#1
|
||||
|
||||
avain jumissa virta lukossa!!!
sain vihdoin asennettua ratti putken
takaisin kiinni ja avain ollut virtalukossa koko ajan irti ollessa.ohjaus tahmea vaikka fillarit irti maasta ja avain ei lähde pois lukosta mikä mennyt vikaan :yikes: |
#2
|
||||
|
||||
Onko sinulla manuaali vaihteisto,sieltähän tulee rattiputkeen konehuoneen puolelle vaijeri sellaiseen vipuun joka estää avainta lähtemästä pois.jos ei vaijeria niin nostaa sitä vipua käsin jarrutehostimen alapuolelta,siellä pitäis olla sellainen jousi härdelli vivun juuressa.
huono kuva: http://fi.msnusers.com/vette72/shoeb...amp;PhotoID=56 tuossa oikeassa ala reunassa näkyy se vaijeri ja vipu,koita nostaa ylös ja testaile sitten. Omassa vipu aiheutti tuon avaimen jumimista. |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
ennen oli automaatti nyt manuaali tulossa! jos tuo ei auta pitää varmaan repiä koko ratti hässäkkä pois :chainsaw: |
#4
|
||||
|
||||
Veikkaisin että vika löytyy virtalukon ja virtakytkimen väliltä eli se n. 4 mm tanko joka lähtee lukolta virtakytkimelle on jollain tavalla jumiutunut kokeile irroitta se virtakytkin ja ränklätä tankoa ja avainta jos vaikka lähtis toimiin
|
#5
|
||||
|
||||
Jep,tuota kannattaa kans koittaa.
Löysin vähän paremman kuvan tuosta mitä yritin tuolla aikasemmin kuvailla: http://fi.msnusers.com/vette72/shoeb...amp;PhotoID=57 Palautuuko se avain kokonaan siihen rattilukkoasentoon jossa sen pitäisi lähteä pois,se vipu siellä konehuoneen puolella teki minulla sellaista että esti virtalukon kääntymisen alkuasentoon,siis jos virrat ykkösasennossa päällä(moottori pyöri) ja siitä käänsi virrat pois,moottori kyllä sammui mutta avain ei kokonaan tullut rattilukkoasentoon asti ,joten sitä ei saanut irti ennenkuin kävi nostamassa sitä vipua. Toivottavasti sait jotain tolkkua tuosta sekavasta selityksestäni Itsellä ei ole se vaijeri paikoillaan ja vipu pääsi painumaan alaspäin,kunnes lukitsin sen ylös. En ole 100 varma miten tuo menee automaatin kanssa,tuleeko se samaan paikkaan,varmaan joku osaa kertoa siitä paremmin. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Autoa purkaessa tuli mietittyä, et mikä hemmetin mutikka se oli ja kun vaijeri oli poikki viel... silloi kävi mieles et se olis vaihdelaatikon tappokytkin, mut se lentävä ajatus oli lmeisesti aika kukaa haettu
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
Ilmeisesti sen vaijeri hässäkän tarkoitus on toimia käynnistyksen estona vaihde päällä (automaatissa)
|
#9
|
||||
|
||||
Itsekin ensimmäisenä epäilisin sitä vipua siellä rattiakselin alapäässä jossei avain lähde pois. Se siihen tuleva vaijeri taitaa useimmista autoista olla poistettu.
Automaatissa se vaijeri menee lodjun kyljessä olevaan vaihdevipuun niin että vaihdevivun ollessa park asennossa (eli toisessa ääriasennossa) rattiakselissa oleva vipu on yläasennossaan ja avaimen saa pois, muissa asennoissa moottorin saa sammutettua mutta avainta ei saa pois eikä rattia saa rattilukkoon. Turvallisuus ominaisuushan tuo kai on, rattilukkoa ei saa mitenkään päälle vaikka moottorin sammuttaisi vauhdissa. Rekisteröintikatsastuksessa mun piti laittaa toi systeemi toimimaan, aika pian sen jälkeen uusi vaijeri jumitti joten nyt se ei mullakaan ole enää toiminnassa... |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
|
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|