FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C6 (vuosimallit 2005-2013)
User Name
Password

C6 (vuosimallit 2005-2013) Corvette C6 & Z06 & ZR1 tarinat

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07.04.2008, 02:02
Stingray427's Avatar
Stingray427 Stingray427 is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2005
Posts: 548
Stingray427 on oikealla tiellä
Ison Zetan koeajo fiiliksiä...

Pääsin tänään kunnon koeajolenkille (n.200km) uudella, isolla Z:lla!
Fiilis ajellessa on ihan tuttua Corvettea, ISO OK!
Alusta on vakioksi kova, muttei missään nimessään liian kova ja tuntui vain paranevan mitä enemmän vauhtia uskalsi oudolle autolle tarjota. Ei minkäänlaista "lullaamista", vaikka nopeutta oli välillä REILUSTI tuplaten yli suurimman Suomessa sallitun.

Nyt se mitä PB on joskus foorumillakin tuumannut: "ei ole seitenlitraisen voittanutta sai vahvistuksen!"

Vaikka olen aiemmin ajellut esim. Ripeetä BB C3:a, hiukan piristettyä C4:ää, viilattua C5:ttä, vakiota/viritettyä Hayabusaa kymmeniätuhansia kilsoja, Z06 tuntui näin autoksi talven jäljiltä aivan hysteeriseltä ja kiihtyvyyden tunne oli kovemmissa vauhdeissa aivan samaa luokkaa ellei kovempaakin kuin superpyörän puikoissa.
Se pohjavääntö ja sitten huippukierrosten rähinä oli jotain uskomatonta.

Jos tällä pitää ajolisenssinsä Suomessa koko kesän, lienee kiistatta itsehillinnän mestari. , tai muuten vaan onnekas.

Taitaa tulla takavalot ens kesänä tutuiksi???.
Miten voin sitten pistää tästä paremmaksi? Aika näyttää..., oma C5 projekti etenee hitaasti, mutta C6 Z06:n "sivistyneistynyttä nopeutta" en kotikonstein saa varmasti ohitettua...
Muuten kyllä yritän vielä kaikkeni...

Koeajon tarjonneelle broidille "Ceevitoselle" suuret kiitokset testistä!

Ps. LS7-Vakio huohotinjärjestelmä piti pintansa koko koeajolenkin ajan...
Reply With Quote
  #2  
Old 07.04.2008, 06:48
Corvette63's Avatar
Corvette63 Corvette63 is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2004
Location:
Posts: 11,248
Corvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääCorvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää


On se peli!
__________________
-
Reply With Quote
  #3  
Old 07.04.2008, 08:53
CC-5's Avatar
CC-5 CC-5 is offline
Konkari
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,486
CC-5 on oikealla tiellä
Jep !hyvän näköinen laite oli,vaikka vähän testilenkistä hieman kuraantunut.Kumi suli siihen tahtiin veljeksillä että uudet takafillarit pikana lentorahdilla tilaukseen,,,ettei zeta joudu odottelee uusia kumeja koko kesän.
Reply With Quote
  #4  
Old 07.04.2008, 10:10
MrT's Avatar
MrT MrT is offline
Colaholist
 
Join Date: Jun 2006
Location: Cross stone hill 04300
Posts: 6,029
MrT tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Olihan maukas mehustelu, nam nam vaan
__________________
Nobody is perfect, except Colaholist
Reply With Quote
  #5  
Old 07.04.2008, 10:14
MikkoM's Avatar
MikkoM MikkoM is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Location: Keski-pohjanmaa
Posts: 6,421
MikkoM on oikealla tiellä
Send a message via MSN to MikkoM
Quote:
Originally Posted by MrT
Olihan maukas mehustelu, nam nam vaan
Peesaan Varmasti hieno laite
__________________
1985 Corvette
Reply With Quote
  #6  
Old 07.04.2008, 10:17
en-invest's Avatar
en-invest en-invest is offline
Kipinä matkoilla
 
Join Date: Jun 2007
Location: Just se, mistä herää
Posts: 1,148
en-invest on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Stingray427
Pääsin tänään kunnon koeajolenkille (n.200km) uudella, isolla Z:lla!
Fiilis ajellessa on ihan tuttua Corvettea, ISO OK!
Alusta on vakioksi kova, muttei missään nimessään liian kova ja tuntui vain paranevan mitä enemmän vauhtia uskalsi oudolle autolle tarjota. Ei minkäänlaista "lullaamista", vaikka nopeutta oli välillä REILUSTI tuplaten yli suurimman Suomessa sallitun.

