FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31.05.2007, 00:03
Sam's Avatar
Sam Sam is offline
Vetisti
 
Join Date: Mar 2005
Location: Dubai
Posts: 570
Sam on oikealla tiellä
Send a message via AIM to Sam
käsijarrun toiminta

apparin puolen käsijarru lopetti yllättäen toiminnan juuri ennen katsastusta, prkl sentään. Yritin ensiksi selvitä säätämisellä. Vaikka kun säädön laittoi tosi tiukaksi, niin jarru jäi makaamaan, niin sittenkään käsijarruvivun vetämisellä jarruteho ei yhtään lisääntynyt. Vaijeri liikkui nätisti, mutta jarruissa ei mitään vaikutusta.

Avasin systeemin eli levy pois ja käsijarrukengät irti. Osia siinä autotallin lattialla ihmetellessä tuli mieleen, että voiko toi systeemi toimia. Vaijerin päässä oleva ohjain on kytketty kenkien levittäjään, mutta ne kaksi ovat ihan irti, eli liikkuvat holtittomasti jarrukilvessä olevassa raossa. Ja toi levitinrauta on yhtäpuuta kenkien välissä ja ohjain yrittää hädissään saada jotakin levitystä aikaisiksi kenkien toisiinsa nähden??? ihankun mun kässäristä puuttuisi jotakin osia tai toiminta on tehty jotenkin hyvin simppeliksi

Onko kukaan löytänyt netin syövereistä mitään järkevää käsijarrun toiminnan ohjetta/ räjäytyskuvaa?
Reply With Quote
  #3  
Old 31.05.2007, 06:54
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,809
WBBC on oikealla tiellä
Se vipu joka levittää kenkiä on todennäköisesti jämähtänyt kiinni.
koeta laittaa CRC.tä ja saada vipu liikkumaan herkästi.

Sen jälkeen pitäisi toimia.

Säädä vielä molemmista takapyöristä kässäri noista Ippen lähettämien linkkien ohjeiden mukaan.

Öljyä samalla toisenkin puolen vipu.
Reply With Quote
  #4  
Old 31.05.2007, 08:12
Sam's Avatar
Sam Sam is offline
Vetisti
 
Join Date: Mar 2005
Location: Dubai
Posts: 570
Sam on oikealla tiellä
Send a message via AIM to Sam
moi, siis toi säätö toimii hienosti ja btw kaikki aikaisemmat käsijarrutopicit on luettu tarkkaan...

enemmän mua nyt ihmetytti, että pitäisikö se levittäjä olla jostain kohdassa kiinni kilvessä tai muussa tukevassa. Nyt sen toinen pää on kilven raosta työnnetty takapuolelle ja siellä kiinni vaijerissa. Sitten se varsinainen levittäjä on vain ujutettu kenkien välissä oleviin hahloihin ja sitä kautta yhtä puuta kenkien kanssa. >Eli se tuntuisi se levittäjä aika helposti iroavan paikaltaan ja silloin käsijarru ei toimi.
Reply With Quote
  #5  
Old 31.05.2007, 08:22
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,809
WBBC on oikealla tiellä
Näet kyllä missä sen keskitapin pitää olla eikä se kyllä irtoa, ainoastaan liikkuu kuten sakset.

Itseasiassa alkuperäisen levittäjän irroittaminen on hemmetin hankalaa, kun sen tapin joutuu katkaisemaan.

Ota toinen takapyörä pois ja vertaile mekanismeja keskenään.

Last edited by WBBC : 31.05.2007 at 08:40.
Reply With Quote
  #6  
Old 31.05.2007, 08:27
Sam's Avatar
Sam Sam is offline
Vetisti
 
Join Date: Mar 2005
Location: Dubai
Posts: 570
Sam on oikealla tiellä
Send a message via AIM to Sam
[quote=WBBC]Se levittäjän pitäisi olla siitä keskitapista kiinni tukivarressa. eikä se kyllä irtoa. Ainoastaan liikkuu kuten sakset.
OK, siinä se vika sitten on. nyt heti autotalliin tutkimaan. Kiitti
Reply With Quote
  #7  
Old 31.05.2007, 08:31
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,809
WBBC on oikealla tiellä
Ootas vielä, nyt sekoon itsekin. Olikohan se nyt kuitenkaan niitattu kiinni.

Tarkistan netistä....
Reply With Quote
  #8  
Old 31.05.2007, 08:39
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,809
WBBC on oikealla tiellä
No ei tietenkään ollut KIINNI vaan keskitappi pitää kiinnittää/irroittaa jos levittäjän haluaa kokonaan pois/paikoilleen
Reply With Quote
  #9  
Old 31.05.2007, 08:39
VetteMan's Avatar
VetteMan VetteMan is offline
President
 
Join Date: Jan 2004
Location: Jämsä
Posts: 4,609
VetteMan tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Se kenkien levitin on tosiaan irrallaan siellä kun ottaa jarrukengät irti. Jonkinlainen kuvat, mutta levitin näkyy huonosti.







tuossa irto-osat




Nuo levittimet on vaan väärässä asennossa tuossa kuvassa...
__________________
Corvette 2006 Convertible projekti, Corvette 1993 Convertible LT1, Corvette 1984 Coupe L83,
Corvette 1978 L-82 projekti, Corvette 1972 SBC Coupe, Corvette 1971 LS5 454

Reply With Quote
  #10  
Old 31.05.2007, 08:42
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,809
WBBC on oikealla tiellä
***** hankala selostaa ja yrittää tehdä samalla duunia.

Soita p.040-5534713 niin sujuu paremmin tämä artikulointi
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:01.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.