FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04.11.2004, 17:22
stingray's Avatar
stingray stingray is offline
ZR 3
 
Join Date: Sep 2004
Location: STADI
Posts: 1,496
stingray on oikealla tiellä
avain jumissa virta lukossa!!!

sain vihdoin asennettua ratti putken
takaisin kiinni ja avain ollut virtalukossa
koko ajan irti ollessa.ohjaus tahmea vaikka fillarit
irti maasta ja avain ei lähde pois lukosta mikä mennyt vikaan :yikes:
Reply With Quote
  #2  
Old 04.11.2004, 17:51
C372's Avatar
C372 C372 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Lapinlahti
Posts: 1,661
C372 on oikealla tiellä
Onko sinulla manuaali vaihteisto,sieltähän tulee rattiputkeen konehuoneen puolelle vaijeri sellaiseen vipuun joka estää avainta lähtemästä pois.jos ei vaijeria niin nostaa sitä vipua käsin jarrutehostimen alapuolelta,siellä pitäis olla sellainen jousi härdelli vivun juuressa.

huono kuva:
http://fi.msnusers.com/vette72/shoeb...amp;PhotoID=56

tuossa oikeassa ala reunassa näkyy se vaijeri ja vipu,koita nostaa ylös ja testaile sitten.

Omassa vipu aiheutti tuon avaimen jumimista.
Reply With Quote
  #3  
Old 04.11.2004, 18:25
stingray's Avatar
stingray stingray is offline
ZR 3
 
Join Date: Sep 2004
Location: STADI
Posts: 1,496
stingray on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by C372
Onko sinulla manuaali vaihteisto,sieltähän tulee rattiputkeen konehuoneen puolelle vaijeri sellaiseen vipuun joka estää avainta lähtemästä pois.jos ei vaijeria niin nostaa sitä vipua käsin jarrutehostimen alapuolelta,siellä pitäis olla sellainen jousi härdelli vivun juuressa.

huono kuva:
http://fi.msnusers.com/vette72/shoeb...amp;PhotoID=56

tuossa oikeassa ala reunassa näkyy se vaijeri ja vipu,koita nostaa ylös ja testaile sitten.

Omassa vipu aiheutti tuon avaimen jumimista.

ennen oli automaatti nyt manuaali tulossa! jos
tuo ei auta pitää varmaan repiä koko ratti hässäkkä pois :chainsaw:
Reply With Quote
  #4  
Old 04.11.2004, 19:45
mrfrost's Avatar
mrfrost mrfrost is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2004
Location: Kokkola
Posts: 758
mrfrost on oikealla tiellä
Veikkaisin että vika löytyy virtalukon ja virtakytkimen väliltä eli se n. 4 mm tanko joka lähtee lukolta virtakytkimelle on jollain tavalla jumiutunut kokeile irroitta se virtakytkin ja ränklätä tankoa ja avainta jos vaikka lähtis toimiin
Reply With Quote
  #5  
Old 04.11.2004, 20:26
C372's Avatar
C372 C372 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Lapinlahti
Posts: 1,661
C372 on oikealla tiellä
Jep,tuota kannattaa kans koittaa.

Löysin vähän paremman kuvan tuosta mitä yritin tuolla aikasemmin kuvailla:
http://fi.msnusers.com/vette72/shoeb...amp;PhotoID=57

Palautuuko se avain kokonaan siihen rattilukkoasentoon jossa sen pitäisi
lähteä pois,se vipu siellä konehuoneen puolella teki minulla sellaista että esti virtalukon kääntymisen alkuasentoon,siis jos virrat ykkösasennossa päällä(moottori pyöri) ja siitä käänsi virrat pois,moottori kyllä sammui mutta avain ei kokonaan tullut rattilukkoasentoon asti ,joten sitä ei saanut irti ennenkuin kävi nostamassa sitä vipua.

Toivottavasti sait jotain tolkkua tuosta sekavasta selityksestäni

Itsellä ei ole se vaijeri paikoillaan ja vipu pääsi painumaan alaspäin,kunnes lukitsin sen ylös.

En ole 100 varma miten tuo menee automaatin kanssa,tuleeko se samaan paikkaan,varmaan joku osaa kertoa siitä paremmin.
Reply With Quote
  #6  
Old 04.11.2004, 21:09
Harri -76's Avatar
Harri -76 Harri -76 is offline
Laiska viimeaikoina
 
Join Date: Feb 2004
Location: Mikkelissä taas
Posts: 2,300
Harri -76 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by C372
Jep,tuota kannattaa kans koittaa.

Löysin vähän paremman kuvan tuosta mitä yritin tuolla aikasemmin kuvailla:
http://fi.msnusers.com/vette72/shoeb...amp;PhotoID=57

Palautuuko se avain kokonaan siihen rattilukkoasentoon jossa sen pitäisi
lähteä pois,se vipu siellä konehuoneen puolella teki minulla sellaista että esti virtalukon kääntymisen alkuasentoon,siis jos virrat ykkösasennossa päällä(moottori pyöri) ja siitä käänsi virrat pois,moottori kyllä sammui mutta avain ei kokonaan tullut rattilukkoasentoon asti ,joten sitä ei saanut irti ennenkuin kävi nostamassa sitä vipua.