Nyt se mitä PB on joskus foorumillakin tuumannut: "ei ole seitenlitraisen voittanutta sai vahvistuksen!"

Vaikka olen aiemmin ajellut esim. Ripeetä BB C3:a, hiukan piristettyä C4:ää, viilattua C5:ttä, vakiota/viritettyä Hayabusaa kymmeniätuhansia kilsoja, Z06 tuntui näin autoksi talven jäljiltä aivan hysteeriseltä ja kiihtyvyyden tunne oli kovemmissa vauhdeissa aivan samaa luokkaa ellei kovempaakin kuin superpyörän puikoissa.
Se pohjavääntö ja sitten huippukierrosten rähinä oli jotain uskomatonta.

Jos tällä pitää ajolisenssinsä Suomessa koko kesän, lienee kiistatta itsehillinnän mestari. , tai muuten vaan onnekas.

Taitaa tulla takavalot ens kesänä tutuiksi???.
Miten voin sitten pistää tästä paremmaksi? Aika näyttää..., oma C5 projekti etenee hitaasti, mutta C6 Z06:n "sivistyneistynyttä nopeutta" en kotikonstein saa varmasti ohitettua...
Muuten kyllä yritän vielä kaikkeni...

Koeajon tarjonneelle broidille "Ceevitoselle" suuret kiitokset testistä!

Ps. LS7-Vakio huohotinjärjestelmä piti pintansa koko koeajolenkin ajan...

Meikältä puuttuu vaan tollainen velipoika
__________________
Käpälämäki 427 as 69
Kakkos os. 350 as 63


http://www.youtube.com/watch?v=CqDirDI0-uM

http://www05.turku.fi/ruissalo/laitu...aankarja.shtml


1a 6b 5a 2b 3a 4b 6a 1b 2a 5b 4a 3b
Reply With Quote
  #7  
Old 08.04.2008, 14:25
coupe74's Avatar
coupe74 coupe74 is offline
Kielletään kaikki!
 
Join Date: Jan 2004
Location: Hankasalmi
Posts: 1,533
coupe74 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Stingray427
Pääsin tänään kunnon koeajolenkille (n.200km) uudella, isolla Z:lla!


Quote:
Originally Posted by en-invest
Meikältä puuttuu vaan tollainen velipoika
Sama vika, vaikka eikai 361 valmettikaan kovin huono ole
__________________



Putken sisähalkaisijan on oltava pienempi kuin ulkohalkaisija, muuten reikä jää ulkopuolelle!

Reply With Quote
  #8  
Old 08.04.2008, 18:05
Pekka Berkeles's Avatar
Pekka Berkeles Pekka Berkeles is offline
Kauhavan ruma vallesmanni
 
Join Date: Apr 2006
Location: Kauhava, Etelä-Pohojammaa
Posts: 7,159
Pekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura about
Quote:
Originally Posted by Stingray427
Pääsin tänään kunnon koeajolenkille (n.200km) uudella, isolla Z:lla!
Oli varmaan ihan kamalaa joutua moiseen koeajoon kuskinpaikalle....laitoit varmasti todella kovasti vastaan, mutta oli sitten pakko antaa periksi?

Quote:
Originally Posted by Stingray427
Fiilis ajellessa on ihan tuttua Corvettea, ISO OK!
Alusta on vakioksi kova, muttei missään nimessään liian kova ja tuntui vain paranevan mitä enemmän vauhtia uskalsi oudolle autolle tarjota. Ei minkäänlaista "lullaamista", vaikka nopeutta oli välillä REILUSTI tuplaten yli suurimman Suomessa sallitun.

