmia. Vaihdoin siis sen mukana tulleen regun toiseen, paluupuolelle tarkoitettuun Holleyn reguun.

Mulle siis tulee AN8 tulolinja ja AN6 paluulinja.
Pienet pätkät tosin pienempää tankinpäässä, tulopuolella AN6 ja paluussa AN4, johtuen tankin alkuperäisistä lähdöistä.

Mitäs väki mieltä tankin huohottimesta?
Laitanko sen alkuperäisen muovisen uusilla letkunpätkillä vai tulppaanko kokonaan?
Sitä kanisteria sinne jarrutehostimen viereen en laita, enkä edes linjaa sille.
__________________
Juke

Corvette C3 Coupe -71 427 "Widebody Race-Edition"
Corvette C5 Coupe -97 " Widebody"
Audi A5 Coupe Sport 3,0 Tdi Quattro -17
Volvo V70 AWD Momentum -15
Audi Quattro -85 UrQuattro
Opel Manta 2,4 Cih "400 Replica"
Opel Manta 2,1 gr.F , Rally Car
Opel Manta 2,7 gr.SS , long project
Opel Manta 400 -81 street , parts FOR SALE !
Volvo PV 544 -62 , waiting project
Reply With Quote
  #10  
Old 24.06.2016, 12:31
ramdac's Avatar
ramdac ramdac is offline
Aktivisti
 
Join Date: Feb 2013
Location: turku/oulu
Posts: 592
ramdac on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Quote:
Originally Posted by Juke
Mulla tulee Holleyn sininen. Pumpun mukana tuleva regu kuulemma toimii ok ennen kaasaria asennuksessa, mutta paluupuolelle asennettaessa on kuulemma esiintynyt jotain ongelmia. Vaihdoin siis sen mukana tulleen regun toiseen, paluupuolelle tarkoitettuun Holleyn reguun.

Mulle siis tulee AN8 tulolinja ja AN6 paluulinja.
Pienet pätkät tosin pienempää tankinpäässä, tulopuolella AN6 ja paluussa AN4, johtuen tankin alkuperäisistä lähdöistä.

Mitäs väki mieltä tankin huohottimesta?
Laitanko sen alkuperäisen muovisen uusilla letkunpätkillä vai tulppaanko kokonaan?
Sitä kanisteria sinne jarrutehostimen viereen en laita, enkä edes linjaa sille.

Mulla sama juttu ja ainakaan letkuja ei voi jättää vapaiksi.
Haisee bensa muuten.
Muistelen että sinne on jotain venttiiliä joka antaa ilmaa, mutta ei päästä höyryjä ulos.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:02.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.