Toivottavasti sait jotain tolkkua tuosta sekavasta selityksestäni

Itsellä ei ole se vaijeri paikoillaan ja vipu pääsi painumaan alaspäin,kunnes lukitsin sen ylös.

En ole 100 varma miten tuo menee automaatin kanssa,tuleeko se samaan paikkaan,varmaan joku osaa kertoa siitä paremmin.

Autoa purkaessa tuli mietittyä, et mikä hemmetin mutikka se oli ja kun vaijeri oli poikki viel... silloi kävi mieles et se olis vaihdelaatikon tappokytkin, mut se lentävä ajatus oli lmeisesti aika kukaa haettu
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
Reply With Quote
  #7  
Old 04.11.2004, 21:12
stingray's Avatar
stingray stingray is offline
ZR 3
 
Join Date: Sep 2004
Location: STADI
Posts: 1,496
stingray on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by C372
Jep,tuota kannattaa kans koittaa.

Löysin vähän paremman kuvan tuosta mitä yritin tuolla aikasemmin kuvailla:
http://fi.msnusers.com/vette72/shoeb...amp;PhotoID=57

Palautuuko se avain kokonaan siihen rattilukkoasentoon jossa sen pitäisi
lähteä pois,se vipu siellä konehuoneen puolella teki minulla sellaista että esti virtalukon kääntymisen alkuasentoon,siis jos virrat ykkösasennossa päällä(moottori pyöri) ja siitä käänsi virrat pois,moottori kyllä sammui mutta avain ei kokonaan tullut rattilukkoasentoon asti ,joten sitä ei saanut irti ennenkuin kävi nostamassa sitä vipua.

Toivottavasti sait jotain tolkkua tuosta sekavasta

selityksestäni

eli avain on niin sanotusti virta päällä asennossa ja menee
start asentoon ja palautuu tuohon edelliseen asentoon
siitä kun pitäisi vielä kääntää taaksepäin jossa AVAIN lähtisi
pois (ratti lukko asento) ei enää käännykään
nyt on toi manuaali aski.täytyy toivoa et se on tosta tangosta
kiinni ettei tarvi repiä koko hässäkkää lattialle

Itsellä ei ole se vaijeri paikoillaan ja vipu pääsi painumaan alaspäin,kunnes lukitsin sen ylös.

En ole 100 varma miten tuo menee automaatin kanssa,tuleeko se samaan paikkaan,varmaan joku osaa kertoa siitä paremmin.
Reply With Quote
  #8  
Old 04.11.2004, 21:30
mrfrost's Avatar
mrfrost mrfrost is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2004
Location: Kokkola
Posts: 758
mrfrost on oikealla tiellä
Ilmeisesti sen vaijeri hässäkän tarkoitus on toimia käynnistyksen estona vaihde päällä (automaatissa)
Reply With Quote
  #9  
Old 04.11.2004, 21:57
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Tuusula
Posts: 2,873
T72 on oikealla tiellä
Itsekin ensimmäisenä epäilisin sitä vipua siellä rattiakselin alapäässä jossei avain lähde pois. Se siihen tuleva vaijeri taitaa useimmista autoista olla poistettu.

Automaatissa se vaijeri menee lodjun kyljessä olevaan vaihdevipuun niin että vaihdevivun ollessa park asennossa (eli toisessa ääriasennossa) rattiakselissa oleva vipu on yläasennossaan ja avaimen saa pois, muissa asennoissa moottorin saa sammutettua mutta avainta ei saa pois eikä rattia saa rattilukkoon. Turvallisuus ominaisuushan tuo kai on, rattilukkoa ei saa mitenkään päälle vaikka moottorin sammuttaisi vauhdissa.

Rekisteröintikatsastuksessa mun piti laittaa toi systeemi toimimaan, aika pian sen jälkeen uusi vaijeri jumitti joten nyt se ei mullakaan ole enää toiminnassa...
Reply With Quote
  #10  
Old 04.11.2004, 22:07
mrfrost's Avatar
mrfrost mrfrost is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2004
Location: Kokkola
Posts: 758
mrfrost on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by T72
Itsekin ensimmäisenä epäilisin sitä vipua siellä rattiakselin alapäässä jossei avain lähde pois. Se siihen tuleva vaijeri taitaa useimmista autoista olla poistettu.

Automaatissa se vaijeri menee lodjun kyljessä olevaan vaihdevipuun niin että vaihdevivun ollessa park asennossa (eli toisessa ääriasennossa) rattiakselissa oleva vipu on yläasennossaan ja avaimen saa pois, muissa asennoissa moottorin saa sammutettua mutta rattia ei saa rattilukkoon. Turvallisuus ominaisuushan tuo kai on, rattilukkoa ei saa mitenkään päälle vaikka moottorin sammuttaisi vauhdissa.

Rekisteröintikatsastuksessa mun piti laittaa toi systeemi toimimaan, aika pian sen jälkeen uusi vaijeri jumitti joten nyt se ei mullakaan ole enää toiminnassa...
Se ei siis vaikuta käynistykseen automaatissa En oo päässyt vielä omaa C3:sta testaamaan kun se on ollut koko ajan projekti vaiheessa
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:26.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.