Nyt se mitä PB on joskus foorumillakin tuumannut: "ei ole seitenlitraisen voittanutta sai vahvistuksen!"
Näin se vaan on. Kyllä GM osaa kun vaan haluaa. Upea moottori tuollainen seittemänlitrainen on, kulkee tajuttomasti, vääntää kuin tuulimylly myrskytuulella ja silti kulutus on enemmän kuin kohtuullinen.

Quote:
Originally Posted by Stingray427
Vaikka olen aiemmin ajellut esim. Ripeetä BB C3:a, hiukan piristettyä C4:ää, viilattua C5:ttä, vakiota/viritettyä Hayabusaa kymmeniätuhansia kilsoja, Z06 tuntui näin autoksi talven jäljiltä aivan hysteeriseltä ja kiihtyvyyden tunne oli kovemmissa vauhdeissa aivan samaa luokkaa ellei kovempaakin kuin superpyörän puikoissa.
Se pohjavääntö ja sitten huippukierrosten rähinä oli jotain uskomatonta.
Erityisen hienoa lienee just se moottorin älyttömän hieno luonne, eli ensinnäkin miten eleettömästi voi tuollaisella ajaa tasakaasulla, moottori vetää tasaisesti kaikilla kierroksilla, eikä vaihdelaatikko huuda "UUUUUUU", puhumattakaan perästä. Eli veikkaanpa vaan, että kuka tahansa tavallinen ihminen voi ajaa C6 Z06:lla ilman suurempia vaikeuksia. Mutta sitten kun kaasun niittaa auki ja kaikki 7000 kuutiosenttiä saa happea kanavien täydeltä ja kierrokset lähestyy seittemäätuhatta, niin johan alkaa maantie kapenemaan aivan älytöntä vauhtia. "Stingray427":n kuvauksesta päätellen just näin oli tapahtunu...

Itse en ole koskaan ajanut C6 Z06:lla, eli tää on vain mun omaa pohdiskelua siitä, millaista voisi olla jos joskus pääsee tuollaisen auton kyytiin. No, taitaa olla kuitenkin paree tyytyä istumaan vaan omassa Vetessä, muuten tulee vastustamaton kiusaus myydä kaikki nykyiset autot pois ja ostaa C6 Z06.

Quote:
Originally Posted by Stingray427
Jos tällä pitää ajolisenssinsä Suomessa koko kesän, lienee kiistatta itsehillinnän mestari. , tai muuten vaan onnekas.

Taitaa tulla takavalot ens kesänä tutuiksi???.
Miten voin sitten pistää tästä paremmaksi? Aika näyttää..., oma C5 projekti etenee hitaasti, mutta C6 Z06:n "sivistyneistynyttä nopeutta" en kotikonstein saa varmasti ohitettua...
Se minkä GM päästää yleiseen myyntiin on aika sivistynyttä. Ja C6 Z06:n tapauksessa "sivistynyttä hurjaa nopeutta".

Quote:
Originally Posted by Stingray427
Muuten kyllä yritän vielä kaikkeni...
Näin C5-kuskina täytyy yrittää olla avuksi, jos vaan mitenkään voin auttaa...
__________________
***

GM LS-moottorien ahdinasennukset, vapariviritykset, säädöt sekä dynomittaukset

Myös vianetsinnät sekä huollot C5/C6 Corveteille

Soita 0400 358 238

www.autokorjaamovirta.fi

***
Reply With Quote
  #9  
Old 10.04.2008, 15:06
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
JOskus vielä... Hieno raportti!
Reply With Quote
  #10  
Old 18.05.2008, 21:57
CC-5's Avatar
CC-5 CC-5 is offline
Konkari
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,486
CC-5 on oikealla tiellä
No! nyt on NNNEEEEEWWWTONeiTA TESTATTU,,,,Zetaa tunnusteltu apparin selkänojalla , Ja pohjoisen c5 viitosen mieletöntä vääntöä..Kuhan seokset /ennakot säädetään kohdalleen niin !!!! Kyllä lähtee!!
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:27.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.